Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Banana

Banane su izvrstan izvor vlakana, kalija, vitamina B6 i C te niza antioksidansa i fitonutrijenata.

Vidi sve recepte

Banane su svakako jedno od najpoznatijih voća na svijetu. Njihovo porijeklo vuče se iz biljne obitelji Musa koja potječe iz jugoistočne Azije, a danas banane rastu u mnogim toplim područjima diljem svijeta.

Banane su izvrstan izvor vlakana, kalija, vitamina B6 i C te niza antioksidansa i fitonutrijenata. Banane postoje u različitim veličinama, dok obje ovog voža sežu od zelenih do žuti uz nekoliko crvenih varijanti.

Nutritivna vrijednost banane

U 100 grama banane nalazimo sljedeće nutritivne vrijednosti:

  • 89 kalorija
  • Ugljikohidrati: 23 grama
  • Od toga vlakna: 2,6 grama
  • Proteini: 1 grama
  • Masti: 0 grama

Banane su bogat izvor ugljikohidrata, koji se pojavljuju uglavnom kao škrob u nezrelim bananama i šećeri u zrelim bananama. Sastav ugljikohidrata u bananama drastično se mijenja tijekom zrenja. Glavna komponenta nezrelih banana je škrob. Zelene banane sadrže do 80% škroba. Tijekom zrenja škrob se pretvara u šećere i završi na manje od 1% kada je banana potpuno zrela.

Najčešće vrste šećera u zrelim bananama su saharoza, fruktoza i glukoza. U zrelim bananama ukupni udio šećera može doseći više od 16%.

Banane imaju relativno nizak glikemijski indeks (GI) od 42 do 58, ovisno o zrelosti. GI je mjera koliko brzo ugljikohidrati iz namirnice ulaze u vaš krvotok i podižu šećer u krvi. Visok sadržaj otpornog škroba i vlakana u banani objašnjava njihov nizak GI.

Banane su dobar izvor nekoliko vitamina i minerala, posebno kalija, vitamina B6 i vitamina C:

  • Banane su dobar izvor kalija. Prehrana bogata kalijem može sniziti krvni tlak kod osoba s povišenom razinom te doprinosi zdravlju srca.
  • Vitamin B6. Banane su bogate vitaminom B6. Jedna banana srednje veličine može osigurati do 33% dnevne vrijednosti ovog vitamina.
  • Vitamin C. Kao i većina voća, i banane su dobar izvor vitamina C.

Za banane je potvrđeno da doprinose srčanom zdravlju te zdravom probavnom sustavu. Kod konzumacije banana treba imati na umu njihov visok udio šećera, pogotovo kod jako zrelih banana.

1 recepata s ovom namirnicom
Pogledaj sve recepte

Popularni recepti s ovom namirnicom

Popularni recepti s ovom namirnicom