Velika akcija: do 30% popusta na najpopularnije kardio fitness sprave

Jedite voće i povrće tijekom dana !

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovine

Sve proizvode za ostvarenje svojih fitness ciljeva pronađi u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu (Vrbani, Središće)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Predlažemo vam nekoliko malih trikova uz pomoć kojih ćete bez puno muke konzumirati svoju preporučenu dnevnu dozu od pet obroka voća i povrća na dan.

Da je voće i povrće pravi eliksir za zdravlje, nije novost, no samo ga rijetki redovito konzumiraju. Nutricionisti preporučuju 40 dag na dan, raspodijeljeno u pet obroka. Zvuči kao ogromna količina, ali jedan obrok zapravo znači jednu voćku, primjerice jednu jabuku ili krušku, tanjur salate ili 25 dag kuhanog povrća.

Dakle, riječ je o sasvim prihvatljivoj količini koju, uz pomoć naših savjeta, bez većih problema možete uključiti u svoj uobičajeni dnevni jelovnik.

U svaki od glavnih dnevnih obroka (ručak i večera) uključite jedno jelo od povrća, primjerice juhu od povrća ili pasirano povrće kao prilog. Pojedete li još po jednu voćku za doručak i po jednu za prijepodnevnu i poslijepodnevnu užinu, ispunite ćete svoju dnevnu kvotu.

Tipičan obrok može se sastojati od porcije tjestenine s umakom, miješane salate i zdjelice voćne salate. Ili od bogate juhe s povrćem za predjelo te mesa, ribe ili sira za glavno jelo s prilogom od kuhanog povrća. Desert neka bude ploška ananasa.

Steknite naviku da u jela koja svakodnevno pripremate dodate više povrća te da ga koristite kao glavni sastojak. Na primjer: tjestenina s brokulijem ili rajčicom, riža s bundevom, umak od mesa s paprikom, omlet sa špinatom ili artičokama, mesni savici s povrćem, slane torte s nadjevom od tikvica i drugog povrća.

Ako nemate vremena za pranje i čišćenje povrća, pobrinite se da u hladnjaku uvijek imate zalihu smrznutog očišćenog povrća, spremnog za upotrebu: jednako je bogato vitaminima i mineralnim solima. Kuhajte ga na pari, u vrlo malo vode ili u ekspress loncu.

Zbog posla ste prisiljeni često jesti izvan kuće? U staklenoj posudi za hranu (možete ih kupiti u svakom supermarketu) na posao ponesite porciju povrća, no nemojte ga zaboraviti obilno poprskati sokom od limuna: vitamin C koji sadrži limun spriječit će oksidaciju i gubitak vitamina do kojeg dolazi uslijed izloženosti zraku i svjetlu.

Kad odlazite na ručak u restoran, naručite za desert porciju šumskog voća: voće tamno ljubičaste boje bogato je antocijanima, koji imaju zaštitno djelovanje na cirkulaciju krvi.

Kad iziđete s društvom na piće i ne znate što biste naručili, umjesto gaziranih pića i voćnih sokova naručite svježe iscijeđeni sok od naranče: jedna čaša može zamijeniti dva obroka voća.

A kod kuće? Ako ne volite jesti cijelo voće, konzumirajte ga u obliku frappea ili miješanih centrifugiranih sokova, koje možete piti u bilo koje doba dana, čak i kao aperitiv prije ručka ili večere.

Za grickanje između obroka, neka vam pri ruci uvijek budu sirova mrkva, celer, komorač i paprika narezani na prutiće. I kuhano voće može biti odličan desert, primjerice jabuka pečena u pećnici s malo cimeta ili žličicom pekmeza. No, voće možete dodati i u sastojke za kolač koji često pripremate svojim ukućanima. U tom slučaju, imajte na umu da broj kalorija raste te da se pri visokoj temperaturi pečenja gubi određena količina vitamina.

Objavljeno 07.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!