Jaja

Jaja se svrstavaju među nutritivno najbogatije namirnice na svijetu.

Vidi sve recepte

Jaja su nesumnjivo namirnica kojoj se može pripisati pridjev „supernamirnice“ ili „superhrane“. Naime, jaja su bogata nutrijentima, a često upravo onima koji nedostaju u prehrani suvremenog čovjeka.

Iznimna nutritivna vrijednost

Jaja se svrstavaju među nutritivno najbogatije namirnice na svijetu. Jaje se smatra „zlatnim standardom“ za mjerenje biološke vrijednosti proteina. U samo jednom jajetu prosječno nalazimo:

  • Kalorije: 77
  • Proteini: 6 grama
  • Masnoće: 5 grama
  • Ugljikohidrati: manje od 1 grama

Osim toga, u jajima nalazimo vitamine A, vitamine B-kompleksa te fosfor i selen u većim količinama. Osim toga, u manjim količinama u jajima nalazimo i vitamine D, E, K, B6 te kalcij i cink.

Bogato je nutrijentima koji čuvaju organizam od bolesti poput luteina ili zeaksantina, karotenoida koji smanjuju mnoge degenerativne procese. Jaje je bogato i kolinom, koji se povezuje s održavanjem zdravlja mozga.

Jaja su odličan izvor selena i zadovoljavaju čak 45 % dnevnih potreba za selenom. Selen se ugrađuje u više proteina u tijelu, koje nazivamo selenoproteinima (npr. glutation-peroksidaza),  a koji imaju brojne funkcije u organizmu, poglavito antioksidativne i protuupalne. Glikemijsko opterećenje za jaja je vrlo nisko jer ne sadrži uopće ugljikohidrate.

Imaju visok udio kolesterola, ali ne utječu na kolesterol u krvi

Istina je da jaja imaju visok udio kolesterola: u samo jednom jajetu nalazi se prosječno 212 mg kolesterola što je više od pola preporučenog dnevnog unosa. No, unos kolesterola ne utječe na razinu kolesterola u krvi, za čiju proizvodnju u organizmu je zadužena jetra.

Dodatno, dokazano je da konzumacija jaja utječe na porast HDL, odnosno „dobrog“ kolesterola koji utječe na smanjenje rizika od srčanih bolesti, moždanog udara i drugih zdravstvenih problema.

10 recepata s ovom namirnicom
Pogledaj sve recepte

Popularni recepti s ovom namirnicom

Popularni recepti s ovom namirnicom