OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Što od hrane ponijeti na posao?

Image

Većina započetih dijeta završava preprekom uzrokovanom radom u uredu. Brza hrana koja se nađe na dohvat ruke, potpuno gladovanje da se ne uništi npr. proteinski dan i sl. Sve to popraćeno je ogromnim količinama kofeina i nikotina, da bi se "zaboravilo" na glad. Velika pogreška.

Dodatna otežavajuća situacija je da postajete nemirni, gladni, živčani...povećava se razina stresa, smanjuje se učinkovitost posla i tako ćete teško postići bilo što. Mozak treba hranu da bi funkcionirao! Prvo što nećete održati zdravlje i lijepu liniju, a drugo možete izazvati ljutnju šefa/ice što će uzrokovati još jedan dodatni stres, koji svakako možete izbjeći.

Donosimo vam par savjeta kako zadržati vitku liniju i na poslu, bez držanja nekih striktnih dijeta ili dugotrajnih priprema obroka za vikend.

Ako imate navike jesti konkretne obroke najlakše vam je dan prije kupiti 1kg mesa (puretina ili piletina jer se mogu jesti i hladni). Meso podijelite na 5 jednakih porcija, tanko ga isjeckajte, da se brže kuha ili peče. Meso pripremite po volji, a kao dodatak skuhajte integralnu rižu, grašak, omiljeno integralno tijesto i sl.

Nabavite male plastične zdjelice koje neće zauzimati puno mjesta u vašoj torbi a time i sami sebi smanjujete količinu koju ćete pojesti. U drugu malu zdjelicu nasijecite sezonsku salatu ili jednostavno ponesite jedan malo masni jogurt. Tako nećete ostati gladni, jer ćete jesti konkretnu hranu. Pripremljena je sa začinima koje inače volite, a sadrži gotovo sve potrebne dnevne količine ugljikohidrata, proteina, kalcij iz jogurta, vitamine iz povrća itd. itd.

Druga opcija je, ako ste veliki zaljubljenik u žitarice, da si u ured ponesete nekoliko vrsta žitarica i voćni jogurt koji ćete jednostavno preliti po tome. No, to je dosta jednolična prehrana pa vam može brzo dosaditi i lako ćete opet posegnuti za fast foodom, pecivima iz pekarni ili kaloričnim grickalicama.

Odličan izbor je salata sa tunom. Iako je tuna jedna od najmasnijih riba, njene masti su zdrave masti. Također navečer doma skuhate integralno tijesto (može ono u bojama, pa će lijepo i primamljivo i izgledati), ubacite neko povrće (paprike, rajčice, krastavci, cikla...) sjeckano u njega i/ili nekoliko listova salate, zelja... i jednu konzervu tune. Ta količina bi trebala biti dovoljna za 2-3 dana jer je tjestenina sama po sebi zasitna. Ovakva salata je posebno dobra kad je hladna pa ne morate voditi računa kad ćete to skuhati i kad ponijeti na posao jer može doma stajati u frižideru.

Blitva sa krumpirima je prepuna vitamina a i dobro će vas zasititi. Skuhajte krumpir sa malo soli i ocijedite, dodajte malo ulja da se ne lijepi. Odvojeno skuhajte blitvu sa češnjakom ili kako je i inače pripremate sa nekim drugim začinima i samo spojite sa krumpirom. Također je ukusno i hladno, a ako uz to ponesete zelenu salatu, rajčice i sl. imat ćete pravu vitaminsku gozbu.

Treba imati na umu da ovo nije dijeta, niti su ovo pretjerano niskokalorične namirnice. Radi se o tome da smanjujete količinu. Znatno. Možda bi doma pojeli dvije te porcije koliko nosite na posao, ili na poslu ne bi uopće jeli pa «nadoknadili» doma i ručak i večeru, ali ovim načinom dobit ćete potrebnu energiju da izdržite radni dan a i prisiliti sami sebe da se naučite jesti manje količine. Da ne govorimo o tome koliko ćete novca uštedjeti jer imate izbora gdje i što kupovati, te sigurnosti u način pripreme za razliku od kuhinja/ restorana gdje nemate kontrolu da li je povrće lijepo oprano, da li je posuđe čisto, meso dovoljno kuhano, da li je pečeno u masti gdje je nešto drugo pečeno prije (Oprez! Česta pojava ugostitelja koji štede, a ima kancerogena svojstva) i sl.

Na radnom stolu ili u ladici uvijek držite bocu vode, najbolje prirodne ili mineralne ali nikako ne gazirane. Voda čisti toksine iz organizma, odlično gasi žeđ i jako važan je čimbenik pravilnog funkcioniranja metabolizma a i cijelog tijela. Nedostatak tekućine uzrokuje glavobolje, nervozu, nepravilan rad crijeva i drugih organa. Pokušajte dnevno popiti 1,5 ili 2l vode. Tijelo će vam biti zahvalno. Izbjegavajte sva alkoholna pića, gazirane sokove kao coca-cola, pepsi, sprite, i sl. Prepuna su nepotrebnih šećera i pravo leglo kalorija. Coca cola je još loša zbog kofeina koji sadrži u sebi, jer naglo vam diže energiju a nakon toga još brže energija i pada pa ćete biti još umorniji.

Ako volite ipak sokove pokušajte naći prirodne sokove bez dodataka šećera, kupite bočicu cedevite koju možete držati u ladici stola, ali imajte na umu da je ne šećerite dodatno.

Želim vam malo discipline i puno uspjeha!

Objavljeno 04.02.2008.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!