OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Insanity – trening visokog intenziteta za iskusne vježbače

Image

Tražite li trening koji će vam pomoći izgubiti višak kilograma ili aktivnost koja će pomoći u stjecanju fantastične kondicije, postoji aktivnost kroz koju to možete ostvariti – INSANITY!

Insanity je jedan od najzahtjevnijih fitness programa na tržištu, a osim što ga možete vježbati kod kuće, u ponudi je i u obliku grupnih programa u mnogim fitness centrima.

Insanity

Što je Insanity?

Insanity je sve popularnija metoda vježbanja, a njegova posebnost je u tome što se vježba bez utega, oslanjajući se samo na težinu vlastitog tijela. Vježbe su brze i zahtjevne, te jačaju sve dijelove tijela.

Program je zasnovan na fitness metodi „treningu maksimalnih intervala“: vježbe izvodite najjačom mogućom snagom u intervalima u trajanju od 3 minute, s pauzama između serija u trajanju od 30 sekundi. Prema navodima sa Insanity službenih stranica „ovakvim načinom vježbanja možete potrošiti i do 1000 kcal u sat vremena“.

Insanity program se sastoji od 10 vježbi. Svaka rutina traje između 30 i 60 minuta, a trening se izvodi 6 puta tjedno. U programu koji traje 60 dana, treninzi se izmjenjuju na tjednoj bazi, a rezultiraju istopljenim viškom kilograma, značajno poboljšanom tjelesnom konstitucijom te unaprjeđenom općom formom.

Insanity program, baš zato jer ne zahtijeva dodatne rekvizite, možete raditi i kod kuće, pred televizorom. No, budite spremni: radi se o treningu koji nije jednostavan te je potrebna visoka doza motivacije, predanosti i spremnosti da date sve od sebe, na svakom treningu.

Prvi mjesec provođenja Insanity programa vježbanja sastoji se od 5 treninga koji pokrivaju vježbe cijeloga tijela:

Fit Test
Plyometric Cardio Circuit (Pliometrijski kardio kružni trening)
Cardio Power and Resistance (Kardio snaga i otpornost)
Cardio Recovery (Kardio Oporavak)
Pure Cardio (Jednostavni kardio)

Prije početka drugoga mjeseca programa, vježbači rade tjedan dana oporavka koji podrazumijeva dnevne rutine kardio vježbi za core mišiće i balans. Ideja treninga koji se provodi u ovom tjednu je priprema tijela za drugi mjesec, koji je znatno intenzivniji od prvog mjeseca.

Drugi mjesec sadrži četiri nova treninga:

Max Interval Circuit (Max Interval Kružni Trening)
Max Interval Plyo (Max Interval Pliometrijski Trening)
Max Cardio Conditioning (Max Cardio Conditioning)
Max Recovery (Max Trening Oporavka)

Insanity

Karakteristika Insanity programa vježbanja jest vrlo visok intenzitet vježbanja uz vrlo kratke pauze između vježbi, što nije inače slučaj u drugim programima ili načinima vježbanja. Ako ste se odlučili isprobati Insanity, budite spremni da će vam biti jako naporno, bez obzira u kakvoj ste tjelesnoj formi.

Početak svakog Insanity programa je fokusiran na kardio (aerobne) vježbe, a nakon njih slijede vježbe snage. No, iscrpljivanje koje ćete doživjeti već u prvoj fazi treninga, neće vam omogućiti spuštanje pulsa u normalu ni tijekom treninga snage pa ćete cijeli trening biti u kardio zoni.

Budući da se tijekom treninga izvodi jako puno skokova različitih vrsta, veliki pritisak će biti usmjeren na vaše zglobove što će zahtijevati njihovu prilagodbu. Većina vježbi u Insanity programu su višezglobne i kompleksne - to će poboljšati gubljenje masnoga tkiva te održati nivo adrenalina tijekom cijelog treninga.

Koje rezultate donosi Insanity?

Kako je rečeno na početku teksta, bez obzira želite li istopiti masno tkivo ili popraviti kondiciju, Insanity je program vježbanja koji će vam pomoći ostvariti željene rezultate. Ono što ćete prvo zamijetiti na Insanityju je znojenje. Pripremite se: znojit ćete se kao nikada dosad!

Prvi rezultat koji mnogi vježbači Insanityja vide jest oblik mišića „koje su mislili da nemaju“. Naime, program visokog intenziteta potiče topljenje masnoga tkiva, pa mišići dolaze do izražaja i počinju se ocrtavati. No, nemojte se zavaravati da će rezultati doći preko noći i da uz Insanity ne morate paziti što jedete jer to nije tako. Rezultati će doći s redovnom aktivnošću i prehranom koja je prilagođena ciljevima vašeg treninga: s visokim udjelom proteina, kvalitetnim i pravilno raspoređenim ugljikohidratima te zdravim mastima. Naime, ako prehranu ne prilagodite treningu, Insanity će vas značajno iscrpljivati, a nedovoljan oporavak hranom i snom povećat će opasnost od ozljeda.

Insanity trening može, uz dovoljan unos proteina, potaknuti i očuvanje mišićne mase koja će, uz topljenje masnoga tkiva, postati sve uočljivija. Zbog „napunjenosti“ mišića, Insanity će vam mišiće učiniti naizgled većima pa se nemojte iznenaditi kad ne budete mogli stati u svoje omiljene traperice. Ne brinite, niste se udebljali, mišić je narastao!

Zbog mnogo vježbi koje potiču fleksibilnost i mobilnost, Insanity će vam poboljšati posturu, a samim time i pozitivno utjecati na samopouzdanje.

Kome je namijenjen Insanity?

Zbog visokog intenziteta vježbanja, Insanity nije namijenjen početnicima i osobama koje su potpuno van forme. Osim što je trening vrlo zahtjevan, visoki intenzitet pokreta zahtijeva i poznavanje pokreta i njihovo pravilno izvođenje. Kod početnika Insanity nije preporučljiv ni zbog velike opasnosti od ozljeda uslijed nepravilnih pokreta i nedostatka snage i koordinacije.

Također, Insanity nije namijenjen osobama sa srčanim problemima ili rizikom od nastanka ove vrste oboljenja jer se radi o treningu visokog intenziteta pri kojem dolazi do značajnog podizanja pulsa koji može biti opasan za srčane bolesnike. Insanity se ne preporučuje ni osobama s problemima s koljenima ili artritisom.

Period trudnoće nije vrijeme za krenuti s Insanityjem, no ako ga trenirate od ranije i liječnik vam to odobri, s ovim programom ne trebate stajati ukoliko ste trudni. Ipak, tijekom trudnoće osluškujte svoje tijelo i njegove sposobnosti – s približavanjem poroda će vam zglobovi slabjeti pa izbjegavajte skokove, iskorake i druge pokrete koji povećavaju opasnost od ozljede.

Koji su negativni učinci Insanityja?

  1. Insanity je trening visokog intenziteta koji je velikim dijelom fokusiran na mišiće nogu. Ako ovaj trening kombinirate s trčanjem ili biciklizmom, budite spremni da će vam noge često biti preumorne za trku ili bicikl.
  2. Želite li povećati mišićnu masu, Insanity definitivno nije trening za vas. Naime, radi se o kardio treningu koji topi masno tkivo, ali neizbježno - i dio mišićnog tkiva.
  3. Zbog brzih pokreta i velikog broja ponavljanja, česti su bolovi u zglobovima i ozljede zglobnih struktura.
  4. Program svakako nije namijenjen ne-vježbačima koji nemaju ni kondicije za ovu vrstu aktivnosti niti su im mišići i zglobovi spremni za trening ovako visokog intenziteta.
  5. Ukoliko prehrana nije usklađena s treningom ovakve vrste, vrlo lako dolazi do stanja katabolizma (razgradnje mišićnog tkiva) što prijeti ozbiljnim ozljedama.
  6. Zbog velikog broja ponavljanja iste vježbe, neki vježbači Insanity smatraju dosadnim i jednoličnim.

Insanity rezultati

Koji su pozitivni učinci Insanityja?

  1. Oduzima najmanje vremena na dnevnoj bazi. Ako uspoređujete s odlaskom u teretanu ili nekim drugim sportom, Insanity će vam značajno uštedjeti na vremenu.
  2. Rezultat je dvostruk: bolja forma i veća izdržljivost. Ponekad nije dovoljno samo dobro izgledati, Insanityjem stječete nevjerojatnu kondiciju.
  3. Borite se sami protiv sebe. Insanity je izvrstan trening, kako tijela, tako i psihe. Usto, borite se i da poboljšate jučerašnji rezultat.
  4. Ako Insanity vježbate u grupi, stvorit ćete timsku koheziju i steći nova prijateljstva među ljudima koji s vama prolijevaju znoj za slične ciljeve.
  5. Prvo ćete se smijati sebi jer ste mislili da je Insanity lagan, a kasnije ćete se smijati koliko ste na početku bili slabi, naspram konačnih rezultata.
  6. Kratko i jasno: Zato jer radi! Smanjen postotak masnoga tkiva i poboljšanje forme su nešto što rijetko tko ne želi! Što drugo vam je potrebno?

Na kraju, kome preporučiti Insanity? Ovaj trening namijenjen je iskusnim vježbačima koji su upoznati s pravilnim izvođenjem vježbi i koji su svjesni važnosti pravilne i primjerene prehrane uz treninge ovako visokog intenziteta.

Insanity je dobar izbor za promijeniti program vježbanja i unijeti novost u ritam vježbanja. Istovremeno, novacima u svijetu vježbanja preporučuje se krenuti s nekim jednostavnijim vježbama i programima, dok ne nauče pokrete i steknu kondiciju potrebnu za Insanity.

Probajte, pročitajte iskustva naših Fitovaca i uključite se u raspravu na našem forumu na linku: Beachbody Insanity.

Objavljeno 17.02.2015.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!