Kako se riješiti glavobolje?

Image

Glavobolje su vrlo učestala stanja s kojima se mnogi susreću. U rasponu od blagih do potpuno nepodnošljivih, glavobolje mogu imati različite uzroke.

Niz je tipova glavobolja (preko 300), a uzrok je vrlo često nepoznat. Glavobolje nepoznatog uzroka nazivamo primarnima i dijelimo ih na tenzijske glavobolje, migrene te cluster glavobolje. Glavobolje se liječe nizom farmaceutskih pripravaka i lijekova koji smanjuju bolove, no postoji i niz prirodnih tretmana i postupaka kojima možete smanjiti glavobolju.

glavobolja

Donosimo 15 savjeta kako spriječiti ili smanjiti glavobolju:

1. Popijte veću količinu vode

Neadekvatna hidratacija može biti uzrok glavobolje. Točnije, kronična dehidracija je jedan od najčešćih uzroka tenzijskih glavobolja i migrena. Nasreću, unos vode smanjuje glavobolju i migrenu već nakon samo 30 minuta, ako je dehidracije njezin uzrok.

Osim glavobolje, dehidracija izaziva i manjak pažnje i iritiranost, pa simptomi izgledaju još intenzivnije.

Da biste izbjegli glavobolju izazvanu dehidracijom pijte redovito tijekom dana i pazite da svakodnevno, a pogotovo za toplijih dana, unesete dovoljnu količinu vode.

2. Uzmite magnezij

Magnezij je mineral neophodan za niz tjelesnih funkcija, uključujući kontrolu šećera u krvi te prijenos živčanih impulsa. Osim toga, magnezij se pokazao i kao siguran lijek za liječenje glavobolje.

Studije su pokazale da osobe koje učestalo proživljavaju migrene vrlo često imaju manjak magnezija u organizmu. Sa dnevnom dozom od 600 mg magnezij citrata bilježe se smanjenje i učestalosti i intenziteta migrena. No, kod uzimanja magnezija treba imati na umu rizik od probavnih tegoba kod previsokih doza, pa se savjetuje u početku krenuti s manjim dozama, pa postupno povećavati.

3. Smanjite alkohol

Iako jedno alkoholno piće kod većine ljudi neće izazvati glavobolju, studije pokazuju da alkohol trigerira migrene kod trećine osoba koje se žale na česte glavobolje. Alkohol se pokazao kao čest uzročnik tenzijskih i cluster glavobolja.

Alkohol je vazodilator što znači da širi krvne žile i ubrzava cirkulaciju što je čest uzrok glavobolje. Dodatno, alkohol djeluje i kao diuretik koji zaziva izbacivanje tjelesnih tekućina i elektrolita učestalim mokrenjem što može dovesti do dehidracije koja može izazvati ili pogoršati već postojeću glavobolju.

glavobolja

4. Spavajte dovoljno

Nedovoljno spavanje može na više načina biti opasno za zdravlje, a u nekim slučajevima može biti uzrok glavobolje. Glavobolje su puno češće kod osoba koje spavaju 6 sati ili manje, nego kod onih koji spavaju dulje od 6 sati.

No, studije pokazuju da i previše sna može izazvati glavobolju pa je bitno održavati san redovnim i u rasponu od 7-9 sati.

5. Izbjegavajte hranu bogatu histaminom

Histamin je spoj koji nalazimo u ljudskom organizmu, a koji ima ulogu  imunološkom sustavu te probavnom i živčanom traktu. Nalazimo ga u namirnicama poput nekih sireva, fermentirane hrane, vina, dimljene ribe i usoljenog mesa.

Unos namirnica koje sadrže histamin može kod osoba osjetljivih na ovaj spoj izazvati glavobolje pa se osobama s čestim glavoboljama savjetuje izbjegavati ovu hranu.

6. Koristite esencijalna ulja

Esencijalna ulja su viskokoncentrirane tekućine koji sadrže aromatične sastojke različitih biljaka. Ona imaju mnoga terapeutska djelovanja i najčešće ih se koristi topijski. Esencijalna ulja lavande i mente najčešće se koriste u tretiranju glavobolje.

Nanesite malo esencijalnog ulja mente na sljepoočnice kako biste smanjili simptome tenzijske glavobolje. Esencijalno ulje lavande su učinkovita u smanjenju bolova od migrene te ga se nanosi na gornju usnicu i lagano udiše.

glavobolja

7. Uzmite vitamine B-kompleksa

Vitamini B-kompleksa su topivi u vodi i imaju niz važnih funkcija u ljudskom organizmu: doprinose sintezi neurotransmitera i pomažu u pretvorbi hrane u energiju. Također, neki vitamini B skupine pomažu u borbi protiv glavobolja.

Studije ovo djelovanje pripisuju vitaminima B2, B6 i B12 pa se savjetuje redovno uzimati b-kompleks koji sadrži ove B vitamine u dovoljnim količinama.

8. Koristite hladne obloge

Hladni oblozi i komprese mogu smanjiti glavobolju. Stavite hladnu ili zamrznutu kompresu ili oblog na vrat ili glavu te tako smanjite upalne procese, usporite provođenje živčanih impulsa te suzite krvne žile, što sve može pomoći u smanjenju glavobolje.

Ni kompresu ni led ne stavljajte direktno na kožu da ne dobijete ozebline već ih zamotajte u pamučnu krpu te tako naslonite na bolno mjesto.

9. Uzmite koenzim Q10

Koenzim Q10 je spoj koji se proizvodi u tijelu a koji pomaže hranu pretvoriti u energiju te djeluje kao snažan antioksidans.

Studije si pokazale da uzimanje koenzima Q10 može pozitivno utjecati na smanjenje glavobolje. Već doza od 100 mg na dan ima pozitivne učinke na smanjenje učestalosti, intenziteta i trajanja glavobolja.

glavobolja

10. Probajte eliminacijsku prehranu

Studije pokazuju da i intolerancija na određenu namirnicu može izazvati glavobolju. Da bi se otkrilo koja hrana izaziva glavobolju, savjetuje se provesti eliminacijsku prehranu: izbacivati jednu po jednu namirnicu koja bi mogla izazivati glavobolju dok se ne otkrije koja to čini.

Neki sirevi, alkohol čokolada, citrusi i kava su među najčešćim trigerima glavobolje.

11. Popijte kavu ili čaj

Dok kod nekih kava izaziva glavobolju, kod drugih je upravo ona sredstvo koje pomaže umanjiti glavobolju, odnosno, zasluge se pripisuju kofeinu pa isto djelovanje imaju i čajevi s njegovim visokim udjelom.

Kofein popravlja raspoloženje, povećava budnost i sužava krvne žile, što sve može doprinijeti smanjenju glavobolje. Osim toga, kofein poboljšava djelovanje uobičajenih lijekova za glavobolju, poput ibuprofena.

Također, manjak kofeina može biti uzrok glavobolje. Ovakva glavobolja se često događa osobama koje piju puno kave i onda naglo prestanu.

12. Probajte akupunkturu

Akupunktura je tradicionalna kineska tehnika koja uključuje ubadanje tankih iglica u kožu kojima se stimuliraju određene točke na tijelu. Niz je studija koje su potvrdile učinkovitost akupunkture u liječenju glavobolja.

13. Opustite se vježbajući jogu

Joga je izvrstan način za otpuštanje stresa, poboljšanje fleksibilnosti, smanjenje bolova i poboljšanje opće kvalitete života. Prakticiranje joge može smanjiti i intenzitet i učestalost i trajanje glavobolja.

glavobolja

14. Izbjegavajte intenzivne mirise

Snažni mirisi poput intenzivnih parfema ili proizvoda za čišćenje mogu kod pojedinaca izazvati glavobolju, ova hiperosjetljivost na mirise naziva se osmofobija i česta je kod osoba koje imaju kronične migrene.

Kako bi se izbjegla glavobolja izbjegavajte snažne parfeme, cigaretni dim i jako začinjenu hranu.

15. Redovno vježbajte

Jedan od najjednostavniji načina kako da spriječite glavobolje je redovna tjelesna aktivnost. Već sa 40 minuta vožnje na sobnom biciklu triput tjedno učinit ćete puno u prevenciji glavobolje.

Studije pokazuju da niske razine tjelesne kondicije imaju direktan utjecaj na visok rizik od učestalih, jakih i dugotrajnih glavobolja. Već samim hodanjem poboljšat ćete kondiciju i smanjiti rizik od glavobolja.

Zaključak

Mnogi vrlo često proživljavaju glavobolje. Osim lijekova protiv bolova niz je prirodnih sredstava i postupaka kojima se glavobolje mogu spriječiti ili smanjiti.

Pokušajte ih provoditi kako biste spriječili glavobolju ili je odagnali kad već nastupi.

Objavljeno 14.08.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!