Poklanjamo ti kupon kod za 10% popusta u webshopu

Psorijaza: Što jesti, a što izbjegavati?

Image

Ako imate psorijazu vjerojatno ste svjesni da hrana može imati utjecaj na to kako se osjećate i nosite s bolesti. Iako nema znanstvene potvrde da odabirom namirnica možemo utjecati na povlačenje psorijaze, ali prehrana bogata voćem, povrćem, nemasnim proteinima i punozrnatim žitaricama može poboljšati opće zdravstveno stanje i smanjiti simptome psorijaze kod nekih ljudi. stoga, da bismo vam olakšali život sa psorijazom donosimo što trebate redovno jesti, a što izbjegavati:

Jedite više: Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće je bogato antioksidansima, koji štite stanice od upalnih procesa i šetnog djelovanja slobodnih radikala, a to može doprinijeti smanjenju simptoma psorijaze. Dodatno, lisnato povrće ima malo kalorija, a puno vlakana pa se radi o namirnicama koje je svakako dobro imati na jelovniku. U salatu umiješajte rikolu, kelj i kupus dodajte u juhu, a blitvu i špinat u omlet.

Jedite više: Masna riba

Omega-3 masne kiseline koje nalazimo u masnim ribama smanjuju upalne procese i jačaju imunitet, pase savjetuje ovu vrstu ribe na jelovniku imati barem dvaput tjedno. Studije pokazuju da osobe koje redovno jedu ribu bilježe smanjenje simptoma psorijaze, a i rizik od srčanih bolesti je manji. Birajte ribe poput lososa, tune, haringe, sardina, skuše i sl.

losos

Jedite više: Punozrnate žitarice

Punozrnate žitarice su bogate vlaknima i smanjuju upalne procese. Osim toga, one pomažu u mršavljenju, a i ono je povezano sa smanjenjem simptoma psorijaze. Birajte punozrnati kruh, pahuljice, tjestenine te smeđu ili divlju rižu. Također, u prehranu uključite bulgur, kvinoju i raž.

Jedite više: Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je top namirnica bogata antiupalnim omega-3 masnim kiselinama. Studije pokazuju da osobe čija se prehrana bazira na voću, povrću, ribi, grahoricama i punozrnatim žitaricama imaju slabije simptome psorijaze. Osim maslinovog, možete koristiti i ulje od avokada i orašastih plodova jer imaju ista svojstva.

Jedite više: Voće

Želju za slatkim zadovoljite konzumacijom voće. Ono je bogato antioksidansima, vlaknima i vitaminima koji pomažu u borbi protiv upala. Za najbolji učinak jedite šareno voće, bobičasto, višnje i jabuke sadrže polifenole, dok su naranče i dinja bogati vitaminima. Ananas sadrži antiupalni enzim bromelain.  

voce

Jedite više: Grahorice

Grahorice su dobar izvor proteina, vlakana i antioksidansa. Oni pomažu u kontroli tjelesne težine i borbi protiv upala, a studije pokazuju da je vegetarijanska prehrana dobar način borbe protiv simptoma psorijaze. Što češće zamijenite meso i namirnice životinjskog porijekla grahoricama za lakši život s psorijazom.

Jedite više: Orašasti plodovi

U šaci orašastih plodova nalazi se hrpa antiupalnih svojstva. Osim toga, orašasti su bogati nutrijentima, zdravim mastima i vlaknima. Dodajte šaku orašastih plodova u salati ili ih pojedite kao međuobrok. No, imajte na umu koliko pojedete, u 100 grama nalazi se preko 500 kcal!

Jedite više: Začini i začinsko bilje

Kad hrani dodate više začina, sigurno ćete dodati manje soli. Ovime ćete doprinijeti regulaciji krvnoga tlaka i smanjiti rizik od srčanih bolesti. Začini i začinsko bilje su, osim toga, i izvrstan izvor antioksidansa, pa svakako u svoju zobenu kašu dodajte cimet ili muškatni oraščić, a povrće pospite ružmarinom dok mesu dodajte kim ili bosiljak.

zacini

Jedite manje: Masno crveno meso

Masno crveno meso može izazvati upalne procese i pojačati simptome psorijaze. Osobe koje bolujju od psorijaze imaju nešto veći rizik od srčanih bolesti, pa svako treba izbaciti namirnice koje taj rizik povećavaju. Kod odabira crvenoga mesa, birajte malomasne dijelove poput bifteka koji ima najmanje masti.

Jedite manje: Šećer

Šećer je zlo koje pojačava upalne procese i rizik od srčanih bolesti. Također, doprinosi debljanju, a ono je povezano s pojačanim simptomima psorijaze. Izbacite iz prehrane slatka pića i slastice, a kod odabira slatkoga čitajte deklaracije.

Jedite manje: Pržena hrana

Gotovo redovno pržena hrana je krcata zasićenim mastima koje u sebi sadrže upalne sastojke imena AGE: završni proizvodi glikacije. AGE nastaju kad se hrana priprema na visokim temperaturama. Studije pokazuju da osobe koje iz prehrane izbace AGE već nakon 4 mjeseca bilježe niži udio upalnih procesa u organizmu. Stoga, birajte pečenu, kuhanu ili na pari pripremljenu hranu, umjesto pržene.

krumpirici

Jedite manje: Rafinirane žitarice

Da bi se dobilo bijelo brašno ili riža, žitarice su očišćene od vlakana i nutrijenata, njihovih najvrjednijih dijelova. Kao rezultat, ove namirnice se brže probavljaju, a to dovodi do većeg porasta krvnoga šećera i izlučivanja inzulina, što može dovesti do upalnih procesa. Uvijek birajte punozrnate žitarice, poput integralnog brašna i smeđe riže.

Pijte manje: Alkohol

Prevelik unos alkohola još je jedan trigger psorijaze, a stručnjaci to povezuju slabljenjem imuniteta, što dovodi do razvoja upala. Kod muškaraca je ovaj trigger znatno jači nego kod žena. Također, alkohol može oslabjeti djelovanja lijekova za psorijazu. Stoga, ograničite se na jedno alkoholno piće na dan, a ako je moguće, potpuno izbacite alkohol iz života.

Objavljeno 22.02.2020.

Trebate savjet stručnjaka? Tu smo za vas

Besplatne savjete možete dobiti od fitness trenera i nutricionista zaposlenih u Fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu.


Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!