Znate li kako postupati pri tretiranju ozljeda? Pročitajte naš priručnik prve pomoći!
Zdravlje

Znate li kako postupati pri tretiranju ozljeda? Pročitajte naš priručnik prve pomoći!

Analgetske kreme

Kada se analgetske kreme za lokalnu primjenu koriste prema uputama kemijski spoj u kremi (methyl salicylate) uzrokuje lagani osjećaj pečenja i topline na primjenjeno mjesto i pomaže ublažiti bolove u mišićima. No, korištenje u velikim količinama ili kroz duži period dovodi do nakupljanja spoja u krvotoku što uzrokuje vrtoglavicu, plitko ili ubrzano disanje i mučninu. (Zvonjenje u ušima često je prvo znak predoziranja.) Ne morate se brinuti koristite li kremu samo povremeno, samo se pridržavajte uputa. Ako pak natečenost i bol ne popuste posjetite liječnika. I, nikad nemojte miješati kreme – koristite samo jednu formulu.

Tretiranje ozljede

Ublažite grčeve u mišićima

Mišićni grč uzrokuje nevoljne kontrakcije mišića. Osjećate li grčeve za vrijeme odmora vjerojatno su uzrokovani dehidracijom ili manjkom minerala, najčešće natrija, kalija ili magnezija. Neki lijekovi, npr. lijekovi protiv žgaravice i diuretici, također mogu biti krivci.

Da biste spriječili grčeve pijte dovoljno tekućine tokom dana, jedite hranu bogatu kalijem (kao što su banane, naranče) i istežite listove prije spavanja. Probudite li se s grčem hodajte nekoliko minuta, masirajte mjesto gdje vas je ulovio grč, zatim se istegnite. Ne smanji li se bol ili se grčevi konstantno javljaju kroz tjedan dana - javite se liječniku.

Istezanje mišića

Ohladite se

Otrčali ste krug u rekordnom roku, ali prije nego što sjednete i uživate u slavi, prošetajte. Izvođenje aktivnosti smanjenog intenziteta pomaže srcu, plućima i krvotoku da se vrate u normalno stanje. Prestanete li se naglo kretati krv će se sliti u mišiće koje ste koristili, što može uzrokovati vrtoglavicu i nesvjesticu. Da biste se ohladili utrošite 5-10 minuta (ovisno o intenzitetu tjelovježbe) vježbajući prema stupnju 3 testa opterećenja (RPE). Ako ste završili trening vježbama za jačanje, samo se istegnite.

Trčanje u prirodi

Četiri stupnja skale testa opterećenja:

3-4 lagano do umjereno: trebali biste s lakoćom vježbati i razgovarati uz minimalan napor.
5-6 umjereno: možete vježbati i razgovarati uz lagani napor.
7-8 teško: vježbanje na ovom stupnju i razgovor zahtijevaju dosta truda.
8-9 maksimalan trud: na ovom stupnju ne možete vježbati više od 3-4 minute, ne možete razgovarati.

Osigurajte si dnevnu D dozu

Prema nedavnoj studiji s Wake Forest University School of Medicine ljudi s višim razinama vitamina D u krvi bili su znatno bolji tokom izdržaja u zgibu od onih s manjim količinama tog vitamina. Manjak vitamina D povezan je sa slabljenjem mišića, vjerojatno jer nutrijent regulira kalcij koji je ključan u sintezi proteina i hormona koji pomaže u izgradnji mišića. Za maksimalno jačanje i obranu organizma od mnogih bolesti, uključujući nekoliko oblika raka, potrebno vam je barem 400 IU (preporučene dnevne doze). Šalica obogaćenog jogurta ili mlijeka sadrži oko 100 IU dok porcija obogaćenih pahuljica sadrži punu dozu.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Najčešće sportske ozljede x 1
    Ovo su najučestalije sportske ozljede kojima treba posvetiti pažnju ne bi li pravilno zacijelile. Neke možete zaliječiti sami, ali neke zahtijevaju posjet liječniku.
  • Otkrivamo prave uzroke boli u leđima x 10
    Jutros vjerojatno niste dvaput promislili kad ste preko ramena prebacili veliku torbu ili se sagnuli da pokupite tenisice s poda. No, možda će doći vrijeme kad će neki od ovih jednostavnih pokreta iza...
  • 5 stvari koje nikad ne biste trebali činiti kada vježbate! x 33
    Mnogi se ljudi potpuno zanesu vježbanjem i zaborave na neke ključne principe sigurne i učinkovite tjelovježbe. Vježbati usprkos boli jedan je od najbržih načina da razvijete ozbiljne ili trajne ozljed...
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 02.12.2009
Piše:
Ivana Ajduković