10 antiupalnih namirnica koje morate uključiti u prehranu

Image

U ljudskom organizmu stalno se događa niz upalnih procesa. Neke od tih upala su pozitivne, a neke negativne. S jedne strane, upalni procesi pomažu tijelu u borbi protiv infekcija i ozljeda, a s druge – kronični upalni procesi visok su faktor rizika za niz bolesti i pretilost. Stres, hrana koja doprinosi upalama i niska razina aktivnosti taj rizik čine još većim.  

ulja

Srećom, postoje namirnice koje doprinose smanjenju upalnih procesa. U nastavku vam donosimo 10 takvih namirnica i savjetujemo da ih uključite u svoj jelovnik:

1. Bobičasto voće

Bobičasto voće je bogato vlaknima, vitaminima i mineralima. Jagode, borovnice, maline, kupine… odaberite koje najviše volite i uživajte u okusu.

Bobičasto voće sadrži antioksidanse naziva antocijanini koji imaju antiupalno djelovanje. Također, borovnice potvrđeno potiču proizvodnju stanica u organizmu koje jačaju imunitet, a jagode snižavaju upalne markere povezane s razvojem srčanih bolesti.

2. Masna riba

Masna riba je bogat izvor proteina i omega-3 masnih kiselina EPA i DHA. Iako sve vrste riba sadrže omega-3, najbolji izvor su losos, sardine, haringa, skuša i inćuni. EPA i DHA smanjuju upalne procese koji mogu dovesti do metaboličkog sindroma, srčanih bolesti, dijabetesa i bolesti bubrega.

Ljudski organizam ove masne kiseline metabolizira u resolvine i protektine koji imaju antiupalno djelovanje.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

Bio Mljeveni lan - 500 g

Certificirani organski (Bio) mljeveni lan sadrži jednake nutrijente kao i cjelovita zrna. Organizam ...

  • 16,00 kn
Omega-3 1000 mg - 90 kapsula

Omega 3 1000 mg je dodatak prehrani koji sadrži riblje ulje najviše kvalitete. Ulje sadrži 18% EPA i...

  • 69,00 kn

3. Brokula

Brokula je iznimno nutritivno bogata, a spada u kupusasto povrće, uz cvjetaču, prokulice i kelj. Studije su pokazale da redovna konzumacija kupusastog povrća doprinosi sniženom riziku od srčanih bolesti.

Brokula je bogata sulforafanom, antioksidansom koji se bori protiv upala snižavanjem razina citokina i NF-kB, koji doprinose upalama.

avocado

4. Avokado

Avokado mnogi smatraju superhranom jer je bogata klijem, magnezijem, vlaknima i nenonezasićenim mastima koje čuvaju zdravlje srca. Osim toga, avokado sadrži karotenoide i tokoferole koji su povezani sa sniženim rizikom od karcinoma.

5. Zeleni čaj

Zeleni čaj mnogi s pravom smatraju najzdravijim napitkom na svijetu. Pripisuje mu se smanjene rizika od srčanih bolesti, karcinoma, Alzheimerove bolesti, pretilosti i drugih bolesti.

Većina njegovog djelovanja povezuje se s antioksidativnim i antupalnim djelovanjem epigalokatehin-3-galata. EGCG sprječava upale smanjenjem proizvodnje protuupalnih citokina i oštećenja stanica.

6. Paprika

Paprika i ljute papričice su bogate vitaminom C i antioksidansima koji imaju snažno antiupalno djelovanje. Paprike sadrže kvercetin, a papričice sinapinsku i ferulinsku kiselinu koje smanjuju upale i doprinose zdravijem starenju.

grozdje

7. Grožđe

Grožđe sadrži antocijanine koji smanjuju upalne procese. Dodatno, oni mogu smanjiti rizik od niza bolesti među kojima su srčane bolesti, dijabetes, pretilost, Alzheimer i bolesti očiju.

Dodatno, grožđe je izvrstan izvor resveratrola, koji ima niz pozitivnih djelovanja na zdravlje.

8. Kurkuma

Kurkuma ima snažan okus i često se koristi u istočnjačkoj prehrani. No, kurkumin koji nalazimo u ovom začinu ima snažno antioksidativno djelovanje. Kurkuma smanjuje upale povezane s artritisom, dijabetesom i drugim bolestima.

9. Ekstradjevičansko maslinovo ulje

Teško je naći zdraviju mast od ekstradjevičanskog maslinovog ulja, temelja mediteranske prehrane. Ovo ulje smanjuje rizik od srčanih bolesti, tumora na mozgu i niza drugih teških bolesti. Već sa samo 50 ml ulja na dan možete uživati u svim blagodatima ove vrhunske namirnice.

maslinovo ulje

10. Tamna čokolada i kakao

Tamna čokolada je ukusna, nutritivno bogata i zasitna. Također, bogata je antioksidantima koji smanjuju upale. Flavanoli su zaslužni za antiupalno djelovanje čokolade, ali i za zdravlje krvnih žila.

Birajte tamne čokolade s minimalno 70% kakaa, kako biste maksimalno pojačali ova pozitivna djelovanja čokolade.

Uživajte u ovim namirnicama i njihovom pozitivnom djelovanju na vaše zdravlje.

Objavljeno 21.11.2020.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!