Akcija - sve bučice na popustu i do -30%

13 jednostavnih savjeta za mršavljenje koje lako možete uklopiti u svoj stil života

Image

Svi smo se barem jednom susreli s nekim smiješnim savjetom vezanim uz mršavljenje za koji smo na tren zastali i pitali se kako to uopće ima smisla. U današnje vrijeme može biti poprilično teško prepoznati koji od savjeta i metoda zaista djeluju, a koji su samo obična glupost, ili su u najboljem slučaju djelovali na tom jednom pojedincu koji se kune u učinkovitost držanja vode u ustima dok stoji na glavi 5 minuta, bez uzimanja u obzir svega ostalog što je radio tijekom procesa mršavljenja.

Najčešće takvi razno razni savjeti dolaze od osoba koje nemaju nikakvu pozadinu u tom području, već su na internetu ili u nekakvom časopisu pročitali nekakav tekst o 7 najbržih načina za gubitak 10-aka kilograma u tjedan dana. Ako je na internetu, onda sigurno i djeluje, zar ne?

Proces mršavljenja zaista je težak i dugotrajan posao, ali morate biti svjesni činjenice da niste dobili 15-20 kilograma viška u samo nekoliko dana ili tjedana, već da su se i oni skupljali duže vrijeme i posljedica su vaših životnih navika, od prehrane do tjelesne aktivnosti kojom se (ne) bavite.

Sama odluka da želite smršavjeti već je veliki korak i znači da ste shvatili da neke stvari trebate promijeniti u svom životu. Najteže je početi, jer često ne znamo što bi i kako i tada posežemo za znanjem Googlea i ostalih bespuća interneta. Naravno da možete naići na zaista odlične savjete koje su pomogli mnogima, ali isto tako postoji mogućnost da ćete naići na neke zaista besmislene savjete koji će vas samo udaljiti od vašeg cilja.

Uvijek se trebate kritički postaviti prema svemu i dobro razmisliti ima li to što ste pročitali smisla i možete li taj savjet uklopiti u svoj životni stil. Najjednostavnija i najbolja opcija je stupiti u kontakt s nutricionistom ili osobnim trenerom koji će vam pomoći posložiti sve kockice kako biste što lakše započeli s procesom.

Tako ćete najlakše postepeno mijenjati životne navike koje su vas dovele do ove točke u kojoj imate višak kilograma i počet ćete usvajati zdravije životne navike koje će postati vaš novi životni stil koji ćete moći dalje u životu sami održavati bez pomoći drugih.

U nastavku donosimo 13 savjeta za mršavljenje. Pokušajte s nekima i provjerite imaju li smisla za vas, jer svi smo mi različiti i ono što jednom odgovara kod drugog neće imati nikakvog efekta.

#1 – nemojte preskakati doručak

Preskakanje doručka neće vam pomoći u gubljenju viška kilograma. Moglo bi se dogoditi baš suprotno, naime mogli bi preskočiti prijeko potrebne nutrijente za normalno funkcioniranje organizma tijekom cijelog dana, što vam se može obiti o glavu jer ćete u kasnijim satima pojesti više nego što je potrebno jer ćete osjećati pojačanu glad.

#2 – jedite puno voća i povrća

Voće i povrće sadrži malo količinu kalorija i masti, a bogato je vlaknima. Kombinacija nutrijenata iz voća i povrća odličan je recept za uspješan gubitak kilograma. Obilje vitamina i minerala samo je dodatan razlog zašto trebate konzumirate ove skupine namirnica.

#3 – redovito jedite obroke

Naviknite organizam da obrok jedete uvijek u približno isto vrijeme. To može pomoći da brže sagorijevate kalorije i smanjite želju za međuobrokom punim nepotrebnog šećera i masti.

#4 – budite aktivni

Odredite razinu aktivnosti na tjednoj bazi, npr. 150-200 minuta umjerene do intenzivne aktivnosti. Odaberite nešto što vam neće biti dosadno i u skladu s rasporedom obaveza uključite i tjelesnu aktivnost svaki dan ili svaki drugi dan u određenom periodu.

Osim brojnih zdravstvenih koristi koje ćete imati od bavljenja tjelesnom aktivnošću, trošit ćete dodatne kalorije koje ne možete izgubiti samo promjenom prehrambenih navika.

#5 – jedite hranu bogatu vlaknima

Namirnice koje sadrže veliku količinu vlakana mogu vam pomoći da duže vrijeme osjećate sitost, što je izuzetno bitno ako vam je cilj smršavjeti. Vlakna se mogu pronaći samo u hrani biljnog porijekla, kao što su voće i povrće, žitarice, mahunarke i riža.

#6 – pijte dovoljno vode

Često žeđ zamjenjujemo s gladi, što može dovesti do konzumiranja veće količine kalorija, a zapravo sve što vam je trebalo je čaša vode. Tijekom dana pijte dovoljnu količinu vode kako nikada ne biste došli u stanje u kojoj vam organizam signalizira da mu je voda potrebna, odnosno održavajte organizam hidriran kroz dan.

#7 – čitajte deklaracije proizvoda

Deklaracije proizvoda često znaju sakriti neke informacije od kupaca, stoga se upoznajte s načinima kako dobiti sve bitne informacije jednim brzim pregledom deklaracije proizvoda prije nego što ga stavite u košaricu.

Svakako jedna od najbitnijih informacija vezana je uz nutritivnih sastav proizvoda, što će vam pomoći da odredite odgovara li vam određeni proizvod u vašem dnevnom kalorijskom unosu i ciljevima koje ste si zadali.

#8 – koristite manji tanjur

Možda na prvu zvuči banalno, ali korištenje manjeg tanjura pomoći će vam da jedite manje porcije. Često se dogodi da ne razmišljamo o količini hrane kad ju stavljamo na tanjur, već porcije "prilagodimo" veličini tanjura ili zdjelice iz koje jedemo.

Korištenjem manjih tanjura postupno se privikavamo na manje porcije bez da budemo gladni nakon obroka.

#9 – izbjegavajte gomilanje junk fooda

Daleko od očiju, daleko od trbuha – ovako bismo mogli parafrazirati poznatu izreku. Ako se teško kontrolirate i često ste u iskušenju za posezanjem za junk foodom, najjednostavnije rješenje je da ih uopće nemate kod kuće. Vrlo je vjerojatno da će vas želja za slatkim, grickalicama ili nečim trećim proći jako brzo kad shvatite da morate otići u dućan da biste došli do omiljene grickalice.

Kao zamjenu za njih uvijek možete imati spremno voće, svježe ili sušeno, orašaste plodove ili neku zdravu varijantu grickalica. A ako vam baš ništa od toga neće moći i jednostavno morate otići u dućan kako biste utažili želju, odaberite šetnju ili vožnju biciklom umjesto vožnje autom i potrošite nešto kalorija na putu do dućana.

#10 – jedite sporije

Potrebno je otprilike 20 minuta kako bi u mozak došla informacija da je želudac pun. Ako jedete brzo, i još k tome radite nešto drugo što vam odvraća pažnju od hrane koju jedete, velika je vjerojatnost da ćete pojesti veću količinu nego što vam je zaista trebala.

Usporite dok jedete, uživajte u hrani i budite fokusirani na nju kako bi prepoznali trenutak u kojem ste se najeli i možete stati, a ne pojeli više nego što vam je zaista bilo potrebno.

#11 – nemojte isključivati hranu iz vašeg jelovnika

Zabranjene namirnice – pojam koji se često veže uz različite vrste dijeta i prehrana, a odnosi se na popis namirnica koji se ne smije konzumirati tijekom provođenja određene dijete ili prehrane.

Isključivanje namirnica iz vašeg jelovnika, pogotovo nečega što obožavate, samo će dovesti do veće želje da tu namirnicu pojedete, često u količinama koje su veće nego što biste inače pojeli. Ne postoji razlog zašto ponekad ne biste pojeli nešto po vašem guštu ako to odgovara vašem dnevnom kalorijskom unosu.

#12 – smanjite količinu alkohola

Čaša vina sadrži otprilike istu količinu kalorija kao i red čokolade, a da ne spominjemo pivo, koje je čest izbor u vrućim ljetnim danima. Česta konzumacija alkohola tijekom vremena može doprinijeti povećanju tjelesne težine. Naime, jedan gram alkohol sadrži 7 kalorija.

#13 – planirajte obroke

Planiranjem obroka u skladu s vašim dnevnim kalorijski unos izbjeći ćete nepotrebno lutanje tijekom dana kada osjetite glad i sigurno neće prijeći preko zadanog kalorijskog unosa. Kada ne planirate obroke lako je premašiti dnevni kalorijski unos i usporiti proces mršavljenja.

Također ćete lakše planirati odlazak u kupovinu ako znate što točno trebate i nećete kupiti nešto što vam nije u planu zbog čega ćete kasnije osjećati krivnju kada to pojedete (iako to nikada ne bi trebali osjećati).

Objavljeno 01.07.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!