OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Zašto kavu nije dobro piti s mlijekom? I jeste li probali bulletproof kavu?

Image

Koliko ste puta čuli savjet da kavu pijete radije bez mlijeka, no nikada niste dobili jasno pojašnjenje zašto je kavu bolje piti čistu? Odgovor leži u jednom jako važnom sastojku kave – klorogenoj kiselini (CGA).

Nizom studija je potvrđeno da kava ima niz pozitivnih učinaka na ljudsko zdravlje te da osobe koje redovno piju kavu žive u prosjeku dulje od onih koji ne uživaju u ovom napitku.

kava

Prednosti konzumacije kave

Kava je napitak koji na više polja doprinosi ljudskom zdravlju, i fizičkom i mentalnom. Ona smanjuje upalne procese u organizmu, pozitivno utječe na funkcije pluća i inzulinsku osjetljivost te smanjenje rizika od pojave depresije. Također, kava pojačava budnost, fokus i koncentraciju pa je napitak koji se savjetuje uzeti kada je potrebna visoka razina koncentracije, kao primjerice tijekom natjecanja, ispita ili nekog drugog važnog događaja.

Mnogi benefiti kave pripisuju se upravo gore spomenutoj klorogenoj kiselini. Ona pripada skupini polifenola – fitonutrijenata te ima blagotvorne efekte kao što je akutno smanjenje krvnog tlaka u svega nekoliko sati nakon konzumacije. Naime, arterijska funkcija se  poboljšava konzumacijom šalice kave.

Osim toga, klorogena kiselina ima antibakterijska i antiupalna svojstva te uz smanjenje krvnoga tlaka, smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2, karcinoma debelog crijeva, hipertenzije i Alzheimerove bolesti.

kava

Kako mlijeko utječe na djelovanje kave?

No, kako su pokazale studije, jednaka količina kave uz dodatak mlijeka u potpunosti eliminira blagotvorne efekte ovih visokovrijednih fitonutrijenata. Istovremeno, dodavanje slatkog vrhnja kavi nema takve negativne učinke.

Smatra se da je kazein, jedan od mliječnih proteina, glavni krivac za inhibiciju apsorpcije fitonutrijenata jer ih on veže uz sebe i tako onemogućava njihovu apsorpciju u organizmu. Kako stoji u rezultatu studije koju su proveli Mubarak i sur, u serumu osoba koje piju kavu uz dodatak mlijeka zabilježena je znatno manja količina klorogene kiseline, što znači da je apsorpcija polifenola značajno manja kod unosa kave s mlijekom nego što je to u slučaju konzumacije čiste kave.

No, udio CGA razlikuje se od kave, pa i to treba imati na umu kod odabira kave za svoj napitak.

Koja kava ima najviše klorogene kiseline?

Razine ove kiseline razlikuju se od kave do kave:

  • Pečena kava Arabica (70-200mg po šalici). Arabica predstavlja oko 70% ukupne svjetske potrošnje kave
  • Pečena kava Robusta (70-350mg po šalici). Robusta predstavlja oko 30% ukupne svjetske potrošnje kave
  • Kod kave bez kofeina gubi se oko 10% CGA
  • Čaj sadrži 20-60mg po šalici
  • Zelena (sirova) kava može sadržavati 5-12 g / 100 g CGA (ovisno o vrsti zrna);
  • Kapsule ekstrakta zrna zelene kave mogu sadržavati 200-800 mg CGA

No, osim vrste kave, na udio CGA u napitku utječe i nekoliko drugih faktora: je li kava kuhana iz zelenog ili pečenog zrna, koja se vrsta koristi, kojim se načinom pripravlja te koliko vremena i na kojoj temperaturi je zrno pečeno.

kava

Savjetujemo da probate – bulletproof kavu - kavu s kokosovim uljem i ghee maslacem!

Iako će vam se isprva činiti čudna kombinacija, ali bulletproof kava ima niz prednosti konzumacije. Uz to što sprječava nagli porast energije i budnosti, što je svojstveno čistoj kavi, ova kava osigurava polagano otpuštanje kofeina.

Osim toga, ova kava poboljšava kognitivne funkcije, fokus i memoriju, poboljšava fizičke performanse, podiže razinu energije, smanjuje osjećaj gladi te potiče topljenje masnoga tkiva.

Sastojci:

  • 1 šalica kave
  • 1 žličica kokosovog ulja
  • 1 žličica ghee maslaca
  • Sladilo, po želji: stevija

Postupak:

  1. Kavu skuhajte na klasičan način pa je izlijte u blender.
  2. Dodajte ghee, kokosovo ulje i sladilo po želji pa izblendajte na najvišoj brzini.
  3. Dobit ćete kremasti napitak s pjenom na vrhu.

Uživajte u okusu, aromi i dobrobitima ovog keto napitka, a kako izgleda pogledajte na slici:

bulletproof kava

Reference:

  1. Farah A, Monteiro M, Donangelo CM, Lafay S. Chlorogenic Acids from Green Coffee Extract are Highly Bioavailable in Humans. J Nutr, Volume 138, Issue 12, December 2008, Pages 2309–2315
  2. Monteiro M, Farah A, Perrone D i sur. Chlorogenic Acid Compounds from Coffee Are Differentially Absorbed and Metabolized in Humans. J Nutr, Volume 137, Issue 10, October 2007, Pages 2196–2201
  3. Mubarak A, Bondonno CP, Liu AH i sur. Acute effects of chlorogenic acid on nitric oxide status, endothelial function, and blood pressure in healthy volunteers: a randomized trial. J Agric Food Chem. 2012 Sep 12;60(36):9130-6.
  4. Stefanello N, Spanevello RM, Passamonti S i sur. Coffee, caffeine, chlorogenic acid, and the purinergic system. Food Chem Toxicol. 2019 Jan;123:298-313.

Objavljeno 26.10.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!