Trčanje ili vožnja bicikla – što je bolje?

Image

Trčanje i vožnja bicikla su definitivno među najpopularnijim aerobnim aktivnostima širom svijeta.

No, ako morate izabrati jedno od to dvoje, teško je odlučiti se, pa ćemo vam u nastavku donijeti sličnosti i razlike, te kriterije kako odabrati aktivnost koja je za vas bolja.

Što je bolje?

Iako se radi o dvije izvrsne aktivnosti, odabir napravite prema svom cilju. Općenito, trčanje troši više kalorija od vožnje bicikla. Istovremeno, vožnja bicikla značajnije doprinosi izgradnji mišićne mase i bolja je za zdravlje zglobova. Obje aktivnosti su iznimno dobre za kardiovaskularno zdravlje.

Vožnja bicikla vs. trčanje

Između obje aktivnosti postoje neke sličnosti:

  • I jednu i drugu aktivnost možete raditi na otvorenom, ali i na trenažerima: traci za trčanje i sobnom biciklu.
  • Obje povećavaju srčane otkucaje i doprinose kardiovaskularnom zdravlju
  • Obje aktivnosti imaju meditativne učinke (smanjuju razinu stresa) uz visoku potrošnju kalorija.

bicikl

Pozitivne i negativne strane obje aktivnosti

1. Potrošnja kalorija

Potrošnja kalorija i kod trčanja i kod vožnje bicikla ovisi o intenzitetu aktivnosti i trajanju treninge (uz druge čimbenike, poput tjelesne mase, godina, roda i sl.). u sljedećoj tablici pogledajte usporedbu koliko osobe različite težine troše kalorija tijekom 60 minuta trčanja i vožnje bicikla različitom brzinom.

kalorije

Općenito, trčanje troši više kalorija jer se tijekom pokreta vježbač puno više kreće (tijekom vožnje bicikla većinom se sjedi). Prosječno, osoba teška 65 kilograma potrošit će oko 135 kalorija u 10 minuta trčanja i 65 kalorije u 10 minuta vožnje bicikla na brzini 16km/h.

2. Mršavljenje

Mršavljenje se postiže, pojednostavljeno, postizanjem kalorijskog deficita. Po toj logici, budući da trčanje troši više kalorija, ono bi trebalo biti bolje za mršavljenje.

No, računica nije baš tako jednostavna… pogotovo kad se zna da ćemo jako teško trčati 60 minuta ili više, a ljubitelji vožnje bicikla će bez puno problema i po nekoliko sati provesti na biciklu. Osim toga, bicikl stvara puno manje pritiska i rizika na vaše zglobove, pa je aktivnost koja se češće savjetuje onima s prekomjernom težinom.

Dodatno, studija koju su proveli Wasse i sur. pokazala je da obje aktivnosti smanjuju apetit pa u ovoj odluci ipak odlučite prema vlastitom afinitetu, a ako imate prekomjernu težinu ipak malu prednost dajte biciklu.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

Sobni bicikl Toorx BRX-35

Sobni bicikl s 8 stupnjeva otpora, masom zamašnjaka 5 kg, za aerobno vježbanje.

  • 1599,00 kn
  • 1399,00 kn
Sobni bicikl Kettler Tour 600

Sobni bicikl s vrlo preciznim indukcijskim sistemom regulacije otpora (25-400 W), masom zamašnjaka 8...

  • 7599,00 kn
  • 6499,00 kn

3. Srčano zdravlje

Kad se govori o zdravlju srca i krvnih žila teško je dati prednost nekoj od ovih aktivnosti. Samo nemojte pretjerivati. Naime, studija koju su proveli O'Keefe i sur. pokazala je da preko 5 sati intenzivnog treninga tjedno (preko sat vremena na dan) ima štetan utjecaj na srčano zdravlje.

4. Održavanje čiste mišićne mase

Iako trčanje ne doprinosi povećanju mišićne mase, može utjecati na topljenje masnoga tkiva i definiraniji izgled. No, ukoliko vam je cilj povećati mišićnu masu, uz trčanje ćete morati uključiti i trening snage.

trcanje

Drugi faktori koji mogu utjecati na odluku

Uz utjecaj na mišićnu masu i mršavljenje, još su neki faktori koji utječu na odabir između ove dvije aktivnosti.

Ukoliko usporedimo materijalne potrebe, vožnja bicikla je skuplja aktivnosti, ako se i kod kupnje tenisica i druge kvalitetne opreme za trčanje možete također prilično istrošiti. No, početno ulaganje je kod bicikliranja puno veće, jer uz bicikl morate uložiti i u kvalitetnu kacigu, rezervne gume i osnovnu opremu.

Zaključak

Kako je razvidno iz teksta, i za trčanje i za vožnju bicikla ćemo pronaći neke benefite i negativne aspekte. Iako  biste trebali birati prema vlastitom cilju, savjetujemo vam da birate prema svom interesu. Naime, ako se odlučite za aktivnost koja je „na papiru“ bolja, ali je manje volite i ne uživate u njoj, velika je šansa da ćete brzo odustati, pa nećete imati baš nikakve koristi.

Birajte onu u kojoj ćete uživati i koju ćete moći provoditi redovno i dulje vrijeme, a onda ni rezultati neće izostati.

traka

Reference:

  1. Wasse LK, Sunderland C, King JA, Miyashita M, Stensel DJ. The influence of vigorous running and cycling exercise on hunger perceptions and plasma acylated ghrelin concentrations in lean young men. Appl Physiol Nutr Metab. 2013 Jan;38(1):1-6.
  2. O'Keefe JH, Franklin B, Lavie CJ. Exercising for health and longevity vs peak performance: different regimens for different goals. Mayo Clin Proc. 2014 Sep;89(9):1171-5.

Objavljeno 27.02.2021.

Trebate savjet stručnjaka? Tu smo za vas

Besplatne savjete možete dobiti od fitness trenera i nutricionista zaposlenih u Fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu.


Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!