Velika akcija: do 30% popusta na najpopularnije kardio fitness sprave

Diuretici - što su i pomažu li pri mršavljenju?

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovine

Sve proizvode za ostvarenje svojih fitness ciljeva pronađi u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu (Vrbani, Središće)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Kod mršavljenja namirnice koje imaju diuretski učinak su nezaobilazne.

Diureticima se smatraju one tvari koji uz izlučivanje vode dovode do povećanja izlučivanja i soli u prvom redu natrijeva klorida koji je uglavnom odgovoran za osmolarnost izvanstanične tekućine.

VodaDiuretski učinak imaju neke namirnice i njihovom konzumacijom se pomaže stimulacija metabolizma (izmjena tvari). Želite li izgubiti koji kilogram ili općenito "očistiti" organizam takve namirnice treba uvrstiti u svakodnevnu prehranu.

Primjerice voda je diuretik jer pijenje veće količine vode dovodi do povećane diureze, a također diurezu povećavaju alkohol i srčani glikozidi.

Zašto nam trebaju?

Da biste se oslobodili suvišne tekućine iz tijela i smanjili otekline dovoljno je da povećate unos tekućine u tijelo tijekom dana, promijenite navike u prehrani i vježbate barem 15 minuta dnevno.

Otečenost koja se javlja u predjelu bokova, bedara i donjeg dijela nogu je posljedica skupljanja otpadnih tekućina u tkivima. Tri moguća uzroka koja dovode do toga su: - slaba cirkulacija krvi - hormonalne promjene - nezdrav način života.

Što se prehrane tiče posebno se preporučuje konzumiranje voća i povrća. Dobro je da znate da tikvice, rotkvice, rajčica, peršinov list i salate obiluju vodom, pa su se tako našli na listi najboljih prirodnih diuretika. Od voća su to: ananas, lubenica, dinja i grožđe koje obiluje antioksidansima. Redovnim konzumiranjem ovog voća i povrća potaknut ćete prirodno izbacivanje viška vode iz organizma.

Rajčica

Sirova rajčica sadrži 94 posto vode. Bogata je karotenom, antioksidansom likopenom i vitaminom C, te pomaže otpuštanje vode iz bubrega te ispiranje otpada iz organizma. Rajčica sadrži mnoge organske kiseline i pektine, koji aktiviraju proces probave i sprečavaju negativno djelovanje bakterija. Ona povećava izlučivanje vode iz organizma te je pogodna kod osoba koje boluju od reume, upale zglobova, gihta, kamenaca u bubregu i žuči.

Krastavac

Krastavac je povrće s s velikim udjelom vode (96 posto), pa povećava lučenje mokraće i bolje ispiranje toksina. Krastavci su bogati sumporom i silicijem. Ovi minerali stimuliraju bubrege na veće lučenje uree (mokraćne kiseline), a time se stimulira i izbacivanje masnoća iz organizma.

Krastavci

Zelena salata

U dijetnoj prehrani, odnosno u kuri mršavljenja, zelena salata je nezamjenjiva namirnica. U zelenoj salati ima kalija, fosfora, kalcija i magnezija te vitamina C, karotena (provitamina A), vitamina E, vitamina B1, B2, B6 i niacina. Ova namirnica u svom sastavu ima 90 % vode. Zdrava je za probavu i rad jetre, a u 100 g nalazi se samo 13 kcal.

Mrkva

Mrkva sadrži karoten koji potiče i ubrzava metabolizam, te uklanjanje masnih naslaga i otpada. Mrkva sadrži i posebnu vrstu vlakana, kalcij pektat, koji smanjuje razinu kolesterola u krvi. Također smanjuje zadržavanje tekućine i umiruje cistitis.

Mrkva

Kupus

Kupus čisti naše tijelo od toksina jer sadrži sumpor i jod, koji pomažu čistiti sluznu membranu želuca i crijeva. Kupus je odlična namirnica ako vam se kile nabiru na području trbuha jer pomaže razbijanju masnih stanica posebno u predjelu abdomena.

Lubenica

Lubenica sadrži oko 95% vode, pa je na prvom mjestu po diuretičkoj moći. Zato se preporučuje u ishrani osoba kod kojih je otežano izlučivanje tečnosti (kardiovaskularna oboljenja, oboljenja jetre i bubrega). Pored kalija od minerala sadrži još fosfor, magnezij i cink. Od vitamina karotin (provitamin vitamina A) i vitamin C.

Trešnje

Trešnje sadrže veliku količinu vode, pa im je energetska vrijednost vrlo niska svega 48 kcal u 100 g voća. Sadrže celulozu pa dobro reguliraju probavu, a zbog velikog sadržaja vode i kalija olakšavaju izbacivanje vode iz organizma, pa tako poboljšavaju rad bubrega, žuči i jetre.

Trešnje imaju i najveću količinu C vitamina u odnosu na ostalo voće s košticama. Zreliji plodovi tamnije boje sadrže veću koncentraciju antocijana i imaju veće antianemijsko djelovanje.

Breskve

Sadrži veliki postotak vode, pa je male energetske vrijednosti oko 37 kcal u 100 g voća. Osim toga obiluje beta-karotinom, vitaminom C i B. Energetska vrijednost ovog voća potiče uglavnom od ugljikohidrata, pa se ne preporučuje dijabetičarima. A sadržaj celuloze čini je teže probavljivom, pa se neoljuštena ne preporučuje osobama koje pate od želučanih i žučnih oboljenja. Što se tiče minerala ima kalija i natrija, pa je izvrstan diuretik. Breskve su dobre za osobe koje pate od kardiovaskularnih oboljenja i povišenog krvnog tlaka.

Grožđe

Grožđe sadrži veliku količinu vode oko 82%, 16% glukoze i fruktoze, 0,40% masti i 0,80% bjelančevina. Zbog velikog sadržaja kalija i voćnih kiselina potiče mokrenje i pomaže u eliminaciji toksina iz organizma. Bolji učinak u tom pogledu ima grožđe koje nije prezrelo, sa krupnim i sočnim zrnom.

Grožđe

Neoguljena kruška dobra je protiv zatvora, jabuka zbog pektina djeluje protiv kolesterola i pospješuje izlučivanje, ananas protiv celulita i bora, orah je dobar protiv raka, sprečava preuranjeno starenje, zdravlje živčanog sustava ali ima 60% masti u sebi...

Na vama je samo da odaberete što vam se sviđa i što je sezonski dostupno.

Uvin čaj

Nekoliko puta dnevno pijte biljne čajeve i obilje i mineralne izvorske vode. Ekstrakt korijena maslačka i čaj od sljeza pomažu pri izlučivanju otpadnih tvari iz bubrega, a biljka Uva ursi od koje se pripravlja tradicionalni uvin čaj odličan je diuretik i čistač urinarnog trakta. Ipak, jedan sat prije i nakon jela ne treba piti nikakvu tekućinu jer ona razrjeđuje probavne sokove i usporava probavu. To se pogotovo odnosi na hladnu tekućinu koja je jedan od najvećih neprijatelja pravilne probave.

Dakle...

Prehrana mora biti siromašna solju, šećerom i mastima, a bogata svježim nekonzerviranim namirnicama - to su osnovna pravila dijete protiv zadržavanja tekućine. Smanjenje unošenja soli posebno je važno kod otečenosti, dakle u hranu nemojte dodavati više od pola žlice soli dnevno, izbjegavajte hranu bogatu natrijem, kao što su suhomesnati i konzervirani proizvodi i kocke za juhu.

Salata

Promijenite samo malo prehrambene i tjelesne navike, unesite minimalno 2 litre vode dnevno u organizam i osjećat ćete se puno bolje!

Objavljeno 05.10.2009.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!