Tjedna akcija: 20% popusta na sve multivitamine

Kako hranom i aktivnostima dojilje mogu poboljšati kvalitetu mlijeka?

Image

Majčino mlijeko je jedinstven proizvod koji sadrži pravo bogatstvo sastojaka optimalnih za razvoj novorođenčeta. Osim što je bogato vitaminima, mineralima, masnim kiselinama i antioksidantima, majčino mlijeko sadrži i čitav niz drugih sastojaka koji pomažu u izgradnji i rastu djeteta i njegovog imuniteta.

Zbog svega navedenog, liječnici uvijek prednost daju dojenju nego zamjenskom mlijeku, te potiču majke da i svojim prehrambenim i životnim navikama doprinesu kvaliteti mlijeka.

No, osim hranom, majke na kvalitetu mlijeka mogu utjecati i aktivnostima koje rade tijekom trudnoće, potvrdila je studija koju su objavili Harris i sur.

Znanstvenici navode da umjerena tjelovježba tijekom trudnoće povećava spoj u majčinom mlijeku koji djetetu može smanjiti opasnost od bolesti srca, dijabetesa, pretilosti i drugih stanja za cijeli život.

trudnoca

Vježbanje utječe na niz faktora zdravlja novorođenčeta

Najnovija istraživanja pokazala su da majke koje vježbaju prije i tijekom trudnoće stvaraju zaštitu protiv poremećenog metabolizma glukoze, smanjene kardiovaskularne funkcije i pretilosti.

Iako znanstvena javnost nije sigurna koji sastojak donosi ove benefite te kako točno trening na nju utječe, no znanstvenici vjeruju da se radi o utjecaju na oligosaharid 3-sialilaktoza (3 SL) koji nalazimo u mlijeku i koji daje zaštitu novorođenčadi.

Uz ostale mliječne oligosaharide, ovaj se jedini sintetizira u mliječnoj žlijezda i samo tijekom dojenja.

Znanstvenici su napravili studiju povezanosti aktivnosti trudnica i dojilja te podatke usporedili s prosječnom dnevnom aktivnošću. Žene koje su bile aktivnije imale su više razine 3 SL-a. Također, zabilježeno je da povećan udio 3 SL-a nije povezan s intenzitetom aktivnosti, jer već i umjerena aktivnost, poput redovnih šetnji pozitivno utječe na ovaj porast.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

Lanene sjemenke - 750 g

Lanene sjemenke su iznimno bogatog sastava te se ubrajaju među najhranjivije sjemenke.

  • 14,00 kn
Chia sjemenke - 1000 g

Chia sjemenke bogate su nezasićenim masnim kiselinama (omega 3 i 6) te vitaminima i mineralima.

  • 29,00 kn

Vježbanju - da, ali stresu – ne!

Žene često u prvim mjesecima nakon poroda imaju niz novih stresova, a vrlo malo podrške okoline. Iako vježbanje doprinosi smanjenju znakova depresije i anksioznosti, kojima su sklone mlade majke, to ipak ne znači da svaka dojilja treba vježbati.

Naime, u želji da najbolje odrade sve obaveze oko djeteta, dojilje su često premorene i iscrpljene. Dodavanje vježbanja u ovaj naporni ritam nekim će majkama biti nemoguće i mentalno i fizički. Stoga, u ovim bi slučajevima vježbanje bilo kontraproduktivno te bi stvaralo dodatni stres majci.

dojenj

Namirnice koje poboljšavaju kvalitetu mlijeka

Umjesto toga, majke na kvalitetu mlijeka mogu utjecati i dobrim prehrambenim odabirima, kvalitetnim snom i mentalnim zdravljem. Majkama se savjetuje birati namirnice koje su nutritivno bogate: pune zdravih masti, vitamina i minerala, fitonutrijenata i antioksidansa.

Među namirnicama koje bi majke trebale imati na jelovniku su:

  • Avokado – bogat zdravim mastima i vrlo zasitan. Bogat je i vitaminima B, C, K i E te kalijem.
  • Orašasti plodovi – bogati mineralima poput željeza, kalcija i cinka te vitaminima K i B-kompleksa. Obiluju zdravim mastima i proteinima.
  • Grahorice i mahunarke – izvrsni izvori proteina, vitamina, minerala i fitoestrogena. Slanutak je jedna od najpoznatijih namirnica koje potiču proizvodnju mlijeka.
  • Gljive – zahvaljujući visokom udjelu beta-glukana gljive poput reishi, shiitake, maitake i sl. su izvrstan izbor za dojilje.
  • Zeleno lisnato povrće – sadrže fitoestrogene koji pozitivno utječu na proizvodnju mlijeka.
  • Povrće s crvenim i narančastim korijenom – mrkva i cikla bi morale biti na popisu namirnica svake mlade majke.
  • Sjemenke – bogate proteinima, zdravim mastima te željezom, cinkom i kalcijem. Suncokretove, bučine i sezamove sjemenke mlade majke moraju uključiti u svoj jelovnik.
  • Chia sjemenke – osim što su bogate vlaknima, proteinima, kalcijem i magnezijem, obiluju i omega-3 masnim kiselinama.
  • Sjemenke konoplje – bogate omega-3 masnim kiselinama te sadrže potpun izvor proteina (sadrže sve esencijalne aminokiseline). Bogate željezom i cinkom koji sudjeluju u rastu djeteta i zdravlju majke.
  • Lanene sjemenke – izvrstan izvor proteina, vlakana i omega-3 masnih kiselina, ali ih se obavezno mora jesti svježe mljevene jer tek u tom obliku mogu biti potpuno iskorištene.
  • Ashwagandha – studije pokazuju da 300 mg ashwagandhe dvaput na dan značajno smanjuje stres te snižava razinu kortizola.

dojenje

Reference:

  1. Harris, J.E., Pinckard, K.M., Wright, K.R. et al. Exercise-induced 3'-sialyllactose in breast milk is a critical mediator to improve metabolic health and cardiac function in mouse offspring. Nat Metab (2020).

Objavljeno 11.07.2020.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!