7 znakova da ste potpuno "ispali" iz forme
Vježbe

7 znakova da ste potpuno "ispali" iz forme

Redovito ste vježbali i stekli ste dobru i kondiciju i formu, a onda ste zbog nekog razloga morali pauzirati s treninzima na neko vrijeme. Iako to ne želite priznati, velika je šansa da ste s protekom vremena izašli iz forme i izgubili teško stečenu kondiciju.

Koliko ste "ispali" iz forme možete iščitati iz narednih 7 znakova koji su pokazatelj u kakvom se stanju pojedina osoba nalazi:

1. Ne možete raditi sklekove

sklekovi

Sklekovi su izvrstan test fizičke forme, jer se tijekom njihovog izvođenja aktiviraju mišići prsa, leđa, ramena, ruku i corea. Svaka osoba koja je u iole dobroj formi može napraviti nekoliko sklekova posebno s obzirom na postojanje niza različitih verzija sklekova, od onih lakših do naprednijih i složenih.

Ako se mučite kako biste izveli par sklekova, tada je vrijeme da popravite razinu svojeg fitnessa i forme. Samo budite ustrajni!

2. Vašem srcu treba dugo da se vrati u normalan ritam nakon aktivnosti

Kada ste u dobroj fizičkoj formi i vježbate, vaše srce tijekom aktivnosti brže kuca kako bi pumpalo kisik potreban tijelu tijekom aktivnosti. Tijekom aktivnosti, broj otkucaja se može popeti između 140 i 190 u minuti, ovisno o godinama.

Nakon što završite s aktivnošću koja je podigla broj vaših otkucaja, broj otkucaja se počinje smanjivati u ritmu od oko 20 otkucaja po minuti dok ne dođe do normalne razine.

Ako niste u formi snižavanje srčanih otkucaja se događa puno sporije.

3. Velik obujam struka

struk

Obujam struka je pokazatelj viška masnoga tkiva u području trbuha. Iako tjelesna težina nije pokazatelj viška kilograma ili stanja u kojem se osoba nalazi, višak kilograma i nakupljeno masno tkivo u području trbuha pokazatelj su da niste u formi u kakvoj biste mogli biti.

Također, višak kilograma u području abdomena može biti uzrok niza zdravstvenih teškoća, od onih kardiovaskularnih do problema s bubrezima, jetrom, probavnim organima ili gušteračom.

4. Najobičnije penjanje uz stepenice vas jako iscrpi

Penjanje uz stepenice je aktivnost koja kod mnogih iziskuje veće potrebe za kisikom i otežano disanje, tako da ova aktivnost i osjećaj skraćenog daha nisu direktan pokazatelj da ste potpuno izvan forme.

No, ako tijekom uspona ipak morate zastati kako biste uspjeli udahnuti

5. Imate neopisivu želju za slatkim

orehnjaca

Niz je psiholoških studija koje potvrđuju da vježbanje može utjecati na hranu za kojom čeznete. I dok pretpostavljate da će vam organizam tražiti hranu odmah nakon vježbanja, studije pokazuju upravo suprotno.

Neposredno nakon vježbanja tek rijetki imaju želju za hranom, a među njima je iznimno malo onih koji u tom obroku žele jesti nešto slatko.

Ako imate stalnu i neopisivu želju za slatkim to može biti pokazatelj vaše forme i stanja u kojem se nalazite. Vježbajte redovito i uskoro ćete zamijetiti smanjenje apetita i manje želje za slatkišima.

6. Visok broj otkucaja u stanju mirovanja

Aerobna aktivnost je vrsta aktivnosti koja ima pozitivne učinke na ukupno zdravlje pojedinca, a tijekom koje se povećava broj otkucaja srca. No, s redovnom aerobnom aktivnosti postiže se i snižavanje broja srčanih otkucaja u stanju mirovanja.

Prema nizu studija, nizak broj otkucaja u stanju mirovanja pokazatelj je boljeg srčanog rada i bolje tjelesne kondicije u kojoj se osoba nalazi. Ako vam se čini da vam srce često ili stalno ubrzano radi, možda je to pokazatelj da ste zaista izašli iz forme.

Broj otkucaja odrasle osobe u stanju mirovanja je 60-100 otkucaja u minuti. Kod sportaša je ovaj broj nešto niži, ali nikome ne bi trebao biti preko 100 otkucaja u minuti. Povećanjem aerobne aktivnosti snižava se broj otkucaja i mirovanju pa je to način da se ovaj pokazatelj stanja organizma popravi.

Puls se najbolje se osjeća i najlakše mjeri na unutrašnjoj strani ruke. Najbolje je tijekom mjerenja koristiti tri prsta istovremeno. Postavite prste u predjelu zgloba šake druge ruke, i lagano pritisnite gdje ćete osjetiti otkucaje.

Mjerite u periodu od jedne minute ili jednostavnije - računajte broj otkucaja u periodu od 15 sekundi pa broj pomnožite s četiri.

7. Stalno osjećate umor

Umor

Vjerojatno često kada vidite ljude koji svakodnevno vježbaju, pomislite - "koliko li su oni stalno umorni!". No, upravo suprotno, prema rezultatima studije objavljene u American Council on Exercise, redovna fizička aktivnost je ključ postizanja visoke razine budnosti, koncentracije i energije tijekom dana.

Čak i samo šetnja u trajanju od 30 minuta dnevno dat će vam osjećaj budnosti i energije tijekom dana.

Dakle, ako se osjećate umorno, to je znak da nedovoljno i neredovito vježbate i da ste potpuno izašli iz forme pa bi vam dobro došlo malo aerobne aktivnosti da popravite aerobni kapacitet. Već i sa samo 30-ak minuta aerobne aktivnosti 5 puta tjedno značajno ćete popraviti aerobni kapacitet i smanjiti osjećaj umora i nedostatka daha tijekom penjanja uz stepenice.

Fizička aktivnost ima niz pozitivnih učinaka na vaše zdravlje i to je primarni razlog zbog kojeg trebate biti aktivni i redovito se baviti nekom fizičkom aktivnošću, umjerenim intenzitetom. Osim što čuva vaše kardiovaskularno zdravlje, smanjuje rizik od niza bolesti poput dijabetesa, fizička aktivnost pomaže uspostavi i psihičke ravnoteže i poboljšanju tjelesne forme i kondicije.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Focus T25 - u samo 25 minuta do brutalne forme! x 27
    "Nemate vremena za vježbanje? Mi imamo rješenje za vas, zove se Focus T25 i u samo 25 minuta dnevno postići ćete vrhunske rezultate", stoji u objašnjenju programa vježbanja Focus T25, koji je osmislio...
  • Insanity – trening visokog intenziteta za iskusne vježbače x 15
    Tražite li trening koji će vam pomoći izgubiti višak kilograma ili aktivnost koja će pomoći u stjecanju fantastične kondicije, postoji aktivnost kroz koju to možete ostvariti – INSANITY!
  • Tabata protokol - prvi dio x 11
    Tabata protokol je kratak ali izuzetno naporan. Vrlo je rijedak tip treninga koji istodobno utječe na aerobni i anaerobni kapacitet. U početku treba raditi samo 3-4 intervala na 70-80 % maksimuma kak...
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 05.01.2017
Piše:
Zorana Jagodić