Božićna akcija: iskoristi do 30% popusta na kettlebelle, bučice i pločaste utege!

Hodanje po snijegu – kako se pripremiti i koliko možemo kalorija potrošiti?

Image

Mnogi imaju naviku svakodnevnog hodanja ili barem, hodanja tijekom vikenda kada odlaze na izlete u prirodi i vrijeme provode hodajući na svježem zraku. Poznato je koliko takva vrsta aktivnosti doprinosi psihofizičkom zdravlju.

hodanje

Prednosti hodanja i kalorijska potrošnja

Hodanje:

  • Doprinosi kardiovaskularnom zdravlju
  • Olakšava borbu protiv viška kilograma
  • Regulira razinu krvnoga tlaka
  • Pomaže u borbi protiv kroničnih bolesti
  • Poboljšava cirkulaciju
  • Smanjuje rizik od dijabetesa
  • Doprinosi jačanju kostiju i njihovoj boljoj kvaliteti
  • Doprinosi jačanju mišića poboljšava probavu
  • Jača imunitet
  • Pomaže u prevenciji demencije
  • Povećava kapacitet pluća
  • Smanjuje stres i poboljšava raspoloženje.

Osoba teška 60 kilograma, hodajući sat vremena brzinom 5,5 km/h potroši oko 225 kalorija. Osoba teška 80 kilograma, hodajući sat vremena brzinom 5,5 km/h potroši oko 311 kalorija.

No, koliko kalorija se troši kada se hoda po snijegu?

hodanje

Priprema za hodanje po snijegu

Prije svega, hodanje po snijegu zahtijeva pripremu. Posebno to valja istaknuti ako se odlučite na hodanje po području u kojem je snijeg neutaban. Ovo su savjeti kojih se dobro držati ako planirate provesti dan na snijegu, hodajući.

Nikad ne idite sami

Bez obzira jeste li iskusni u hodanju po snijegu, ili ćete se tek okušati s ovom varijantom hodanja, uvijek je bolje hodati u društvu nego sam. Hoćete li izabrati iskusnog vodiča ili osobu sličnih sposobnosti poput vas, izbor je na vama, no najvažnije je brinuti o vlastitoj sigurnosti. Osim sigurnosti, s osobom s kojom se uputite na snijeg podijelit ćete puno uspomena i prekrasnih trenutka u prirodi.

Prikladno se odjenite

Imajte na umu: pravilno odijevanja za dan na snijegu može vam dan učiniti ljepšim, ali ga i zagorčati i prisiliti da vrijeme u prirodi morate skratiti i vratiti se kući. Prije svega, izbjegavajte pamučne odjevne predmete: pamuk zadržava vlagu i bit će vam hladno kad se oznojite.

Birajte sintetičke materijale za donje rublje prilagođene upravo boravku na otvorenom koji tjeraju vlažnost od vašeg tijela i pomažu vam zadržati toplinu. Srednji sloj odjeće može biti od flisa, dok jakne i vanjski sloj robe birajte od materijala koji ne propuštaju vlagu i vjetar.

Na noge obucite dugo donje rublje od nekog sintetičkog materijala koji će vas držati suhima, a na hlače pripazite da, baš kao i jakna, budu od materijala koji ne propušta vodu i vjetar.

snijeg

Povedite brigu o obući

Na nogama je dobro imati termo-čarape kako bi vam noge bile suhe i tople, a na cipelama nemojte štedjeti: noge moraju biti suhe. Također, kod kupnje cipela pazite da imate dovoljno prostora za prste, radije odaberite one poola broja veće od vaše uobičajene veličine, nego neke koje bi vas mogle nažuljati.

Budite spremni na sve

Zima i hladnoća mogu biti nepredvidivi, uvijek imajte ruksak u kojem ćete staviti dodatno donje rublje za presvući se i dodatnu odjeću ako bude hladnije nego ste predvidjeli.

Što se hrane tiče, također ponesite više nego što mislite da će vam trebati. Vode vam ne smije nedostajati, a uvijek prednost dajte čaju ili nekom toplom napitku koji ćete ponijeti u termos boci.

snijeg

Komunikacija je neophodna

Prije polaska na snijeg, obavijestite blisku osobu o svojoj ruti. Pazite da vam je baterija mobitela puna i ponesite punjač i eksternu bateriju, ako je imate. Također, umemorirajte si broj službe spašavanja, u slučaju da bude potrebno.

Provjerite vremensku prognozu

Dan prije polaska svakako provjerite vremensku prognozu i prilagodite se vremenu. Ako je vrijeme loše, radije odgodite odlazak na snijeg, nego da riskirate svoje zdravlje.

Uzmite zaštitu na sunce

Iako su temperature oko ili ispod nule, na pravom zimskom suncu možete itekako izgorjeti. Stoga, namažite lice kremom sa zaštitnim faktorom i ponesite naočale s UV zaštitom. Također, namažite usnice balzamom koji će ih zaštititi od pucanja.

snijeg

Koliko kalorija potrošimo hodanjem po snijegu?

Hodanje nikako nije rezervirano samo za lijepe i tople dane. Zima je izvrsno vrijeme za hodanje ako se pridržavamo svih ranije navedenih točaka.

Hodanje po snijegu, posebno ako se radi o dubokom i neutabanom snijegu, može potrošiti jako puno kalorija – oko 450 u sat vremena! Dakle, ako ste na snijegu 4-5 sati, računajte da se potrošnja može popesti i oko 2000 kalorija!

Sretno i uživajte!

Objavljeno 27.01.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!