Velika proljetna rasprodaja: iskoristi super popuste na više od 100 proizvoda!

Vitamin C u svakodnevnoj prehrani - gdje ga sve nalazimo?

Image

Iako se vitamin C u malim količinama može naći u namirnicama životinjskog porijekla, jedini značajni prirodni izvori vitamina C su voće i povrće. Ono bi se trebalo konzumirati po mogućnosti svježe, a ako je potrebno skuhano u malo vode ili na pari, te odmah servirano.

vitamin c

Nestabilnost vitamina C

Vitamin C je vjerojatno najnestabilniji vitamin. Predugo pranje, rezanje voća i povrća na male komadiće i namakanje nakon guljenja, smanjuju količinu vitamina C. Naime, askorbinska kiselina se lako i brzo razgrađuje (oksidira) na zraku, posebice uz prisustvo topline i u lužnatoj okolini.

Vitamin C je topiv u vodi, stoga kuhanje voća ili povrća u mnogo vode uzrokuje dodatan gubitak vitamina C koji ostaje u vodi u kojoj je namirnica kuhana. Zanimljivo je da je gubitak vitamina C znatno veći ako se hrana priprema u željeznom ili bakrenom posuđu.

S obzirom da u se u svakodnevnoj prehrani sve češće koriste smrznute i unaprijed pripremljene namirnice (izrezani pommes frittes, oguljeno i narezano povrće, gotove salate...) treba imati na umu da se ovim putem gubi znatan udio vitamina C.

Gubitak vitamina C prilikom čuvanja skuhanog povrća tijekom jednog dana u hladnjaku iznosi i do 55%!

Soda bikarbona koja se ponekad dodaje prilikom kuhanja povrća kako bi se zadržala prirodna boja povrća, izuzetno efikasno uništava vitamin C.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

Vitamin C u namirnicama

Tablica vrijednosti vitamina C u pojedinim namirnicama:

tablica

Sadržaj vitamina C u pojedinačnim namirnicama može varirati ovisno o uvjetima uzgoja i stupnju zrelost. Ovisno o pripremi pojedinih namirnica, moguć je gubitak i do 75% količine vitamina C.

Vitamin C možete kupiti u Fitness.com.hr Webshopu i Shopu (Horvaćanska cesta 178, Zagreb).

Objavljeno 09.10.2006.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!