Kokosovo brašno: keto verzija bezglutenskog brašna s nizom zdravstvenih prednosti
Prehrana

Kokosovo brašno: keto verzija bezglutenskog brašna s nizom zdravstvenih prednosti

U posljednjim godinama sve je više osoba koje izbjegavaju namirnice koje sadrže gluten pa je kokosovo brašno izronilo kao brašno koje se izvrsno uklapa u bezglutenske, ali i keto recepte.

Osim toga, popularnost low-carb načina prehrane (od LCHF, preko Paleo do keto) također je dala naglasak na kokosovo brašno koje ima nizak udio ugljikohidrata, a obiluje zdravim mastima. Uz kokosovo brašna, „nova“ brašna koja su dobila svoje mjesto u kuhinjama onih koji paze na prehranu svakako su i bademovo brašno i brašno od tapioke.

Što je kokosovo brašno?

Kokosovo brašno je nusprodukt procesa proizvodnje kokosovog mlijeka. Kada proizvođači izdvoje kremasto kokosovo mlijeko, ostaje kokosova pulpa. Pulpa se zatim osuši i samelje u mekani prah koji nazivamo kokosovim brašnom.

Budući da je kokosovo brašno načinjeno od kokosa bez ikakvih dodataka - sadrži mnogo istih zdravstvenih dobrobiti kao i sam kokos.

kokos

Koje su zdravstvene prednosti kokosovog brašna?

Postoji opravdan razlog zašto je kokosovo brašno tako popularno među pobornicima keto, low-carb, Paleo ili gluten-free načina prehrane. Ono je gluten-free, nema tragova ni mlijeka ni orašastih plodova u njemu što je bitno za one osjetljive na neku od tih namirnica, ima nisku kalorijsku vrijednost, visok udio vlakana i doslovno postoje stotine recepata za pripremu obroka s kokosovim brašnom.

U 100 grama kokosovog brašna nalazi se:

  • Energetska vrijednost: 429 kcal
  • Masti: 33 g
  • Ugljikohidrata: 57,1 g
  • Od toga: dijetalna vlakna: 35,7 g
  • Šećer: 7,1 g
  • Proteina: 14,3 g

Od mikronutrijenata u kokosovom brašnu nalazimo mangan, kalcij i selen. Ono što kokosovom brašnu daje ogromnu vrijednost svakako je ogroman udio dijetalnih vlakana, a upravo su ona povezana s većinom zdravstvenih prednosti konzumacije kokosovog brašna.

kokosovo brašno

1. Pomaže zdravlju probavnog trakta

Vlakna su jako važan sastojak svake keto ili low-carb prehrane. I topiva i netopiva vlakna pomažu u održavanju pravilnog rada probavnog sustava, pomažu u stvaranju stolice i doprinose crijevnoj mikroflori.

2. Pomaže u mršavljenju

Visok udio vlakana u prehrani dugoročno je povezan s gubljenjem viška kilograma. Proteini i zdrave masti koje nalazimo u kokosovom brašnu daju duži osjećaj sitosti čime se smanjuje učestalost osjećaja gladi i rizik od prejedanja.

3. Pomaže održavanju ravnoteže razine glukoze

Rafinirana brašna s visokim udjelom ugljikohidrata mogu značajno utjecati na razinu glukoze i inzulina, što, dugoročno gledano, povećava udio slobodnih radikala i sustavne upalne procese u organizmu, koji vode ka razvoju niz kroničnih bolesti.

Brašna bogata vlaknima, a s niskim udjelom ugljikohidrata održavaju razine glukoze u krvi niskima. Manje razlike u razini glukoze i inzulina povezane su sa zdravijim metabolizmom i manje upalnih procesa u organizmu.

4. Doprinosi opskrbi energijom iz zdravih masti

Kokosovo brašno je bogato zdravim mastima, primarno iz "triglicerida srednjeg lanca", poznatog kao MCT. Ono što se ističe kao važna prednost MCT je njihova sposobnost da se brzo pretvore u energiju. Naime, oni se puno brže apsorbiraju od drugih masti.

kokosovo brasno

Priprema hrane s kokosovim brašnom

Ukoliko ste ikada pokušali pripremiti obrok s kokosovim brašnom tako što ste jednostavno neko drugo brašno zamijenili ovim, ubrzo ste shvatili da ovo brašno ima neke svoje posebnosti i da je nemoguća tako jednostavna zamjerna 1:1.

Primjerice, ako ste imali recept u kojem ste koristili 300 grama običnog pšeničnog brašna, kokosovo brašno koje će zamijeniti pšenično ide u količini od samo 50-75 grama! Naime, kokosovo brašno apsorbira jako veliku količinu tekućine i zato ga je potrebno puno manje u odnosu na neka druga brašna.

No, osim toga, ono što ćete zamijetiti u receptima s kokosovim brašnom je činjenica da uz njega uvijek ide jako puno jaja. Naime, razlog tome je što se uz kokosovo brašno ne koristi niti jedna vrsta zgušnjivača (poput gustina ili ksantan gume) već to u ovom receptu to odrade jaja.

Stoga, ako klasičan recept mijenjate tako što umjesto nekog drugog, stavljate kokosovo brašno, pazite na omjer jer ćete inače uništiti smjesu ili ćete sve ostale sastojke morati staviti u puno većoj količini.

Najbolje je za pripremu recepata koristiti kombinaciju dvije vrste brašna, primjerice kokosovog i bademovog, ona će dati teksturu vrlo sličnu teksturi običnog brašna.

Kokosovo brašno možete kupiti u Fitness.com.hr webshopu. 

keto kruh

Recepti s kokosovim brašnom

Donosimo nekoliko ideja za pripremu obroka s kokosovim brašnom:

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 26.02.2019
Piše:
Zorana Jagodić