Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Moramo li zaista napraviti 10.000 koraka na dan za optimalno zdravlje?

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Mnogi od nas koji imamo pametni sat više ili manje redovno provjerimo koliko smo koraka u danu napravili. Najčešće, kao cilj nam je postavljena magična brojka od 10.000 koraka, za koju se smatra da doprinosi zdravlju. No, ovaj broj je arbitrarno postavljen kroz marketinšku kampanju jednog japanskog brenda pedometara, a potom je općeprihvaćen kao cilj. Dodatno, neki od najpoznatijih pametnih satova upravo iznos od 10.000 koraka imaju postavljen kao cilj koji se stavlja korisnicima.

No, kad krenete obraćati pozornost na to koliko koraka u danu napravite, nedosezanje toga cilja može biti demoralizirajuće i poražavajuće. Pogotovo je to često u proteklim mjesecima kad mnogi uslijed pandemije posao rade od kuće i time im je velik dio dnevnog kretanja sveden na udaljenosti između kuhinje, radne sobe ili toaleta.

hodanje

7000 koraka bilo kojim intenzitetom

Srećom, studija provedena na Sveučilištu u Massachusetts donijela je dobru vijest – i manji broj koraka od zadanih 10.000 ima pozitivne učinke na zdravlje. Studija koju su proveli Paluch i sur. promatrala je više od 2000 ispitanika u periodu od 11 godina te na temelju dobivenih podataka izvela zaključke studije.

Autori studije zaključuju da su ispitanici koji su dnevno radili barem 7000 koraka imali 50-70 posto niži rizik od preuranjene smrti od onih koji su u promatranom razdoblju radili manje od 7000 koraka na dan.

Još jedan interesantan zaključak ove studije jest taj da rizik od preuranjene smrti nije povezan s intenzitetom hodanja, već isključivo samo sa hodanjem, odnosno kretanjem kao aktivnošću. Ako imamo dvije osobe koje su u danu napravite jednak broj koraka, osoba koja je te korake napravila nižim intenzitetom nije u ništa većem riziku od preuranjene smrti od osobe koja je svoje korake prehodala brže.

Čak i 4400 koraka na dan čini dobro našem zdravlju

Rezultati studije koju su proveli navedeni autori potvrda su nekih ranijih studija koje su pokazale da i manji broj koraka im pozitivne učinke na zdravlje.

Studija koju su proveli Lee i sur. pokazala je da i prosječno 4400 koraka na dan značajno snižava rizik od preuranjene smrti kod starijih žena. No, za razliku od radije navedene studije, u ovoj studiji su sudjelovale starije ispitanice (prosječne dobi od 72 godine) što navodi na zaključak da starije osobe mogu pogodovati već i od manjeg broja koraka i imati neke pozitivne zdravstvene učinke.

Stoga, iz svega navedenoga, a kako pokazuju studije, i manje od 10.000 koraka na dan ima niz pozitivnih učinaka na zdravlje pa neuspjeh u dosezanju toga cilja ne bi trebao biti nemotivirajuć, pogotovo kod starijih osoba.

hod

Preporuke Svjetske zdravstvene organizacije

Svjetska zdravstvena organizacija stoji iza preporuka o najmanje 150 minuta umjerene tjelesne aktivnosti tjedno, odnosno minimalno 75 minuta aktivnosti visokoga intenziteta. No, istovremeno, ova krovna organizacija nema preporuke o preporučenom broju koraka u danu.

Razlog tome stoji u i dalje malom broju studija koje pokazuju povezanost između broja koraka, njihovog intenziteta, i njihovih utjecaja na zdravlje.

Prema tome, potrebno je pričekati dodatne i nove studije koje bi se bavile ovom tematikom te koje bi utvrdile broj ili intenzitet koraka koji pozitivno utječe na zdravlje.

Na kraju, kad sljedeći put vidite da niste uspjeli doseći željenih 10.000 koraka u danu, nemojte očajavati i biti demotivirani. Već i s 7000 koraka u danu učinili ste puno dobroga za svoje zdravlje i vitalnost.

Neka vam cilj bude u svakom danu napraviti što više koraka, pa tako planirajte i svoje dnevne obaveze, no dane u kojima ste ispod 10.000 koraka nemojte doživjeti kao neuspjeh, već kao motivaciju da sljedeći dan napravite koji korak više.

hodanje

Reference:

  1. Paluch AE, Gabriel KP, Fulton JE, et al. Steps per Day and All-Cause Mortality in Middle-aged Adults in the Coronary Artery Risk Development in Young Adults Study. JAMA Netw Open. 2021;4(9):e2124516.
  2. Lee I, Shiroma EJ, Kamada M, Bassett DR, Matthews CE, Buring JE. Association of Step Volume and Intensity With All-Cause Mortality in Older Women. JAMA Intern Med. 2019;179(8):1105–1112.

Objavljeno 17.09.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!