OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Deblja li vas vlastiti dom ?

Image

Način na koji su namješteni domovi u zapadnoj civilizaciji u velikoj mjeri može sabotirati sva nastojanja da se živi zdravim životom, pa dom, kao i većina drugih životnih navika, može biti i saveznik i neprijatelj pri pokušaju gubitka težine.

Domovima je jedan od ciljeva da budu udobni, zato se na sve strane razmještaju fotelje i garniture za sjedenje, a uz njih stolići s grickalicama ; sve je više tehnologije s daljinskim upravljačima uz koju se previše sjedi, a korisne električne sprave uz čiju je pomoć u nekoliko minuta moguće spremiti zdrav obrok često su sakrivene na najvišoj polici u kuhinji ili ostavi.

Ako pokušavate smršavjeti ili barem ne udebljati se, vrijedi razmisliti o korisnim promjenama u domu (i ostvariti barem dio njih).

1. Reorganizirajte kuhinju i ostavu

Pokušajte na vidljiva i lako dohvatljiva mjesta odložiti zdrave uređaje, posude i pribor, a sakriti ili se riješiti onih nezdravih. Npr. popularni multipraktik obično ima tri glavne funkcije : reže, melje i miješa, a njime se brzo može narezati voće i povrće, pripremiti domaći sok ili shake s mlijekom ili jogurtom.

Birajte posuđe u kojemu se kuha bez ili s malo dodatnih masnoća - nabavite tavu za gril, a i lonac za kuhanje pod parom sjajna je stvar za zaposlene kuhare/ice. I ne zaboravite: sve što je vidljivo i lako dohvatljivo koristit ćete često, a onoga što je skriveno sjetit ćete se triput godišnje.

Zato sakrijte fritezu, strojeve za pravljenje kruha i sladoleda. To ne znači da ih u potpunosti trebate izbaciti iz upotrebe ili pokloniti, nego da ćete ih vaditi u posebnim prigodama.

Kuhinje i ostave često su pretrpane pa u njima nije ugodno i praktično raditi, zbog čega ih nesvjesno možete početi izbjegavati ili čak pomisliti da niste tip za kuhinju.

Poklonite ili bacite sve što koristite rijetko ili nikada kako biste napravili mjesta za korisne stvari i kuhinju učinili dobro organiziranom. Ovo je dobar poticaj za kuhanje, odnosno za promjenu prehrambenih navika.

Umjesto hrpe ukrasnih magneta na hladnjaku, kupite jednostavne, male magnete koji će služiti da na njega stavite motivirajuću fotografiju (iz vremena kad ste bili vitkiji - kakvi biste opet željeli biti) ili poruku ('Nastavi trčati', 'Mrkva je fina', 'Skinula sam tri kile' i sl.).

Kad naiđete na dobar recept koji vam se sviđa, kopirajte ga ili prepišite u svoju zdravu kuharicu. Poklonite ili bacite sve nepoželjne slatkiše, masnu i ostalu visokokaloričnu i/ili nezdravu hranu kojoj je teško odoljeti ako vam stalno namiguje.

2. Pronađite mjesto za redovito vježbanje

Skoro svi oni koji su na dijeti imaju kod kuće i pokoju spravu za vježbanje, ali ih drže pod krevetom ili u ormarima. Oslobodite mjesto za redovito vježbanje, koje ne mora biti veliko. Ako si to ne možete priuštiti, premjestite namještaj tako da određeno mjesto u domu u kratkom roku možete pretvoriti u vježbaonicu i nakon završetka vježbanja sve opet lako vratiti na staro.

3. Učinite dnevni boravak manje TV-centričnim

Istraživanja pokazuju da su ljudi koji puno gledaju televiziju u prosjeku deblji od onih koji je malo ili nimalo prate. Premjestite namještaj u dnevnom boravku tako da potiče razgovor i druženje te se pokušajte svjesno ograničiti samo na TV emisije koje zaista volite, umjesto da vam televizor bude stalno upaljen i da televiziju gledate po navici.

4. Objesite veliko zrcalo i poklonite veliku odjeću

Zrcalo u kojem možete vidjeti čitavu figuru ne služi tome da imate grižnju savjesti, nego da dobijete realnu sliku svog izgleda, odnosno tome da vidite istinu i kada se debljate i kada uspješno mršavite.

Slično je i s vagom – redovito se važite, ali ne pretjerujte, jer ni zrcalo ni vaga ne mogu pokazati dnevne promjene: vaganje ili buljenje u ogledalo triput dnevno zbilja ne vode ničemu.

A držanje velike odjeće u ormaru, tvrde psiholozi, predstavlja nesvjesno davanje dozvole samome sebi za debljanje, stoga pod hitno poklonite svu debelu odjeću.

5. Sobni bicikl stavite na omiljeno mjesto u domu

Umjesto da uvijek sjedite u fotelji dok gledate televiziju, telefonirate ili razgovarate s ukućanima, sjednite na bicikl i lagano okrećite pedale. Na isti način možete koristiti i sobno (suho) veslo, beskonačnu traku za trčanje i hodanje, steper i sve slične sprave te vježbati i dok obavljate neku tjelesno nezahtjevnu aktivnost, navodi Tportal.

Ovim prijedlozima nismo otkrili toplu vodu, svi oni djeluju vrlo jednostavno i logično, no najčešće se baš jednostavnih, logičnih, lako provedivih i u teoriji svima poznatih ideja i načela u praksi najmanje držimo.

Objavljeno 22.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!