OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Češnjak - snižava krvni tlak, regulira razinu kolesterola i jača imunitet!

Image

Prva asocijacija na koju se pomisli pri spomenu češnjaka, kod mnogih ljudi je - loš zadah. No, kad upoznate nutritivnu vrijednost i niz zdravstvenih benefita koje češnjak ima, prva pomisao nakon susreta s ovom čudesnom biljkom svakako treba biti - zdravlje.

Nutritivna vrijednost češnjaka

Češnjak je izvrstan izvor mangana i vitamina B6, te jako dobar izvor vitamina C i bakra. Osim ovih minerala, češnjak je dobar izvor selena, fosfora, vitamina B1 te kalcija.

Jedna od prednosti češnjaka može se aktivirati rezanjem i usitnjavanjem češnjaka i ostavljanjem da odstoji, prije nego se češnjak kombinira s drugim namirnicama u receptu. Usitnjavanje češnjaka aktivira enzime alinaze u nekim stanicama, a stajanje tako usitnjenog češnjaka omogućava tim enzimima konverziju alina u alicin u češnjaku.

Oboje, i alin i alicin su komponente sumpora i dok obje imaju zdravstvene benefite, zdravstveni benefiti alicina su dobro dokumentirani u nedavno provedenim studijama.

cesnjak

Nadalje, češnjak, pomaže u metabolizmu željeza. Dialil sulfidi u češnjaku pomažu u proizvodnji proteina naziva feroportin. Ovo je protein koji se nalazi u staničnim membranama i formiraju prolaze korzo koje pohranjeno željezo može napustiti stanicu i postati dostupan gdje je potreban u organizmu.

Dodatno, s obzirom na to da je češnjak dobar izvor selena, može ga se uzeti kao izvor ovog minerala.

Zdravstvene prednosti češnjaka

Studija objavljena u American Society for Nutrition potvrdila je da češnjak, između ostaloga, snižava krvni tlak kod osoba s dijagnosticiranom hipertenzijom, regulira razinu kolesterola u krvi te jača imunitet. Stoga, znanstvenici ističu da češnjak treba uzeti u obzir kao namirnicu koja može pomoći u liječenju hipertenzije, malo povišenog kolesterola te u jačanju imuniteta kod osoba s oslabjelim sustavom zaštite od bolesti.

Tijekom provedbe studije, osim novih podataka, uspoređivani su i ranije dobiveni rezultati iz 20 studija u kojima je sudjelovalo više tisuća ispitanika. Studije su potvrdile smanjenje sistoličkog krvnog tlaka za 5.1 ± 2.2 mm Hg i smanjenje dijastoličkog krvnog tlaka za 2.5 ± 1.6 mm Hg, u usporedbi s placebom.

cesnjak

Kad se govori o utjecaju češnjaka na razinu masnoća u krvi, nakon konzumacije od minimalno 2 tjedna, češnjak je učinkovit u snižavanju ukupnog i LDL kolesterola za 10% (u slučaju uzimanja kraćem od 2 mjeseca), kod pojedinaca s malo povišenim kolesterolom u krvi.

Na kraju, češnjak ima dokazane imunomodulatorne utjecaje povećavanjem aktivnosti makrofaga. Makrofagi su vrsta leukocitnih stanica u ljudskom organizmu čija je osnovna zadaća čišćenje organizma od otpadnih tvari i borba protiv stranih tvari (antigena).

Osim toga, češnjak utječe na proizvodnju T i B stanica (limfocita koji su dio nespecifične imunosti), a studije su potvrdile i smanjenje broja, trajanja i učestalosti infekcija gornjeg dišnog trakta.

Koliko je češnjaka potrebno dnevno unositi?

Nutricionisti savjetuju unos 1-2 češnja češnjaka svakodnevno.

Objavljeno 13.12.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!