Trening s girjama – prvi dio

Image

Ako ste u potrazi za girjama, možete ih naručiti na fitness.com.hr web shopu: Fitness oprema - Girje (Kettlebells)

Girja (eng. kettlebell) je rekvizit napravljen od lijevanog željeza koji izgleda poput kugle sa drškom. Girju isto tako možemo nazvati zvonastim utegom.

U zadnje vrijeme sve više se popularizira njihovo korištenje zbog rezultata koje pokazuje njihova upotreba. Koristi se u sportu unutar kondicijske pripreme, ali i sa rekreativcima koji žele poboljšati vlastitu snagu i izgled.

Poznate osobe koje koriste trening sa girjama poput Penelope Cruz su također doprinjele da ga koriste i žene u svojim treninzima.

Na internetu se može naći sve veći broj knjiga i DVD-eva koji se bave ovom tematikom. Također postoji veći broj udruga i eksperata koji provode različite seminare na kojima se može postati instruktor za trening s girjama.

Sport dizanja girja spada u dio nacionalne ruske kulture. Hrvači i natjecatelji u sportovima snage (strongmen) su u prošlosti pripisivali svoj uspjeh korištenju girja u svojim treninzima. Zbog svoje popularnosti sportaše u dizanju utega i snagatore (strongmen) su često nazivali girevik (kettlebell men).

Prvo natjecanje u dizanju ruskih girja je bilo 1948 godine, a od 1974 godine dizanje girja je smatran u bivšem SSSR kao etnički sport. 1985 godine je bilo održano prvo Nacionalno prvenstvo u dizanju girja. Takmičenje se odvijalo u dvije discipline: trzaj, te nabačaj i izbačaj. Cilj je bio napraviti što veći broj ponavljanja sa određenom težinom.

Originalne ruske girje se mjere u poodima tj. pud (ruski ???) i iznosi otprilike 16 kg (točnije 16,38) tj. 36 funti (točnije 36,11). Poodi su mjerne jedinice za težinu starog ruskog mjernog sustava i prvi put se spominju u 12 stoljeću. Kao mjerna jedinica prestao se upotrebljavati 1924 godine.

Girje (kettlebells) su se proizvodile u tri različite veličine: jedan pood, jedan i pol pood i dva pooda. Nije bilo potrebe da se proizvode teže girje jer je cilj sporta bilo što više puta podići girju tj. takmičenje je bilo pokazetelj mišićne izdržljivosti.

Prednosti treninga sa girjama

Provedena su različita istraživanja u kojima je bio cilj utvrditi efikasnost korištenja girja u treningu. Jedna od studija koju je proveo Voropayev dokazala je opravdanost upotrebe girja i prednost nad drugim rekvizitima i tehnologijama treninga.

Dvije grupe studenata su prećene u treningu kroz nekoliko godina. Jedna grupa je vježbala po standardnom vojničkom režimu i provodila sljedeće vježbe: zgibovi, šprintevi na 100 metara, skok udalj s mjesta i trčanje na jedan kilometar.

Druga grupa je koristila u treningu samo girje. Na kraju eksperimenta obje grupe su testirane postandardnom vojničkom režimu. Rezultati su pokazali da je grupa koja je koristila girje imala bolje rezultate u svakom testu iako nije trenirale te vježbe i pokrete za razliku od druge grupe.

Girje

Prednosti treninga sa girjama su: podlaktice su više opterećene zbog načina i oblika drške, dodatno se uključuju stabilizatori zbog toga što se mora održavati kontrola, dobar utjecaj na poboljšanje koordinacije zbog kompleksnosti kretnja koje se izvode, mogućnost poboljšanja ekplozivne snage, te izdržljivosti, dobar transfer na sportsku izvedbu, zanimljivo za vježbače (pogotovo rekreativce).


Svakako pogledajte i vježbe koje možete izvoditi s girjama.

Objavljeno 15.05.2007.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!