5 razloga zašto u prehranu morate uvrstiti chia sjemenke
Prehrana

5 razloga zašto u prehranu morate uvrstiti chia sjemenke

Prije desetak godina na naše tržište polako su počele prodirati namirnice koje se svrstava u kategoriju "superhrana". Radi se o namirnicama iznimno visoke nutritivne vrijednosti s nizom pozitivnih utjecaja na zdravlje. No, i među superhranama, postoje one više i manje popularne. No, bez imalo dvojbe najpopularnija supernamirnica svakako su čudesne chia sjemenke.

Razlog tome se zacijelo dijelom nalazi i u jednostavnosti pripreme obroka koji sadržavaju chia sjemenke, ali i njihovoj nutritivnoj vrijednosti i prihvatljivoj cijeni.

Recepata s chia sjemenkama je pregršt, od jednostavnih pudinga, smoothieja, muffina, tortilja pa do različitih kolačića koji sadrže ove visokovrijedne sjemenke.

chia

Donosimo vam 5 znanstveno potvrđenih prednosti redovne konzumacije chia sjemenki:

1. Izvrstan izvor vlakana

Jedna od najisticanija prednost chia sjemenki jest visok udio vlakana. Jedna žlica chia sjemenki donosi oko 5 grama dijetalnih vlakana, što može biti od značajne pomoći onima koji imaju poteškoća s dosezanjem preporučenog dnevnog unosa vlakana koji iznosi 38 grama za muškarce, a 25 g za žene.

Osim što daje osjećaj sitosti, vlakna pomažu i u smanjenju rizika od razvoja niza bolesti. Naime unos vlakana je obrnuto proporcionalan s rizikom od razvoja srčanih bolesti, prvog uzročnika prerane smrti u svijetu. Osim toga, vlakna imaju snažan utjecaj na poboljšanje razine glukoze i kolesterola u krvi, što su dodatni razlozi zašto se chia sjemenke smatra snažnim suradnikom u prevenciji bolesti.

2. Snažan antioksidans

Chia sjemenke su krcate antioksidansima koji pomažu u borbi protiv bolesti. Ove molekule pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koje se smatra odgovorima za razvoj niza bolesti, od različitih upalnih procesa do više vrsta karcinoma.

Antioksidansi ne mogu uništiti sve slobodne radikale koji se nalaze u tijelu, ali značajno smanjuju njihov broj pa time smanjuju i rizik od njihovih štetnih utjecaja.

S obzirom na to da intenzivna fizička aktivnost pojačava proizvodnju slobodnih radikala, pojačanje unosa namirnica koje su bogate antioksidansima, poput chia sjemenki, mogu poboljšati oporavak i olakšati ostvarenje fitness ciljeva.

chia

3. Sjemenke bogate proteinima

Proteini igraju jako važnu ulogu u sportskim performansama i oporavku nakon fizičke aktivnosti. U žlici chia sjemenki nalazi se oko 3 grama kompletnih proteina, dakle onih koji sadržavaju sve esencijalne aminokiseline.

Naravno nemoguće je pouzdati se samo u unos proteina iz chia sjemenki, ali one svakako mogu pomoći u poboljšanju toga unosa, posebno kod osoba koje su na vegetarijanskom načinu prehrane.

4. Izvor omega masnih kiselina

Rijetko koja namirnica može stati uz bok chia sjemenkama prema udjelu omega-3 masnih alfa lipoična kiselina (ALA). Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition potvrdila je da je kod osoba s povišenim razinama ALA u masnim naslagama, smanjena opasnost od inzulinske rezistencije.

Upravo je inzulinska rezistencija primarni faktor rizika za više bolesti, a smanjenje inzulinske rezistencije povećava opasnost od razvoja dijabetesa tipa 2, srčanih bolesti i pretilosti. Dodatno, potvrđeno je da redovan unos chia sjemenki regulira razinu glukoze u krvi.

5. Bogatstvo minerala

Chia sjemenke su izvrstan izvor minerala, poput željeza, kalcija, ali i magnezija i mangana. Upravo posljednja dva minerala imaju značajan utjecaj na sportske performanse pa je bitan njihov dodatan unos.

Magnezij igra važnu ulogu u doslovno stotinama enzimskih reakcija, uključujući one povezane s mišićnim kontrakcijama, sintezom proteina i proizvodnjom energije. Osim toga, ovaj mineral pozitivno utječe na kvalitetnu sna, što je ključno u ostvarenju fitness ciljeva.

Mangan igra važnu ulogu u kontroli šećera u krvi, metabolizmu proteina i ugljikohidrata, a posebno u proizvodnji i aktivaciji enzima odgovornih za proces glukoneogeneze. Glukoneogeneza je proizvodnja glukoze iz ne-ugljikohidratnih izvora, što je posebno bitno kod dugotrajnih treninga, kad se potroše zalihe mišićnog glikogena.

Iskoristite prednosti chia sjemenki i pripremite ih na neki od zanimljivih načina. Neograničena mogućnost pripreme onemogućit će da vam ove bogate sjemenke ikada dosade.

Chia sjemenke naručite u Fitness.com.hr webshopu!

chia

Reference

  • U.S. Department of Health and Human Services and U.S. Department of Agriculture. (2015). 2015-2020 Dietary Guidelines for Americans. (Link)
  • Heart Disease Fact Sheet. (2015). Centers for Disease Prevention and Control. Giacco, R., Parillo, M., Rivellese, A. A., Lasorella, G., Giacco, A., D'Episcopo, L., & Riccardi, G. (2000). Diabetes Care, 23(10), 1461-1466. (Link)
  • Heskey, C. E., Jaceldo-Siegl, K., Sabaté, J., Fraser, G., & Rajaram, S. (2016). The American Journal of Clinical Nutrition, 103(4), 1105-1110.
  • Vuksan, V., Jenkins, A. L., Dias, A. G., Lee, A. S., Jovanovski, E., Rogovik, A. L., & Hanna, A. (2010). European Journal of Clinical Nutrition, 64(4), 436-438.
Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 2 komentara na ovu temu
Forum
Svi komentari na temu: 5 razloga zašto u prehranu morate uvrstiti chia sjemenke

Pogledala sam čak na str od Myprotein.hr imaju Organske chia sjemenke što nije loše, ako se žele uzet kvalitetne s dobrom cijenom.
pant3rica
20.11.16. u 12:20
line
[QUOTE=pant3rica] Svi komentari na temu: 5 razloga zašto u prehranu morate uvrstiti chia sjemenke

Pogledala sam cak na str od Myprotein.hr imaju Organske chia sjemenke što nije loše, ako se žele uzet kvalitetne s dobrom cijenom.[/QUOTE]


Imas velik izbor chia sjemenki, razlièitih gramaža ovdje:

CHIA sjemenke
ZorroRi
21.11.16. u 09:19
line
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 13.07.2016
Piše:
Zorana Jagodić