Mjesečeva dijeta - ludilo ili stvarnost?

Image

Mjesečeva dijeta poznata je od pamtivijeka. Ne predstavlja veći šok za organizam jer post traje samo 24 sata svaki put kad dođe do mjesečeve mijene, odnosno mijenjanja magnetskog polja zemlje. Laički rečeno, trebali biste se uskladiti s mjesecom kako biste lakše gubili kilograme. Kako Mjesec raste, tako bi se i vama lakše sakupili kilogrami. U fazi smanjivanja Mjeseca, lakše se rješavate viška tekućine i kilograma.

Sjećam se da je ova dijeta bila hit među tinejdžericama koje su se htjele ubrzano riješiti suvišnih kilograma – mnogo mojih prijateljica u srednjoj je školi imalo izrezan raspored mjesečevih mijena u tekućoj godini. Neke su odustajale od ove dijete, neke su nastavljale jer kazaljka na vagi nije lagala – kilogrami su se na očigled smanjivali.

mjesec

Pravila mjesečeve dijete

U čemu je bio trik? Taj jedan dan posta dozvoljena je samo tekućina, naravno nezaslađena i to ona bez masnoća – mlijeko i kalorični alkohol su zabranjeni. Dakle, skuhate si čaj bez šećera, kompot ili ocijedite voćni sok te pretjerujte s ispijanjem vode - za ovu je dijetu potrebno na dan posta popiti minimalno 3-4 litre tekućine.

Sam taj post navodi vas da unosite manje kalorija, barem taj jedan dan (24h koliko traje mijena) što ne znači da se ostatak tjedna smijete kljukati hamburgerima, masnim pečenjem i kolačima – za vrijeme mijene ionako nećete izgubiti dovoljno kalorija da si dozvolite kaloričniju hranu ostatak tjedna niti ćete izgubiti masne naslage. Izgubit ćete vodu iz organizma, toksine koji će se njome izlučiti i mnogo minerala koje ćete izgubiti pojačanom hidratacijom.

Možda je to bio razlog zašto se većina žena na ovu dijetu odlučile prvenstveno zbog čišćenja organizma kako bi ojačala imunitet i odstranila toksine. I u tome je ova dijeta prvak, moramo priznati. Zaposlenim ljudima kojima nije potrebno mršavljenje, već čišćenje od fast fooda kojeg pojedu tijekom ostatka tjedna, dobro dođe dan posta u kojem mogu jačati organizam iznutra.

post

Na što paziti kod mjesečeve dijete?

Postoji i rješenje kako da se ova dijeta ne pretvori u puko ispiranje s obzirom na količinu i vrstu tekućine koju morate popiti. Ukoliko pijete previše obične vode ili čaja, a ne uzimate hranu bogatu mineralima koji će se spojiti s tom vodom i zadržati u tijelu, može doći do ozbiljnog poremećaja ravnoteže minerala iako post traje samo 24 sata. Zato se ova dijeta ne preporučuje nekim skupinama ljudi koji su već ranije narušenog zdravlja ili osjetljivijeg stanja organizma. U tu skupinu se prvenstveno ubrajaju osobe koje imaju problema sa dijabetesom, sa radom srca i krvnih žila, sa ljudima koji su nedavno prebolili neku virozu ili infekciju.

Također, s obzirom da niti jedna vrsta dijete nije dobra za trudnice (osim u određenim medicinskim okolnostima kada je prepisuje liječnik) tako ni ova dijeta unatoč njezinoj jednostavnosti i kratkom trajanju nije pogodna za tako osjetljivo stanje, nije pogodna ni za dojilje iako sugerira pojačani unos tekućine koji pogoduje stvaranju mlijeka.

Posljednja hormonski osjetljivija skupina kojoj se ne preporuča ova dijeta su žene u periodu trajanja menstruacije koja je često u korelaciji s mjesečevim mijenama.

Dakle, savjet za sve vas koji se ipak odluče na mjesečevu dijetu – ukoliko ste dobrog zdravlja, 24 satni post ne bi vam smio naškoditi, dapače učinit će dobro za vaš organizam što će vas očistiti od toksina svako toliko – provodite je onoliko često koliko vam je potrebno, a najvažnije je da ne započinjete ni sa kakvim detoksikacijskim metodama bez konzultacije liječnika.

Pripremite si tekućinu koja će vam pomoći- umjesto obične vode pijte vodu u kojoj ste prethodno skuhali povrće koje je u vodu ispustilo vitamine. Kuhajte blitvu, kuhajte peršin, mrkvu, kupus, kelj, karfiol,... Pripremite si juhu od sezonskog povrća bez dodavanja ikakve masti. Povrće koje ste kuhali izvadite i pripremite za obrok nakon posta.

Čajevi koje kuhate neka za primarnu funkciju imaju pojačavanje izlučivanja i aseptičko djelovanje poput mente ili bazge. Sokovi koje pijete neka budu od voća bogatog vitaminima kako bi vas držali u periodu gladovanja. Dan nakon posta kuhajte si juhice bogate mineralima poput kalija kako bi vas okrijepile i vratile vam snagu.

Pregled mjesečevih mijena za 2019. godinu:

mjeseceve mijene

*Sva navedena vremena su po SEV-u (srednjoeuropskom vremenu; CET ili UTC+1) te je potrebno dodati jedan sat za ljetno računanje vremena (UTC+2).

Često dijete ovog tipa imaju dodatne savjete kako morate uključiti sport kao sastavni dio svakodnevice i obavezu da promijenite prehranu – poput savjetnika uz "čarobnu" kremu koja će otopiti vaše masne naslage, a koja uz sebe nosi knjižicu s režimom prehrane i vježbe za svaki dan. Želim reći da sama mjesečeva dijeta neće biti zahvalna za vašu novu liniju i čvrste mišiće cijelog tijela.

Sport i zdrava, raznolika prehrana preduvjet su dobrog zdravlja koje će uz sebe donijeti dobru liniju, dobar osjećaj i pozitivan životni stav.

Objavljeno 04.08.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!