OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

10 razloga zašto žene TREBAJU dizati utege!

Image

Trening snage je iznimno važna karika u poboljšanju općeg tjelesnog stanja, a za žene je ova vrsta treninga i puno više. Uz niz zdravstvenih prednosti koje ova vrsta treninga ima za zdravlje, dodavanje težina i trening snage doprinose razvoju snage u mnogim sferama života.

Stoga, zaboravite gluposti da ćete se „prebildati ako vježbate s utezima“ i uhvatite se težine! Donosimo vam 10 razloga zašto žene trebaju dizati utege i raditi treninge snage:

1. Trening snage ubrzava metabolizam

Trening snage doprinosi oblikovanju i laganom povećanju mišićne mase, ako uz njega pravilno jedete i unosite dovoljno proteina. Veća količina mišića direktno utječe na povećanje metabolizma u fazi mirovanja (bazalni metabolizam), odnosno povećanje kalorija koje u danu potrošite čak i kada mirujete.

Stoga, ova prednost doprinosi mršavljenju jer tijelo troši više kalorija, pa je lakše i postići kalorijski deficit koji je (jedan od) preduvjet skidanja viška kilograma.

trening

2. Trening snage štiti zglobove (posebno koljena)

Žene prosječno imaju nešto širu zdjelicu od muškaraca, što osigurava veći kut pod kojim se spajaju femur i tibija. Ovaj kut se naziva i Q-kut i kod žena je u prosjeku za 3 stupnja veći nego kod muškaraca.

Ovaj kut temelj je za značajno visok rizik od ozljede prednjih križnih ligamenata kod žena, čak 10 puta veći nego kod muškaraca. No, jačanjem mišića i okolnih tkiva u području kukova i nogu, smanjuje se ovaj rizik i čuva se zdravlje koljena. Vježbe poput čučnjeva, iskoraka i hip thrustova potvrđeno smanjuju taj rizik.

3. Trening snage doprinosi samopouzdanju i neovisnosti

Povećanje jakosti koje se postiže treningom snage direktno se transferira na svakodnevne životne situacije.

Kada je osoba snažnija, lakše obavlja svakodnevne situacije, od odlaska u kupovinu i nošenja vrećica, do podizanja kovčega u pretinac iznad glave u avionu. Ova vrsta jakosti izravno utječe i na povećanje osjećaja neovisnosti i samopouzdanja.

4. Trening snage poboljšava gustoću kostiju

U periodu nakon menopauze ženama značajno opadaju razine estrogena, što rezultira visokim rizikom od osteoporoze. Niz je studija potvrdio pozitivan utjecaj treninga snage na gustoću kostiju. Slikovito opisano, kada kost doživi „pritisak“ od strane aktiviranih mišića, potiče se oporavak, regeneracija i rast kostiju.

Stoga, ne samo da trening snage može usporiti slabljenje i propadanje kostiju povezano sa starenjem, već može utjecati i na povećanje gustoće kostiju kod žena koje redovno rade trening snage.

trening

5. Trening snage popravlja raspoloženje

Kod žena se depresija javlja dvostruko češće nego kod muškaraca, no nažalost preko 60% žena ne poduzima ništa kako bi se izliječila od ove bolesti. Otpuštanje norepinefrina, dopamina i serotonina tijekom treninga snage kemijski pomaže da se vježbač osjeća bolje tijekom i nakon aktivnosti pa se trening snage smatra prirodnim lijekom protiv depresije.

Osim toga, trening snage doprinosi povećanju ukupne energije, boljoj kvaliteti spavanja te osjećaju uspješnosti i kontrole nad vlastitim životom.

6. Trening snage popravlja posturu (držanje tijela)

Borba s kifotičnim držanjem najbolje se provodi jačanjem mišića leđa. Pravilna postura je preduvjet dobroga zdravlja i prevencija od ozljeda, ali i baza boljeg transfera jakosti kod aktivnih osoba i sportaša. Osim toga, svi izgledamo bolje kad stojimo uspravno i čvrsto, zar ne?

7. Trening snage poboljšava izgled

Zbog niske razine testosterona, ženama je jako teško postići jako mišićav izgleda, tako da je strah od „prebildavanja“ zaista neutemeljen. No, umjesto velikih i napuhanih mišića, žene će treningom snage izgraditi lijepe obline, dobiti mišićni tonus i imati tijelo na kojima će im zavidjeti mnogo mlađe osobe.

trening

8. Trening snage popravlja kretanje

Jačanjem mišića i poboljšanom gustoćom kostiju, žene koje redovito rade treninge snage su redovno puno aktivnije u starijim godinama. Povećana jakost u području kukova i nogu (glutealna regija i noge) doprinose boljoj mobilnosti i ravnoteži, a jakost gornjeg dijela tijeka pomaže u boljem držanju te smanjuje rizik od ozljeda leđa i ramena.

9. Trening snage doprinosi i u drugim sportovima

Odavno su prošla vremena kad su treneri strahovali da će trening u teretani odmoći sportašima u njihovim bazičnim sportovima. Naime, trening snage doprinosi boljim funkcionalnim kretnjama, eksplozivnoj snazi, izdržljivosti i ukupno većoj snazi organizma.

10. Trening snage doprinosi razvoju čvrste i oblikovane guze!

Zadnja, ali za neke i najvažnija prednost provedbe treninga snage jest razvoj čvrste i oblikovane stražnjice. Vjerojatno 9 od 10 žena kreće na vježbanje s ovim ciljem, a upravo su čučnjevi, iskoraci, glute bridgevi, hip thrustovi i slične vježbe dokazano najbolje za razvoj, jačanje i učvršćivanje mišića stražnjice.

Curke, vidimo se u gymu!

Objavljeno 29.10.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!