Tjedna akcija: 20% popusta na sve multivitamine

10 prirodnih lijekova koji mogu pomoći kod glavobolje

Image

S glavoboljama se mnogi susreću svakodnevno. Od onih koji stvaraju osjet neugode, do onih koje su nepodnošljive, glavobolje mogu značajno negativno utjecati na život.

Lijekovi protiv bolova među najtraženijima su u ljekarnama, no uz njih, niz je i prirodnih načina kojima možete smanjiti glavobolje. U nastavku vam donosimo 10 prirodnih lijekova koji mogu pomoći u smanjenju glavobolja.

1. Pijte što više vode

Nedovoljan unos tekućine vrlo je često uzrok glavobolje. Točnije, studije su pokazale da je kronična dehidracija čest uzrok tenzijskih glavobolja i migrena. Srećom, pokazalo se da dostatan unos tekućine uklanja glavobolju u periodu od 30 minuta do 3 sata nakon unosa tekućine.

Kako biste izbjegli glavobolje izazvane dehidracijom redovno unosite tekućinu, posebno tijekom ljetnih mjeseci.

glava

2. Uzmite magnezij

Magnezij je mineral s nizom funkcija u organizmu, uključujući kontrolu šećera u krvi i prijenos živaca. Studije pokazuju da su glavobolje česte kod osoba koje imaju manjak magnezija te potvrđuju da unos 600 mg magnezij citrata na dan može smanjiti i učestalost i intenzitet migrena.

No, imajte na umu da unos većih količina magnezija može izazvati probavne smetnje pa krenite prvo s manjim dozama kako bi vam se organizam postupno prilagodio na povećanje.

3. Ograničite unos alkohola

Iako alkohol nije čest uzročnik glavobolja, kod osoba sklonih glavoboljama u čak trećini slučajeva upravo je alkohol krivac za ovu bol. Alkohol je vazodilator, što znači da širi krvne žile i što može izazvati glavobolju.

Dodatno, alkohol je i diuretik, pa potiče izbacivanje vode i elektrolita iz organizma što može dovesti do dehidracije, koju smo ranije naveli kao jedan od uzročnika glavobolje.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

Magnesium Caps - 120 kapsula

Magnezij je mineral koji je uključen u živčane, koštane, mišićne, srčane i stanične funkcije.

  • 114,00 kn
Magnezij 375 mg - 100 kapsula

Magnezij doprinosi održavanju normalnih kostiju i zubi, smanjenju umora i iscrpljenosti, normalnoj f...

  • 99,00 kn

4. Spavajte dovoljno

Nedostatno spavanje na niz načina štetno utječe na zdravlje, a može biti i uzročnik glavobolje. Studije su pokazale da je glavobolja puno češća kod ljudi koji premalo spavaju. Stoga, pokušajte spavati minimalno 7 sati tijekom noći kako biste spriječili razvoj glavobolje uslijed nedostatka sna.

5. Izbjegavajte namirnice bogate histaminom

Histamin je kemikalija koju prirodno nalazimo u ljudskom organizmu, a koja ima svoju funkciju u imunološkom, probavnom i živčanom sustavu. Osim toga, nalazimo ga u namirnicama poput sira, fermentirane hrane, piva, vina, dimljene tune i sušenog mesa.

Kod osoba osjetljiv na histamin, unos namirnica koje ga sadrže može izazvati glavobolju pa izbjegavanje ovih namirnica može biti dobra strategija u borbi protiv glavobolje.

glava

6. Uzmite B-kompleks vitamina

Vitamini B-kompleksa su topivi u vodi i igraju važnu ulogu u pravilnom funkcioniranju organizma. Primjerice, oni doprinose pretvorbi hrane u energiju. Također, neki vitamini B skupine imaju zaštitno djelovanje od glavobolja. Vitamini B2, folati, B6 i B12 potvrđeno smanjuju glavobolje.

Redovan unos vitamina B-kompleksa smatra se sigurnim pogotovo jer se radi o vitaminima topivima u vodi čiji se višak iz organizma ukloni urinom.

7. Uzmite koenzim Q10

Koenzim Q10 se prirodno proizvodi u ljudskom organizmu, snažan je antioksidans te pomaže u pretvorbi hrane u energiju. Studije su pokazale da CoQ10 pomaže u smanjenju i prevenciji glavobolja (100 mg na dan).

8. Pokušajte eliminacijsku dijetu

Studije pokazuju da intolerancije na hranu mogu izazvati glavobolje. Kako biste otkrili postoji li neka namirnica koja vam izaziva glavobolju, pokušajte eliminacijsku dijetu te izbacite namirnice koje bi mogle izazvati glavobolju. Sirevi, alkohol, čokolada, citrusno voće i kava su među najčešćim triggerima za glavobolje.

glavobolja

9. Opustite se uz jogu

Prakticiranje joge je izvrstan način da otpustite stres, povećate fleksibilnost, smanjite bolove i poboljšate ukupnu kvalitetu života. Vježbanje joge može smanjiti i intenzitet i učestalost glavobolja, a pokazalo se da osobe koje pate od migrena nakon početka redovnog vježbanja joge bilježe značajno smanjenje učestalosti ovih vrsta glavobolja.

10. Redovno vježbajte

Jedna od najjednostavnijih načina da smanjite učestalost i intenzitet glavobolja je redovna fizička aktivnost. Studije pokazuju da osobe koje nisu fizički aktivne značajno češće pate od glavobolja. Već samo s povećanjem prehodanih koraka u danu možete pozitivno utjecati na prevenciju glavobolje.

Glavobolje su česta stanja i muče mnoge, a uz lijekove u sprječavanju i prevenciji razvoja glavobolja niz je prirodnih načina na koje možete suzbiti glavobolju i poboljšati si kvalitetu života.

Objavljeno 27.06.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!