Moringa - "čudesno drvo" s 90 nutritivnih sastojaka i 45 antioksidansa

Image

Moringa oleifera je drvo koje raste u podnožju Himalaja, a može doseći visinu do 10 metara. Najčešće je se nalazi na području Indije, Pakistana i Bangladeša, ali raste i u tropskim krajevima.

Zbog niza zdravstvenih prednosti koje mu se pripisuju te svojeg iznimno bogatog nutritivnog sastava, moringu se naziva i "čudesnim drvetom". Svi dijelovi ove biljke - lišće, cvijet, mlado korijenje i sjemenke su jestivi ili upotrebljivi.

Moringa u prahu najčešće se proizvodi sušenjem svježih listova drveta moringa oleifera u sjeni i nježnim mljevenjem tih listova u fini prah.

Nutritivna vrijednost moringe

Moringu se smatra lijekom za preko 300 bolesti, a ističe se da sadrži više od 90 nutritivnih sastojaka, i 45 antioksidansa. Listovi su bogati bjelančevinama, vitaminima A, B, C i mineralima.

Usporedbe radi, 100 grama listova moringe sadrži 2-puta više bjelančevina od 100 g jogurta, 4 puta više kalcija od 100 g mlijeka, jednako kalija kao 100 g banane, jednako vitamina A kao 100 g mrkve i 3 puta više vitamina C od 100 g naranče.

Zdravstveni benefiti moringe

U tradicionalnoj medicini, moringu se koristi kao antibiotik u liječenju različitih vrata oboljenja. Osim toga, koristi se u liječenju anemije, artritisa, reume, astme, zatvora, dijabetesa, proljeva, epilepsije, migrena, povišenog krvnog tlaka, srčanih bolesti, bubrežnih kamenaca, zadržavanja vode, problema sa štitnjačom, bakterijskih, gljivičnih i virusnih oboljenja te karcinoma. Također, moringa se koristi za poboljšanje libida te pojačanje proizvodnje mlijeka kod dojilja.

Budući da sadrži 45 različitih antioksidansa, moringa se koristi u zaštiti stanice i njezinom oporavku od oštećenja uzrokovanih oksidacijom pri kojoj nastaju slobodni radikali, krivci za razvoj niza bolesti, od upalnih procesa, do karcinoma različitih vrsta.

Ističu se pozitivni učinci moringe:

  • jača imunitet
  • poboljšava cirkulaciju
  • održava normalni nivo glukoze u krvi
  • ima prirodna antiaging svojstva (protiv starenja)
  • ima antiupalna svojstva
  • pojačava mentalnu snagu i fokus
  • na prirodan način povećava energiju

Kako se konzumira moringa?

Preporučena dnevna količina moringe je 3 do 6 g dnevno (1 do 2 čajne žličice). Indijci prah tradicionalno konzumiraju kao dodatak prehrani. S druge strane, ova superhrana je odličan dodatak brojnim receptima. Moringu u prahu možete dodati zdravim mliječnim napitcima ili je posipati po juhama i salatama. Možete je upotrebljavati kao sredstvo za zgušćivanje juha i umaka. Moringom u prahu možete prije serviranja posipati brojna druga jela, uključujući meso i variva.

Smoothie s moringom

Sastojci:

  • 200 ml malomasnog ili zobenog / bademovog mlijeka
  • 1 čajna žličica moringe u prahu
  • 1/2 čajne žličice cimeta
  • 1/2 banane

Postupak:

Sve sastojke ubacite u blender i miksajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Po potrebi dodajte još mlijeka, ovisno koliko gust smoothie želite.

Palačinke od moringe

Sastojci:

Postupak:

Jaje umutite, dodajte vilicom stisnutu bananu pa miksajte dok ne dobijete jednoličnu kremicu. Dodajte moringu i miješajte dok se ne sljubi. Zagrijte tavu i pecite kao klasične palačinke. Nadjenite maslacem od kikirikija, badema ili tahinijem.

Objavljeno 05.11.2015.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
9
1
Podijeli s prijateljima!