Božićna akcija: iskoristi do 40% popusta na sve kreatine i aminokiseline!

Medicinska dijeta - dijeta za bolesnike ili?

Image

Medicinska dijeta u početku je bila samo režim prehrane kojeg su se pridržavali bolesnici pred rizične operacije srca, a prije toga su morali relativno brzo smršaviti kako bi rezultati operacija bili uspješniji i bolji. Jednoga dana je, čini se, slučajno procurila iz medicinskih krugova u "vanjski svijet" i nova je dijeta rođena.

Marketing i ženski časopisi kojima naklade rastu zbog svježih novosti, spremno su svojim čitateljicama gladnim promjene ponudile novo rješenje svih problema, a one su je objeručke prihvatile. Medicinsku dijetu možete u medijima pronaći pod nazivima bolnička dijeta, medicinska dijeta ili dijeta s narančama. 

Nikad mi nije bilo jasno, zašto pored toliko različitih zdravih namirnica koje dolaze s različitih strana svijeta žene inzistiraju baš na toj jednoj dijeti, koja je „top svih topova“ mršavljenja, kojoj pribjegavaju žene sa crvenih tepiha. Zbog reklame? Ili obećanja da je baš to - To?

naranca

Što je dozvoljeno na medicinskoj dijeti?

Medicinska dijeta nudi nam 15 dnevni režim prehrane raspoređen tri puta po 5 dana, za koje postoji jelovnik kojeg se moramo pridržavati.

Dozvoljene tekućine su kava i čaj, jasno nezaslađeni. Također dozvoljeno je sljedeće:

  • naranča, zbog izvora C vitamina koji daje snagu
  • kuhano jaje, koje je izvor proteina
  • jogurt kao izvor kalcija i proteina
  • kiselo vrhnje
  • pljeskavica od junetine kojom unosimo nešto malo masti i proteine,
  • puretina i piletina
  • riba 

Rajčica mora biti redovno na meniju, bilo svježa bilo kao dio juhe izvor je kalija, minerala neophodnog za pravilan rad srca te antioksidanata

Krastavci i zelena salata izvor su vitamina, kao i jabuke i borovnice pa čak i banane te od povrća kupus.

Ugljikohidrati su ograničeni na krekere i dvopek i sve one male količine koje se nalaze u voću i povrću.

rajcica

Jako nizak kalorijski unos

Strog odabir namirnica i njihova količina određuju nizak kalorijski unos, koji je kod ove dijete dobitna karta, uz puno voća i povrća bogatog vitaminima i mineralima potrebnim da bi naš organizam pravilno funkcionirao, bio svjež i odmoran, a ne iscrpljen od rigorozne dijete ovog tipa.

Kada dosegnemo određenu težinu koju želimo zadržati, dijetu prekidamo, a u prehranu unosimo i ostale vrste povrća i voća, mesa priređenih na biljnim uljima (suncokretovo, bučino, maslinovo).

15 dana dijeta pa 15 dana pauze

Nakon prvih petnaest dana dijete, radimo pauzu od petnaest dana, za čijeg trajanja nastavljamo sa zdravom, raznovrsnom prehranom jer bi u suprotnom sve izgubljene kilograme vratili. Ova dijeta omogućuje skidanje od cca 5 kg u jednoj turi od 15 dana, a nakon pauza može se ponavljati onoliko puta koliko kilograma želite skinuti.

Kao i svaka druga dijeta, osim dobrih rezultata može nam donijeti i vraćanje suvišnih kilograma u vrlo kratkom roku, ako ne odlučimo jednom zauvijek promijeniti način prehrane i životne navike. Jo–jo efekt ponovnog vraćanja kilograma može se spriječiti ako zauvijek izbacimo masnoće životinjskog podrijetla i namirnice bogate njome, jednostavne šećere i namirnice spravljene od njih, konzerviranu hranu, hranu prženu i pečenu na mnogo masnoće i hranu bogatu aditivima te bijelo brašno.

hrana

Hrana i aktivnost

Voće i povrće, naročito ono sezonsko, sadrži sve nutrijente koji su vam potrebni, naročito kroz određeno godišnje doba. Ne morate nužno izbjegavati kaloričnije voće i povrće, poput banana, samo smanjite količinu koju ćete taj dan pojesti.

Orašasti plodovi često su kaloričniji, ali su krcati esencijalnim masnim kiselinama i mineralima; umjesto masnih i nezdravih grickalica kojima ste do sada pribjegavali, odaberite njih. Zelenim začinima zamijenite one poput soli ili crvene paprike jer osim što lakše padaju na želudac smanjuju želju za slatkim i zamjenjuju sol. Ljuštene i obrađene izvore žitarica zamijenite neobrađenim. Nezaslađeni čajevi, naročito oni koji potiču detoksikaciju ostaju na snazi i mimo dijete, uz veće količine obične vode.

Posljednja stavka na koju nikako ne smijete zaboraviti je tjelovježba, odnosno mnogo kretanja, bilo da ste na dijeti ili u fazi između. Medicinska dijeta propagira veću potrošnju od unosa kalorija, stoga vježbanje pomaže da se kalorije brže potroše, a što je još važnije, ubrzava metabolizam.

Medicinska dijeta solidno je privremeno rješenje za brzi gubitak kilograma, a da se pritom ne osjećate umorno ili iscrpljeno jer unosi kvalitetne namirnice na vaš jelovnik dok se kilogrami tope. Zahvalna je jer će vam pružiti dobru uvertiru u zdravu prehranu koja je jedino trajno rješenje problema suvišnih kilograma i zdravlja.

Više o ovoj dijeti možete pročitati na podforumu Dijete te u temi Medicinska dijeta.

Objavljeno 30.08.2019.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!