OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Zdravi obroci za vašeg školarca

Image

Iako su danas školski obroci u skladu s pravilima zdrave prehrane, to ni na koji način ne garantira da će vašem djetetu biti prihvatljivi. Upravo je iz tog razloga možda najbolje rješenje hranu za školu pripremati kod kuće, posebno ako to postane jednostavna zabava za sve.

Za početak, svaki bi roditelj svog izbirljivog klinca trebao učiniti aktivnim sudionikom kupovine namirnica. Pritom bi svoje mjesto u košarici trebala naći isključivo hrana koja na 100 g sadrži manje od 5 g masnoće i 15 g šećera. Djecu, naravno, treba poučiti da i sami čitaju specifikacije proizvoda.

Uvedite u praksu da vaš radoznali školarac svakog tjedna iskuša jednu vrstu voća, po vlastitom izboru. Svakako, tijekom šetnje supermarketom izbjegnite one police s čokoladama, keksima i gaziranim napitcima, jer ćete ih na taj način poštedjeti teških iskušenja.

Po povratku kući dopustite djetetu da sudjeluje u pripremi svog školskog obroka, kojemu bi svakako bilo preporučljivo dodati bocu vode ili mlijeka. Gazirani sokovi, kao ni oni voćni koji najčešće sadržavaju popriličnu količinu šećera, nikako nisu dobar izbor.

Što se sendviča tiče, umjesto peciva od bijelog brašna u uporabu obavezno treba uvesti ona od cjelovitog i integralnog, koja će djetetu omogućiti dodatnu količinu vlakana i osjećaj sitosti.

Nekoliko ideja za zdrave i ukusne sendviče :

  • Nemasno hladno meso (manje od 5 g masnoće na količinu 30 g). Napomena: hladno meso može sadržavati veliku količinu kalcija, pa je bolje upotrijebiti ono što je ostalo od kuhane (svježe, neobrađene) peradi, govedine, ili tanko narezane svinjetine.

  • Tuna iz konzerve također je dobar izbor, ali tu treba biti oprezan s majonezom, koja mora biti ili potpuno nemasna ili barem s manje masnoće.

  • Maslac od kikirikija ulazi u uži izbor zbog relativno visoke količine nezasićenih, zdravih masnoća koje ne povećavaju razinu kolesterola u krvi.

  • Sir se dodaje kako bi se omogućila dodatna količina kalcija, osobito ako dijete ne voli piti mlijeko.

  • Među zdrave umake za sendviče ubrajaju se kečap, senf, šalša te nemasni dresing za salate.

Zdrava alternativa može biti i kruh punjen povrćem, svježim ili sa žara (poželjno je dodati malo maslinovog ulja ili feta sira, ako dijete to voli) te sirom i namazom. Ili još bolje, kod kuće se mogu napraviti domaće tortilje, koje se premažu nemasnim namazom i napune po vlastitom izboru.

Jedna od mogućnosti je tortilja s gril piletinom (ili kriškama puretine), malo naribanog sira, nemasnog namaza, ili dresinga, dok se za slatko voćnu varijantu, tortiljom premazanom maslacem od kikirikija ili marmeladom može omotati banana.

Uvijek je dobro spakirati i neko voće, neovisno o tome je li riječ o svježem voću, voćnom miksu ili komadićima sušenog voća. Dobar je izbor i svježe povrće, kao što je mrkva ili krastavci, koje se može praktično spakirati s nekim zdravim umakom.

Također ne možete pogriješiti s voćnim jogurtom, pločicom od žitarica, krekerima ili kolačićima od riže.

Naravno, prije svega, potrebno je odvojiti nešto novaca za kupnju torbice ili kutije za transport hrane, i to s termo zaštitom kako bi hrana duže zadržala svježinu, prenosi Tportal.

Na kraju, potrebno je napomenuti da je na prvom roditeljskom sastanku nužno doznati sve o mogućnostima prehrane u školi te napomenuti odgovornima da je djeci neophodna zdrava prehrana koja će sadržavati veće količine voća i povrća.

Objavljeno 20.11.2006.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!