Spas za dan poslije: 6 najboljih lijekova za mamurluk

Image

Sretna vam nova 2019. godina. Doček je prošao, probudili ste se i ono što mnogi od vas osjećaju je – mamurluk! Ukoliko niste sigurni koji su simptomi mamurluka, donosimo popis: umor, glavobolja, mučnina, vrtoglavica, žeđ i osjetljivost na svjetlo ili zvuk. I najčešće to slijedi misao da nikada više u životu nećete popiti niti jedno alkoholno piće.

I što sad?

nova godin

Donosimo 6 najboljih lijekova za mamurluk:

1. Ograničite unos alkohola

Iako ovo nije lijek, već prevencija mamurluka, ipak je dobro imati ga na umu. Naime, što više popijete, to će mamurluk biti snažniji, pa pokušajte ne pretjerati do te mjere da se ne sjećate večeri. Istina, na jačinu mamurluka utječe više faktora; tjelesna težina, spol, udaljenost posljednjeg obroka, vrsta alkohola i promili alkohola u vašoj krvi.

Na kraju, i „kondicija“ će utjecati na ovaj neugodan osjećaj: ako rijetko pijete, velika je šansa da ćete biti mamurni već nakon par pića. Ipak, ovo shvatite kao upozorenje, a ne kao poticaj da poradite na „kondiciji“.

2. Izbjegavajte alkoholna pića koja sadrže kongenere

Kongener je toksična tvar koja nastaje tijekom fermentacije alkoholnih napitaka. Kroz proces fermentacije etanola, šećeri se pretvaraju u ugljični dioksid i etanol, također poznat kao alkohol. Različita alkoholna pića imaju različite količine kongenera.

Neke studije su otkrile da konzumiranje pića s velikom količinom kongenera može povećati učestalost i ozbiljnost mamurluka. Kongeneri također mogu usporiti metabolizam alkohola i uzrokovati produljene simptome mamurluka.

Pića koja imaju nizak udio kongenera su votka, džin i rum. Istovremeno, tekila, viski i konjak imaju visok udio kongenera, a bourbon viski sadrži najveći udio. Stoga, odabir pića s niskim udjelom kongenera može pomoći smanjiti ozbiljnost mamurluka.

alkohol

3. Jedite kvalitetan doručak

Unos kvalitetnog doručka svakako je jedan od najboljih lijekova za mamurluk. Naime, doručak će pomoći u održavanju normalne razine šećera u krvi. Naime, iako razina šećera nije direktno povezana s mamurlukom, nizak šećer u krvi može doprinijeti simptomima mamurluka, poput mučnine, glavobolje i slabosti.

Prekomjeran unos alkohola može poremetiti ravnotežu nutrijenata u krvi i uzrokovati metaboličku acidozu, koju karakterizira povećanje kiselosti. I ona može biti povezana sa simptomima kao što su mučnina, povraćanje i umor.

Osim što pomaže smanjiti određene simptome mamurluka, zdravi doručak može pružiti važne vitamine i minerale, koji mogu biti potrošeni s prekomjernim unosom alkohola.

4. Spavajte dovoljno

Alkohol može izazvati poteškoće sa spavanjem te može biti povezan s pogoršanom kvalitetom i trajanjem sna. Iako male ili umjerene količine alkohola mogu potaknuti pospanost, studije pokazuju da velike količine alkohola i njegovo kronično konzumiranje može poremetiti ritam spavanja.

Iako manjak sna ne utječe na mamurluk, on ipak otežava rješavanje mamurluka i oporavak. Mučnina, glavobolja i nervoza su simptomi mamurluka koji mogu biti dodatno pojačani zbog manjka sna.

Omogućite si dovoljno sna i dajte tijelu vremena za oporavak i smanjit ćete simptome mamurluka i učiniti ga podnošljivijim.

alkohol

5. Hidrirajte se

Unos alkohola vodi ka dehidraciji, i to na nekoliko različitih načina. Prije svega, alkohol ima diuretičko djelovanje. Dakle, potiče proizvodnju urina što dovodi do gubitka tekućina i elektrolita iz organizma neophodnih za normalno funkcioniranje.

Drugo, povećana količina alkohola može dovesti do povraćanja, što dodatno doprinosi gubitku tekućina i elektrolita. Iako dehidracija nije jedini uzrok mamurluka, ona mu doprinosi svojim simptomima, poput žeđi, umora, glavobolje i vrtoglavice.

Povećajte unos vode i tako prevenirajte, ali i smanjite simptome mamurluka.

Tijekom unosa alkohola zlatno je pravilo da između čaša alkoholnog piša popijete čašu vode, čime ćete smanjiti rizik od dehidracije, ali i smanjiti ukupan unos alkohola.

6. Dodaci prehrani koji smanjuju mamurluk

Neke studije potvrđuju da postoje dodaci prehrani koji smanjuju simptome mamurluka. Među njima su:

  • Ginseng – neke studije pokazuju da pozitivno utječe na smanjenje simptoma mamurluka te smanjenje stresa
  • Đumbir -  doprinosi smanjenju simptoma mamurluka, uz niz drugih pozitivnih učinaka koje ima na zdravlje i zbog kojeg ga je dobro svakodnevno koristiti
  • Ulje boražine – potvrđeno smanjuje simptome mamurluka.

Stoga, ako ste se probudili mamurni i osjećate sve simptome ovoga stanja, svakako nas poslušajte u savjetima i olakšajte si prvi dan u novoj godini. Sretno!

Objavljeno 01.01.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
1
0
Podijeli s prijateljima!