Što jesti da ojačate imunitet pred zimu?

Image

Imunitet se definira kao "sposobnost organizma da se odupre i obrani od infekcija, bolesti ili neke druge biološke ili kemijske opasnosti". Imunitet funkcionira poput mehanizma čija je uloga uspostavljanje prepreka protiv patogena (virusi, bakterije, paraziti), kancerogenih stanica, štetnih molekula i otrova (npr. zmijski). Općenito, mehanizam obrane organizma zove se imunološki sustav.

Na snagu imunološkog sustava može se utjecati i nekim prirodnim metodama, posebno odabirom namirnica. Ove namirnice jačaju imunitet, što je posebno važno pred zimu, kad kolaju prehlade, viroze i gripa.

Žitarice - zobene pahuljice / heljda

zobene

Žitarice poput zobenih pahuljica i heljde pomažu u jačanju imuniteta. Naime, ove žitarice sadrže antioksidans i antimikropsko vlakno naziva beta-glukan koji je dokazan borac protiv prehlade, gripe i respiratornih poteškoća te osnaživač imuniteta.

Jogurt

Jogurt sadrži bakterije koje pozitivno utječu na zdravlje crijeva i želuca. Ove bakterije pomažu u borbi protiv kliconoša, uzročnika različitih bolesti želuca i crijeva. Ovdje možete pročitati 10 zdravih činjenica o jogurtu.

Češnjak

Prisutnost supstance alicin pomaže u borbi protiv bakterija i drugih uzročnika infekcije. Niz je studija koje potvrđuju da su osobe koje redovno jedu češnjak znatno manje podložne prehladama i drugim bolestima. Također, osobe koje tjedno pojedu 6 češnjeva češnjaka imaju 30-50% manje šanse za obolijevanje od karcinoma želuca i crijeva. Za jačanje imuniteta potrebno je pojesti 2 češnja češnjaka na dan.

Slatki krumpir

batat

Koža je jedan od najvažnijih organa u očuvanju našeg imuniteta. Ona je prva linija obrane protiv bakterija, virusa i drugih stranih čestica. Zdrava koža zahtijeva dostatan unos vitamina A. Upravo slatki krumpir sadrži beta karotene koji sadrže vitamin A, a koji pomaže u proizvodnji vezivnih tkiva koja su bitna komponenta zdrave kože.

Crni i zeleni čaj

Aminokiseline prisutne u čaju povećavaju kapacitet organizma za borbu protiv virusa koji negativno utječu na zdravlje krvi.

Domaća kokošja juha

Kokošja juha je bogata acetilcisteinom, spoju koji pomaže u borbi protiv bronhitisa i drugih respiratornih oboljenja. Osim kokošje juhe, slična svojstva ima i temeljac od različitih vrsta kostiju, koji se također jede kao juha.

Također, od hrane koja pomaže u jačanju imuniteta valja istaći hranu bogatu omega-3 masnim kiselinama (losos, tuna, haringa) koja pomaže u ubrzavanju cirkulacije, ali i protoku zraka čime štiti pluća i respiratorni sustav od infekcija i bolesti.

Osim ovih namirnica koje pomažu u jačanju imuniteta, postoji još nekoliko savjeta za jačanje ukupnog zdravlja i obrambenog temelja organizma protiv bolesti.

Redovna tjelesna aktivnost

priroda trening

Redovna tjelesna aktivnost umjerenog intenziteta također dokazano jača imunitet. Studije pokazuju da su osobe koje redovno vježbaju znatno rjeđe bolesne ili prehlađene. Izdvojite barem po 30 minuta, 5 puta tjedno za fizičku aktivnost, pa barem za malo bržu šetnju po kvartu.

Redovan san

Manjak sna potiče lučenje hormona stresa koji je uzrok mnogim upalnim procesima u organizmu. Ovo slabi imunitet i organizam čini podložnijim za razvoj mnogih infekcija i bolesti. Sa 7-9 sati sna, imunitet ćete držati u top formi.

Ograničite unos alkohola

Alkohol je veliki krivac za slabljenje imuniteta i veći rizik od razvoja bolesti. Već samo jedno pretjerivanje u alkoholu snažno remeti sposobnost organizma da se bori protiv bolesti. Ograničite se na 1 alkoholno piće na dan, kako vam alkohol ne bi ugrozio imunitet.

Objavljeno 16.10.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
6
1
Podijeli s prijateljima!