Trnci i bol u ruci i ramenu - simptomi, uzroci i što možete odmah učiniti

Image

Trnci u ruci se javljaju uglavnom zbog:

  • oštećenja
  • iritacije
  • kompresije na jedan od živaca ili granu živaca u ruci ili šaci

Neke bolesti kao primjerice dijabetes mogu imati slične simptome, ali oni se uglavnom javljaju u nozi. Vrlo rijetko uzrok može biti oštećenja mozga, moždane kore ili leđne moždine, ali u tim slučajevima se radi o gubitku osjeta i funkcije mišića u ruci. Mogući uzroci koje nikako ne smijete zanemariti su mogući srčani infarkt, tumori, autoimune bolesti… U ovom članku ću pisati o trncima i boli u ruci čiji je uzrok kompresija i iritacija na živce koju uzrokuju zategnuti i skraćeni mišići.

Plexus brachialis sa izlazom živaca iz leđne moždine i grananje u ruku
Plexus brachialis sa izlazom živaca iz leđne moždine i grananje u ruku

Bol u ramenu i trnce u rukama može uzrokovati bilo koje oštećenje i kompresija na živce koji se nalaze između kralježnice, ramena, ruke i šake.

Simptomi

  • Trnci u nadlaktici koji se šire prema šaci
  • Gubitak punog osjeta u šaci
  • Slabost mišića ruke
  • Bol u ramenu, ruci, šaci ili prstima
  • Peckanje ili sičan osjećaj u ramenu, ruci ili šaci

Uzroci

  1. Pritisak na plexus brachialis zbog skraćenih mišića u vratu, ramenima i prsima
  2. Upala živaca
  3. Ozljeda živaca
  4. Upala brachialnog spleta živaca
  5. Infekcija ramena, ruke ili šake
  6. Cista

Što i zašto boli

  • X označava trigger točke u zategnutim mišićima. Pritiskom na označeno mjesto javlja se bol ili nelagodan osjećaj koji se širi u ruku. Prsni mišići su često zategnuti pri sportovima koji obuhvaćaju česte pokrete ramenima prema naprijed (rukomet, tenis, kraul ili prsno plivanje, trening koji sadrži mnogo upora na rukama…) čime se zatežu prsni mišići i istežu mišići leđa, zbog čega nastaje mišićni disbalans.
  • Mišići u ramenu i podlaktici koji su u statičkoj kontrakciji da bi mogli sa šakom izvoditi fine pokrete (kratki pokreti mišem, pisanje rukom ili tipkanje na tipkovnici…)
  • Mišići u vratnoj kralježnici koja je najveći dio dana u istom iskrivljenom položaju i time je ograničena pokretljivost zglobova u vratnoj kralježnici

Slika 1 - označava trigger točku na vratnom mišiću (skelenski mišići) a žuto označeno područje prikazuje  moguće širenje boli ili nelagodnog osjećaja.
Slika 1 - označava trigger točku na vratnom mišiću (skelenski mišići), a žuto označeno područje prikazuje moguće širenje boli ili nelagodnog osjećaja.

Slika 2 - označava položaj trigger točke na prsnom mišiću (m. pectoralis) i moguće širenje boli i nelagodnog osjećaja
Slika 2 - označava položaj trigger točke na prsnom mišiću (m. pectoralis) i moguće širenje boli i nelagodnog osjećaja.

 


Slike 3, 4 i 5 - označuju trigger točke na lopatici (m. infraspinatus (slika 3) i m. supraspinatus (slika 4 I 5)) koji također mogu biti uzrokom.

Što možete odmah učiniti

    • Ustanite od stola
    • Razgibajte ramena kružnim pokretima unazad (da bi istegli prsne mišiće)
    • Spojite lopatice i zadržite taj položaj 20 sekundi


Slika 6 - Pravilna izvedba i Slika 7 – Nepravilna izvedba

  • Ako ste kod prošle vježbe podigli ramena znači da su vam mišići između vrata i ramena zategnuti (m. trapezius)
  • Izbjegavajte upore i vježbe za prsa pri vježbanju
  • Istežite se svakodnevno, ne samo kad osjetite bol

Istezanje ciljane muskulature

Ovakvim istezanjem smanjiti ćete kompresiju na živce i krvne žile i time utjecati na poboljšanje cirkulacije, provođenje živčanog impulsa i na bolju kontrakciju mišića.

Istezanje prsnih mišića

Prsa primaknite zidu i istegnite.

Video prikaz:

Istezanje vratnih mišića

Istezanje vratnih mišića možete pronaći u ovom članku.

Istezanje mišića oko lopatice

Infraspinatus - je osjetljiv mišić zato ga istežite oprezno.


Slika 8 – prikaz mjesta istezanja

Obratite pažnju na lakat koji ne smijete spuštati ni dizati. Ovaj mišić se izrazito zateže pri tipkanju po tipkovnici, u vježbama snage kada se izvodi potisak sa prsa, te prilikom guranja i povlačenja iza vrata. Video prikazuje istezanje infraspinatusa.

Video prikaz:

Supraspinatus – istezanjem je vrlo teško pogoditi točno mišić, što ne znači da morate odustati ili preskočiti istezanje.


Slika 9 – prikaz mjesta istezanja

Kod istezanja supraspinatusa lakat vam mora stajati točno ispred tijela. Istezati bi trebali mišić na ruci koju povlačite za palac.

Video prikaz:

Istežite se svakodnevno, ako sjedite i radite uredski posao ili posao s istim kretnjama, razmislite koliko je to statičkih pokreta za spomenute mišiće. Zaključit ćete da jedno istezanje dnevno je prijeko potrebno. Ako se bavite sportom u kojem se puno ponavljaju pokreti rukom i ramenom ili radite mnogo upora prednjih na rukama, a javljaju vam se simptomi kao trnci u rukama, također je potrebno istezanje nakon svakog treninga.

Objavljeno 22.10.2014.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!