Božićna akcija: iskoristi do 40% popusta na sve kreatine i aminokiseline!

Sredite tijelo prije odlaska na more

Image

Sezona godišnjih je tu, no samo su najsretniji uistinu zadovoljni svojim odrazom u ogledalu. Predavanja da o tijelu valja voditi brigu cijele godine sada nemaju smisla, uostalom, bolje se aktivirati sada nego nikad.

Čak i ako je vaš jedini motiv za tjelesnu aktivnost nezadovoljstvo izgledom, prihvatite li se ozbiljno toga posla, učinit ćete puno dobroga za zdravlje. Kako svaka vrsta tjelesne aktivnosti nije za svakoga, i zbog godina i zbog toga što nije svaka aktivnost jednako zahtjevna, izdvojili smo nekoliko uobičajenih aktivnosti i pokušali ukratko objasniti njihove prednosti i nedostatke.

Koju god aktivnost odabrali, čak i ako ste uvjereni da ste potpuno zdravi, posjetite liječnika prije nego ozbiljnije počnete vježbati.

Vožnja bicikla

Malo zbog ekološke svijesti, malo zbog zdravlja, a malo i zbog nesnosnih gužvi u prometu velikih gradova, bicikl je postao značajno prijevozno sredstvo kojim se možete najbrže probiti kroz gradske gužve. Ipak, za zdravlje je znatno važnije voziti se izvan prometnica i prirodom, a kacigu treba nositi uvijek i kakvim god se putem se vozili.

Zdravstvene blagodati vožnje biciklom su značajne: smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti i visokog tlaka, kontrola tjelesne težine, poboljšanje probave, bitno smanjena vjerojatnost za obolijevanje od depresije ili anksioznosti, jačanje mehanizama za borbu protiv stresa, zdravija koža i kosti...

Kako biste izbjegli probleme s kralježnicom i leđima, bicikl treba prilagoditi građi tijela i podesiti ga da tijelo bude u najudobnijem i najzdravijem položaju.

Hodanje, trčanje

Najprirodnija tjelesna aktivnost je hodanje, a ubrzamo li ga ili se krećemo po neravnoj podlozi, opterećenje je veće, kao i zdravstvena korist. Najveće prednosti hodanja, trčanja i planinarenja su što su jeftina (besplatna), gotovo uvijek dostupna, mogu se odvijati i u gradu i u prirodi (jasno je što je zdravije), a svatko si sam može odrediti rutu, intenzitet i trajanje aktivnosti.

Nogomet

Ovih dana svi smo nogometni stručnjaci, barem ispred televizora, a statistike pokazuju i da u svakoj godini u kojoj se održava svjetsko nogometno prvenstvo raste interes za sportsko i rekreativno bavljenje nogometom, i to ne samo među klincima.

Najvažnija sporedna stvar na svijetu složeni je sport koji traži sprinterske kvalitete, ali i spretnost, sposobnost brzog mijenjanja smjera, pa čak i umješnost mirnog stajanja. Izdržati 90 minuta utakmice, pa čak i u petoj ligi ili na školskom prvenstvu, traži zavidan nivo tjelesne spreme, pa ako niste u najboljoj formi, haklanje petnaestak minuta s dečkima iz kvarta je OK, a za nešto ozbiljnije biste trebali poraditi na kondiciji.

Teretana

Najčešći oblici individualnog vježbanja u dvorani kod nas su rad s utezima ili mašinama (orbitreck, bicikl, suho veslo, traka za trčanje i sl.) te različite vrste aerobika. Posljednjih godina popularne su discipline koje, pojednostavljeno rečeno, spajaju aerobik s istočnjačkim vještinama poput joge, a najpopularnija takva disciplina je pilates.

I aerobik odavno nije jedna, nego skupina različitih disciplina, pa tako možete vježbati koristeći isključivo svoje tijelo, ali i na steperu ili slideru, s loptom, malim utezima ili bučicama radi opterećenja ruku i nogu i sl. Mnogi vole vježbe u dvorani jer je izbor aktivnosti velik, broj vježbi i način vježbanja gotovo neograničen, najčešće se vježba uz glazbu, a uvjeti za vježbu su isti u svim godišnjim dobima.

Plivanje

Iako je dobro plivati čitave godine, većina intenzivnije pliva samo tijekom godišnjeg odmora. Kako plivanje ravnomjerno razvija i aktivira sve mišiće, a mogućnost ozljede pri rekreativnom plivanju gotovo i ne postoji, ova se aktivnost preporučuje i djeci i odraslima - sve do onih najstarijih.

Zanimljivo je da je još Platon spoznao važnost plivanja, pa je muškarce koji nisu znali plivati smatrao neobrazovanima. Danas gotovo sve države ulažu napore da što veći postotak stanovništva nauči plivati, a suvremene su preporuke da se djeca plivanjem počnu baviti u najranijoj dobi.

Upravo zato jer se plivanjem možete početi baviti i kad ste u najslabijoj kondiciji, za brzo dovođenje u formu prije ljeta plivanje je naš favorit. Da biste aktivirali glavne mišićne grupe, dovoljno je polako isplivati nekoliko dužina bazena i pritom nije važno da budete naročito vješt plivač – obični prsni stil bit će sasvim u redu.

Koju god aktivnost odabrali, čak i ako ste uvjereni da ste potpuno zdravi, prije nego ozbiljnije počnete vježbati, dobro je napraviti sistematski pregled ili barem posjetiti osobnog liječnika, koji će bolje od vas znati procijeniti smijete li se neograničeno baviti bilo kojom tjelesnom aktivnošću, objašnjava J.C.Šiftar.

Objavljeno 13.06.2007.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!