Što jesti za zdravu kosu, kožu i nokte?
Prehrana

Što jesti za zdravu kosu, kožu i nokte?

Koža, kosa i nokti su ogledalo našeg zdravlja. Najmanje promjene u općem stanju organizma odrazit će se na kvalitetu kose, kože i noktiju pa su upravo oni jasni pokazatelj nekih promjena ili nedostatka u organizmu.

Naime, manjak vitamina, minerala i aminokiselina utječe na smanjenje proizvodnje kolagena i keratina, te do slabljenja ovih potpornih struktura. Hormonalne promjene, metabolički poremećaji, infektivna oboljenja, imunološki poremećaji, psihosomatske reakcije i razni drugi faktori također utječu na stanje kože, kose i noktiju.

Osim navedenoga, na zdravlje kose, kože i noktiju utječe i loš i nedovoljan san, konzumacija alkohola i pušenje, te naravno – stres.

Za zdravlje kože odgovorni su vitamini B2, B3, C, beta-karoten, te jod i cink. Visoka doza beta karotena je zaslužna za kvalitetnu pripremu kože za sunce. Za čvrstu i sjajnu kosu potrebni su biotin, selen i cink koji doprinose održavanju normalne kose. Bakar doprinosi normalnoj pigmentaciji kose. Također, biotin, selen i cink doprinose održavanju zdravih noktiju.

Hrana za zdravlje kose, kože i noktiju

Osim dodacima prehrani, podršku zdravlju kose kože i noktiju morate pronaći i u hrani koju unosite. Jako dobar odabir za očuvanje ili povrat zdravlja kose, kože i noktiju jesu superhrane koje u svojem nutritivnom bogatstvu imaju i mikronutrijente koji podržavaju vaše ukupno zdravlje.

Borovnice

Borovnice su na vrhu namirnica po svojim antioksidativnim svojstvima. Ovi antioksidansi, osim što vas štite od slobodnih radikala koji su krivci za nastanak niza bolesti, pomažu i u borbi protiv starenja kose, kože i noktiju. Stoga, dodajte šaku borovnica (svježih ili smrznutih) u svoj omiljeni doručak i podarite kosi, koži i noktima šaku zdravlja.

Aronije

Aronije su, slično kao i borovnice, bogate antioksidansima, a pred borovnicama su po udjelu polifenola. Oni utječu na smanjenje upalnih procesa te umanjuju akne i bore pojačavajući cirkulaciju. Baš kao i borovnice, aronije možete ubaciti u smoothie, zobene za doručak ili ih možete pojesti kao međuobrok u izvornom obliku.

Divlji losos

Divlji losos je izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina, koje održavaju elastičnost i vlažnost kože. Također, losos u sebi sadrži selen, mineral koji štiti kožu od izlaganja suncu. Vitamin D iz ove ribe održava čvrstoću kostiju i zuba.

Losos je zaista vrlo jednostavan za pripremu - bacite ga na grill tavu i uz par okretanja, gotov je za samo nekoliko minuta. Ako vam losos nije dostupan, omega-u možete odbiti i iz drugih riba poput haringe, sardine, pastrve, skuše, ali i avokada.

Špinat

Špinat je također bogat nutrijentima i antioksidansima. Obiluje luteinom koji održava zdravlje očiju. Također, špinat je bogat vitaminima B, C i E te kalijem, željezom, magnezijem i zdravim mastima.

Mladi špinat možete ubaciti u svoj jutarnju smoothie ili ga jednostavno u samo par minuta skuhati u vodi i koristiti kao prilog uz ribu ili meso. Špinat možete ponekad zamijeniti drugim zelenim povrćem poput brokule, kelja ili blitve.

Leća

Leća je bogata proteinima, željezom, cinkom i biotinom i odličan su odabir za vegetarijance i vegane kojima često manjka navedenih minerala koji se nalaze i u mesu i ribi. Leću napravite kao varivo i uživajte u zdravom obroku koji čuva vašu kosu, kožu i nokte.

Kamenice

Kamenice su afrodizijak, ali su i odličan izvor cinka koji obnavlja i popravlja stanice kože. Također, cink održava zdravlje noktiju, kose i očiju. U samo 3 kamenice dobiti ćete nevjerojatnih 493% dnevne potrebe za cinkom. Osim kamenicama, cink možete dobiti i iz žitarica, no prednost školjke jest što obiluje i proteinima. Cink možete dobiti i u govedini, jajima i orašastim plodovima.

Rajčica

Rajčica je najbolji izvor antioksidansa likopen koji usporava simptome starenja. Iznenađujuće, likopen iz rajčice se znatno bolje apsorbira kad je kuhan pa je odličan izvor sok od rajčice, nezaslađeni ketchup i drugi proizvodi od kuhane rajčice.

Kivi

Kivi je pun vitamina C i antioksidansa koji održavaju zdravlje vaše kože, preveniraju nastanak bora te pozitivno utječu na zdravlje kostiju i zuba. Također, antioksidansi iz kivija pomaže u borbi protiv nastanka kancerogenih oboljenja i srčanih bolesti.

Tamna čokolada

Tamna čokolada je čokolada koju odabirete kad kupujete slastice. Naime, tamna čokolada s visokim udjelom kakaoa pomaže u hidrataciji kože te je štiti od utjecaja sunca. Suprotnom uvriježenim stavovima, čokolada ne izaziva nastanak akni.

Kad kupujete čokolade gledajte da obavezno ima preko 60% kakaoa jer takve čokolade daju sve benefite zbog koje je ova namirnica na dobrom glasu.

Malomasni jogurt

Malomasni jogurt ima značajno više kalcija od malomasnog mlijeka, a upravo ovaj mineral štiti nokte, zube i kosti. Osim toga, jogurt je bogat i proteinima, vitaminima B5 i D koji pomaže zdravlju folikule kose. Jogurt odaberite kao dodatak zobenim pahuljicama u doručku ili jednostavno, kao međuobrok.

Jaja

Jaja su izvrstan izvor proteina, ali su bogata i s četiri ključna minerala: cinkom, selenom, željezom i sumporom. Željezo je posebno važno jer nosi kisik u folikule kose, a anemija (manjak željeza) izaziva slabljenje i opadanje kose, posebno kod žena. Željezo možemo dobiti i iz mesa.

Meso peradi

Meso peradi je mnogima svakodnevna namirnica upravo zbog bogatstva proteinima. Osim toga, meso peradi je bogato cinkom te vitaminima B kompleksa koji održavaju zdravlje kose i kože. Kosa je gotovo u potpunosti izgrađena od proteina, pa i hrana bogat ovim makronutrijentom izravno hrani kosu i čuva je.

Slatki krumpir

Slatki krumpir mora dobiti mjesto na vašem tanjuru jer se radi o namirnici bogatoj beta-karotenom, antoksidansom koji podržava vašu borbu protiv starenja i stvaranja bora. Batat je jako brzo kuhan, odličan je u pire verziji, a možete ga peći i u pećnici pa ćete dobiti slatkaste komade krumpira koji dobro pristaju uz komad mesa i salatu.

Orah

Šaka oraha dnevno utjecat će na elastičnost kože, zdravlje kose, bistrinu očiju i snažne kosti. Orah obiluje vitaminom E, biotinom i omega-3 masnim kiselinama pa u međuobroku pojedite šaku oraha ili ih jednostavno ubacite u zelenu salatu i tako konzumirajte. Manjak biotina može izazvati gubitak kose.

Chia sjemenke

Chia sjemenke su bogate proteinima i omega-3 masnim kiselinama koje pomažu u borbi protiv upalnih procesa u organizmu. Budući da povuku u sebe 10 puta veću količinu vode od svojeg obujma, chia sjemenke su izvrsne za dijete jer daju duž osjećaj sitosti. Chia sjemenke iskoristite za zdrave pudinge, kolače ili ih jednostavno ubacite u smoothie ili proteinski shake.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 1 komentara na ovu temu
Forum
Svi komentari na temu: Što jesti za zdravu kosu, kožu i nokte?

Hidrolizirani peptidi kolagena.
Goranchero
29.06.15. u 08:48
line
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 26.06.2015
Piše:
Zorana Jagodić