OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Pripremite tijelo i duh za sami vrhunac ljeta !

Image

Neki će reći da je prerano, neki da je prekasno, no činjenica je da bismo o vlastitom tijelu trebali brinuti tijekom cijele godine. Isto tako, većina se nas tijekom iste te godine izgubi u svakodnevnim poslovima, obitelji, gužvama u javnom prijevozu..

Ne usporava se ljeti bez razloga tempo rada, jede lakša hrana, traži spas u prvoj 'bari' ili planinama. Za sve je potreban dupli napor, a još više do izražaja dolazi prekomjerna težina i posljedice koje su na organizmu ostavili nezdrava prehrana i ubrzani tempo života. Neki će djelić rješenja pronaći u klima-uređajima, no cijenite li dugoročna rješenja, krajnje je vrijeme da se primite posla.

Prvo i osnovno pravilo je – ni u čemu ne pretjerivati. Bilo da ste se odlučili za skidanje kila dijetama, vježbanjem ili promjenama u prehrani, u novi se stil života uvedite polako, jer je to jedini i najbolji način koji vaš organizam može prihvatiti, odnosno podnijeti.

Vježbom do energije

Ukoliko to niste obavili u proljeće, započnite s pročišćavanjem organizma. Ako ste započeli, ali niste sve proveli do kraja, ovo je najbolje vrijeme za to.

Držite li se 'rituala', samo nastavite tako, no budite oprezni jer je s porastom temperatura potrebno unijeti neke promjene u raspored, posebno kada je riječ o tjelesnim aktivnostima.

Onima kojima je vježbanje dio svakodnevice preporučujemo promjenu rasporeda u sate kada se još uvijek može disati bez problema: rano ujutro ili predvečer.

Možete se u potpunosti prilagoditi vremenskim uvjetima, pa jogging zamijeniti plivanjem ili squash u dvorani badmintonom pored rijeke. Što god radili, ne testirajte svoje granice na trideset Celzijevaca u hladu.

Hrana kao izvor zdravlja

Kada vam se smanji potreba za hranom, ne trpajte uobičajenu količinu pečenih krumpirića u sebe samo iz navike. Preopteretit ćete želudac, što će u najmanju ruku dovesti do zamora.

Prije jela popijte čašu vode, tako ćete neutralizirati osjet gladi i najjasnije moći odrediti koliko vam je hrane uistinu potrebno.

Ne moramo napominjati da bi za vodom ili nekom drugom osvježavajućom tekućinom trebalo posegnuti svako malo osjećali žeđ ili ne. Žeđ se, naime, javlja kada je organizam već u stanju dehidracije.

Kožu njegujte iznutra

Dovoljno tekućine neophodno je i za vašu kožu. I opet će neki posegnuti za čudima elektronike i potencijalne boljke – alergije na sunce, opekline i slično - pokušat riješiti s nekoliko posjeta solariju. Svima kojima to nije prihvatljiva opcija, rješenje nudimo u prehrani i par jednostavnih kućnih kozmetičkih zahvata.

Sa zdravim i blistavim tenom započnite iznutra. Budući da se većina stresa reflektira direktno na vašoj koži, idealno bi bilo izbjeći ga. U tome će vam pomoći vitamini, a najbolji među njima je vitamin B.

Njega pak ima u raznim namirnicama, pa je dovoljno pojačati unos onoga što vam najviše odgovara sa sljedeće liste - jetra i druge iznutrice, riba, perad, pivski kvasac, jaja, grah, grašak, riža i mliječni proizvodi, banane, marelice, brašno, sir, bademi, sojini proizvodi i lisnato zeleno povrće, losos, žitarice, leća, orasi, kukuruz, krumpir…

Izbacite stres

Ne samo da je ovaj vitamin neophodan za održavanje zdravlja kože, već djeluje i na živčani i probavni sustav. Što se tiče ostalih regulatora stresa, najbolji način za relaksaciju pronaći ćete sami.

Možemo vam tek sugerirati da svaki dan odvojite najmanje sat vremena samo za sebe. Umjesto hranom, utješite se za nekim sitnim zadovoljstvom, ispucajte negativnu energiju u teretani ili izlasku s ekipom, poklonite sami sebi masažu ili spa vikend ili jednostavno improvizirajte u vlastitoj kupaonici.

'Bakini' savjeti

Kad ste već tamo (u kupaonici), obnovite kožu i izvana. Bez obzira na godine i tip kože, dobar piling svakome će koristiti. Koji ćete preparat za to koristiti, prepuštamo osobnom izboru, a ako ste spremni eksperimentirati, iskušajte recept naših baka.

Trebaju vam samo zobene pahuljice i maslinovo ulje – pahuljice će skidati stare stanice kože, a maslinovo ulje je njegovati, no zbog moguće alergijske reakcije smjesu prvo isprobajte na podlaktici.

Pilinge, kao i depilaciju, nemojte nikad raditi neposredno prije izlaganja suncu, a na kožu nakon toga obavezno nanesite preparat za njegu (i tu se možete osloniti na maslinovo ulje!). Također ne izlazite na sunce bez zaštite i najboljeg oružja protiv vrućina – obične vode. I zapamtite – ljepota počinje iznutra.

Objavljeno 12.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!