Trnci i bol u ruci i ramenu - simptomi, uzroci i što možete odmah učiniti
Zdravlje

Trnci i bol u ruci i ramenu - simptomi, uzroci i što možete odmah učiniti

Trnci u ruci se javljaju uglavnom zbog:

  • oštećenja
  • iritacije
  • kompresije na jedan od živaca ili granu živaca u ruci ili šaci

Neke bolesti kao primjerice dijabetes mogu imati slične simptome, ali oni se uglavnom javljaju u nozi. Vrlo rijetko uzrok može biti oštećenja mozga, moždane kore ili leđne moždine, ali u tim slučajevima se radi o gubitku osjeta i funkcije mišića u ruci. Mogući uzroci koje nikako ne smijete zanemariti su mogući srčani infarkt, tumori, autoimune bolesti… U ovom članku ću pisati o trncima i boli u ruci čiji je uzrok kompresija i iritacija na živce koju uzrokuju zategnuti i skraćeni mišići.

Plexus brachialis sa izlazom živaca iz leđne moždine i grananje u ruku
Plexus brachialis sa izlazom živaca iz leđne moždine i grananje u ruku

Bol u ramenu i trnce u rukama može uzrokovati bilo koje oštećenje i kompresija na živce koji se nalaze između kralježnice, ramena, ruke i šake.

Simptomi

  • Trnci u nadlaktici koji se šire prema šaci
  • Gubitak punog osjeta u šaci
  • Slabost mišića ruke
  • Bol u ramenu, ruci, šaci ili prstima
  • Peckanje ili sičan osjećaj u ramenu, ruci ili šaci

Uzroci

  1. Pritisak na plexus brachialis zbog skraćenih mišića u vratu, ramenima i prsima
  2. Upala živaca
  3. Ozljeda živaca
  4. Upala brachialnog spleta živaca
  5. Infekcija ramena, ruke ili šake
  6. Cista

Što i zašto boli

  • X označava trigger točke u zategnutim mišićima. Pritiskom na označeno mjesto javlja se bol ili nelagodan osjećaj koji se širi u ruku. Prsni mišići su često zategnuti pri sportovima koji obuhvaćaju česte pokrete ramenima prema naprijed (rukomet, tenis, kraul ili prsno plivanje, trening koji sadrži mnogo upora na rukama…) čime se zatežu prsni mišići i istežu mišići leđa, zbog čega nastaje mišićni disbalans.
  • Mišići u ramenu i podlaktici koji su u statičkoj kontrakciji da bi mogli sa šakom izvoditi fine pokrete (kratki pokreti mišem, pisanje rukom ili tipkanje na tipkovnici…)
  • Mišići u vratnoj kralježnici koja je najveći dio dana u istom iskrivljenom položaju i time je ograničena pokretljivost zglobova u vratnoj kralježnici

Slika 1 - označava trigger točku na vratnom mišiću (skelenski mišići) a žuto označeno područje prikazuje  moguće širenje boli ili nelagodnog osjećaja.
Slika 1 - označava trigger točku na vratnom mišiću (skelenski mišići), a žuto označeno područje prikazuje moguće širenje boli ili nelagodnog osjećaja.

Slika 2 - označava položaj trigger točke na prsnom mišiću (m. pectoralis) i moguće širenje boli i nelagodnog osjećaja
Slika 2 - označava položaj trigger točke na prsnom mišiću (m. pectoralis) i moguće širenje boli i nelagodnog osjećaja.

 


Slike 3, 4 i 5 - označuju trigger točke na lopatici (m. infraspinatus (slika 3) i m. supraspinatus (slika 4 I 5)) koji također mogu biti uzrokom.

Što možete odmah učiniti

    • Ustanite od stola
    • Razgibajte ramena kružnim pokretima unazad (da bi istegli prsne mišiće)
    • Spojite lopatice i zadržite taj položaj 20 sekundi


Slika 6 - Pravilna izvedba i Slika 7 – Nepravilna izvedba

  • Ako ste kod prošle vježbe podigli ramena znači da su vam mišići između vrata i ramena zategnuti (m. trapezius)
  • Izbjegavajte upore i vježbe za prsa pri vježbanju
  • Istežite se svakodnevno, ne samo kad osjetite bol

Istezanje ciljane muskulature

Ovakvim istezanjem smanjiti ćete kompresiju na živce i krvne žile i time utjecati na poboljšanje cirkulacije, provođenje živčanog impulsa i na bolju kontrakciju mišića.

Istezanje prsnih mišića

Prsa primaknite zidu i istegnite.

Video prikaz:

Istezanje vratnih mišića

Istezanje vratnih mišića možete pronaći u ovom članku.

Istezanje mišića oko lopatice

Infraspinatus - je osjetljiv mišić zato ga istežite oprezno.


Slika 8 – prikaz mjesta istezanja

Obratite pažnju na lakat koji ne smijete spuštati ni dizati. Ovaj mišić se izrazito zateže pri tipkanju po tipkovnici, u vježbama snage kada se izvodi potisak sa prsa, te prilikom guranja i povlačenja iza vrata. Video prikazuje istezanje infraspinatusa.

Video prikaz:

Supraspinatus – istezanjem je vrlo teško pogoditi točno mišić, što ne znači da morate odustati ili preskočiti istezanje.


Slika 9 – prikaz mjesta istezanja

Kod istezanja supraspinatusa lakat vam mora stajati točno ispred tijela. Istezati bi trebali mišić na ruci koju povlačite za palac.

Video prikaz:

Istežite se svakodnevno, ako sjedite i radite uredski posao ili posao s istim kretnjama, razmislite koliko je to statičkih pokreta za spomenute mišiće. Zaključit ćete da jedno istezanje dnevno je prijeko potrebno. Ako se bavite sportom u kojem se puno ponavljaju pokreti rukom i ramenom ili radite mnogo upora prednjih na rukama, a javljaju vam se simptomi kao trnci u rukama, također je potrebno istezanje nakon svakog treninga.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Kućna teretana - što nam je sve potrebno od opreme? x 17
    Osim što ćete značajno uštedjeti na vremenu i srezati troškove, kućna teretana vam daje i slobodu da možete vježbati doslovno kad god poželite, pa čak i usred noći.
  • Koje vježbe najbolje pogađaju mišić ? x 36
    Istraživanje koje je pokrenuto s ciljem da se utvrdi koja vježba izaziva najjači podražaj u pojedinoj mišićnoj skupini te dalje prema tome, koja vježba najviše pridonosi razvoju mišićne mase i snage. ...
  • Znate li već sve o masaži ? x 7
    Masaža povećava cirkulaciju krvi po tijelu, što znači da donosi više kisika, a odnosi više štetnih tvari iz naših stanica. Upravo je to najveća korist masaže. Ujedno, masažom možemo pomoći bolnim miši...
Na forumu ima 19 komentara na ovu temu
Forum
Pozdrav...Inace ledja mi nisu jaca stranei ima vec neko vrijeme da mi se javio taj ne toliko jak fizicki bol,vec ta neugoda u ramenu i to sto navedose pojedini clanove u komentarima,to krckanje u desnoj plecki.Nekih 10-ak dana,sam poceo raditi sklekove i plank...Pa da li bi trebao prestati sa tim,dok ne rijesim ovaj problem? Ili jednostavno da se redovno istezem,i ove vjezbe koje ste vi gore naveli? Veliki pozdrav
Ricaa
09.09.16. u 12:23
line
Smijem li ja vježbati, na kraju sam bolesti herpes zoster ali mi upala živca ne prolazi ?
mliniski
04.10.16. u 14:02
line
U slučajevima kada postoji bol i nelagoda u ramenu preporučam izbjegavanje plankova i sklekova dok se ne riješi problem boli. Ne mogu znati, ali pretpostavljam da se u tim slučajevima radi o preslabim mišićima leđa u odnosu na mišiće koji se nalaze na prednjoj strani tijela. Pri tome treba slijediti točno određen raspored i metode da bi ispravno postigli balans u gornjem dijelu tijela.
FitLana
16.11.16. u 12:25
line
imam problema sa lijevim ramenom, rukom, dalje prema saci i prstima. Bol se siri prema prstima u lijeve noge -tri srednja prsta gdje mi je bilo otezano hodanje, dalje prema vratu i strasne glavobolje. Nikakava medicina mi nije pomogla kod ublazavanja bolova do sada. Naime u oktobru prosle godine mi je na lijevo rame pala masina teska 4-5 kg sa visine od 30-50 cm iznad mene, ruka je bila ategnuta i odmah po padu masine sam osjetila bolove i naticanje sake. Nisam se isti dan obratila ljekaru jer lose iskustvo kod hitnih slucajeva su me sprijecile da odem direktno u hitnu. Tek 4 dan kad vise nisam mogla podizati ruku niti micati prstima sam potrazila ljekarsku pomoc. Tek poslije 2 mjeseca sam dobila vrijeme za MR i uradjen je djelimicno bez kontrasta. Utvrdjena je djelimicna povreda tetiva na nekoliko mjesta i neka starija povreda izmedju 5-6 i 6-7 prsljena. Poslata sam na snimanje nerava lijeve ruke koji je uradjen 23 jan. ove godine. Odgovor jos nisam doila ali imam iste probleme kao na ovim slikama koje ste prikazali gore. Radila sam akupnkturu u medjuvremenu 14 puta i sad nemam te glavobolje niti bolove u nozi i prstima-povremeno se pojave medjutim rame, potiljak, bisepc, trisepsi, bolovi u podlaktici i prstima su cesti. Pomoc!
ANIME
27.02.17. u 20:39
line
Imam isti bol kao sto je na slikama vec 4 mjeseca. Lijekovi ne pomazu snimao sam sve je u redu ali mene i dalje boli.
Alenseki
30.05.17. u 23:12
line
Pozdrav, nikad nisam imao bol u vratu ili kicmi, medjutim zadnjih par mjeseci svakodnevno osjecam bol u vratu tacno sa lijeve strane prsljena tu tacku mogu da napipam koji se proteze nekad u lijevo rame a u zadnje vrijeme kad se istezem i rasirim ruke u palcu lijeve ruke osjetim trnce... Koliko je situacija ozbiljna i sta mogu da primjenim ( koje vijezbe) da ovo sprijecim... Inace zadnjih par mjeseci radim kao paker pola radnog vremena i stalno ponavljam isti potez desnom ( suprotnom rukom od one nakojoj je strani bol) sa ljeplivom trakom pri pakiranju. Da li to moze biti uzrok?? Hvala pozdrav
edo34
05.06.17. u 15:56
line
Poštovana ANIME, uzrok Vaših problema je najvjerojatnije ozljeda nastala zbog sile pri padu spomenutog predmeta na rame i ruku. Molim Vas da nam se ponovno obratite kada dobijete sve nalaze. Tada bi Vam mogla reći neki detaljniji odgovor.
FitLana
06.06.17. u 12:36
line
Poštovani Alenseki, lijekovi Vam neće pomoći. Oni ublažavaju posljedicu (bol) kojoj je uzrok neki disbalans koji se Vama dogodio. Pošto niste do sada imali problema, preporučila bi Vam da odete na masažu kod stručnjaka...s naglaskom na stručnjaka. Potrebno je prvenstveno opustiti mišiće prednjeg kinetičkog lanca (prsni mišići i prednja strana vrata) te mišiće leđa. Nakon što napravite nekoliko masaža (preporučujem barem 3 u 2 do 3 tjedna) morate krenuti s ciljanim vježbama za gornji dio leđa s istovremenim istezanjem prednjeg kinetičkog lanca. Bez kombinacije masaže i vježbi nećete riješiti problem.
FitLana
06.06.17. u 12:40
line
Poštovani EDO34, Vama preporučujem da napravite MR da bi isključili otećenja kralježnice i diskova kralježnice. Nakon toga ovisno o zaključku preporučujem masažu i ciljane vježbe kao što sam preporučila ALENSEKI (pogledati komentar gore). Ako imate dodatnih pitanja možete mi se javiti na mail lana.novota@gmail.com
FitLana
06.06.17. u 12:42
line
Poštovana Lana molim za savjet, naime, već nekoliko godina plivam, obično slobodan stil. Prije nekoliko mjeseci sam počela osijećati jaku pečenje i trnjenje u desnoj ruci. Po preporuci doktora napravila sam MR vratne kralježnice i ultrazvuk kvnih žila vrata, nalazi su mi uredni. Međutim, pretraga kojom se mjere oštečenja živaca (EMR) mi je utvrdila oštećen živac C8. Na Vašim stranicama sam pronašla podatak da nepravilno plivanje tj. sportovi koji zahtijevaju puno torakalne ekstenzije i rotacije mogu biti uzrok mog problema. Ja ponekad na vratu pipam jedan od mišiča koji mi bude tvrd kao kamen. Sada sam nabavila disaljku koja mi omogućava da se ne rotiram kada plivam i nemam potrebu "hvatanja" zraka, ali problem mi je ostao?! Odnosno već nakon 10 tak minuta opet osijećam trnce u ruci. MOlim za savjet, da li imate iskustva u ovom problemu? Puno hvala Tina
Tinka33
08.06.17. u 13:52
line
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 22.10.2014
Piše:
Lana Novota, mag.cin. kineziologije