Fitness po mjeri profesije

Image

Izaberite vježbe i sport ovisno o poslu kojim se bavite !

Plivanje je za one koji previše sjede, jogging za osobe pod stresom, gimnastika za one koji tijekom radnog vremena uglavnom stoje.

Malo se krećete jer vas posao veže uz radni stol ili možda cijeli radni dan provedete stojeći na jednom mjestu, a sve to u zatvorenom prostoru, bez daška svježeg zraka? Dan za danom, godina za godinom, takav posao odražava se na vaše zdravlje. Odjednom počinjete osjećati napetost, boli vas svaki djelić tijela, probada vas u leđima, mišići su vam slabi, a vi ste sve nervozniji... Ako se tome dodaju i masne naslage i kilogrami koje ste nakupili ne krećući se, na pomolu je katastrofa.

Ali, zapamtite, nikad nije kasno da se posvetite sebi. Budete li se dobro osjećali u vlastitom tijelu, živnut će i vaše intelektualne sposobnosti i lako ćete obavljati svakodnevne aktivnosti.

Naravno, u svakom se zanimanju neki dijelovi tijela koriste više, neki manje. Oni koji se bave intelektualnim ili administrativnim poslom i oni koji studiraju, odnosno svi koji sate i sate provode sjedeći u zatvorenim prostorima, osjećaju posljedice prije svega u leđima: javljaju se bolovi, stražnjica se opušta i stvaraju se preduvjeti za neestetske jastučiće na bedrima, bokovima, ali i na trbuhu.

Svakako, riječ je o celulitu, ali i naslagama sala. Uspješni poslovni ljudi danak profesiji najprije počinju plaćati bolovima u predjelu vrata, stegnutim mišićima, nervozom i stresom, a noge počinju otjecati zbog slabe cirkulacije.

Domaćice, koje najviše vremena provode obavljajući kućne poslove, osjećaju Ahilovu petu i bolove u nogama. Treba se, dakle, suočiti sa slabim točkama vlastitog tijela i pomoći mu da izbjegne poremećaje koji će se s vremenom odraziti na ukupno zdravlje.

Ma koliko vam sport bio mrzak, ne zaboravite da su milijuni ljudi na svijetu shvatili da je redovito razgibavanje tijela nužno, bilo gimnastikom, bilo rekreativnim sportom, bilo jogom ili nekim drugim istočnjačkim vještinama, a sve radi poboljšanja općeg stanja organizma, koji tako ojačan lakše podnosi svakodnevne napore. Izaberite ono što je za vas najpogodnije, što vam neće predstavljati dodatni napor, nego radost. Najvažnije od svega je da zapamtite da je redovito vježbanje presudno za uspjeh.

Zanimanje : TAJNICA
(knjigovotkinja i ostala zanimanja koja podrazumijevaju dugo sjedenje)

Sport koji vam odgovara :

Odbojka i svi sportovi u dvorani vrlo su korisni za jačanje muskulature kralježnice, nogu i stražnjice. Plivanje je idealno za poboljšanje cirkulacije i jačanje muskulature trupa.

Vrlo je korisno plesati latino-plesove (salsa i sl.) koji otklanjaju napetost u mišićima, posebno u leđima. Preporučljivi su i jazz i funky plesovi, koji poboljšavaju koordinaciju pokreta, otklanjaju napetost i oslobađaju od stresa.

Slabe točke

Muskulatura kralježnice i trbuha, loša cirkulacija u nogama, sklonost gomilanju sala na stražnjici, bokovima i bedrima.

Gdje, kada, koliko Vježbe koje vam nudimo možete raditi kod kuće. Važno je samo da imate svoj miran kutak, sobu u kojoj ima dovoljno prostora i zraka. Nemate li kod kuće mjesta, vježbe možete raditi u parku, na svježem zraku ili na plaži tijekom odmora. Kod vježbi sa stolcem, izaberite stolac koji je dovoljno tvrd, ravan i bez rukohvata.

U parku možete koristiti klupu ili niski zidić. Svaku vježbu učinite onoliko puta koliko je navedeno, barem u tri serije. Najbolji učinak postići ćete vježbate li svakodnevno, posebno kad je riječ o domaćicama i menadžerkama.

Kralježnica

Stanite uspravno, ruke položite na naslon stolca. Podignite jednu nogu uvis i ljuljajući je vratite se u početni položaj. Izvedite trideset puta, zatim isto ponovite drugom nogom. Tijelo mora biti ispravljeno, a ramena se ne smiju spuštati prema naprijed.

Gležnjevi

Sjednite na stolac i spojite noge. Ruke ispružite visoko iznad glave i spojite prste, okrenuvši dlanove prema gore. Naginjite tijelo lagano najprije na lijevu stranu, nastojeći se što više spustiti i istegnuti. Vratite se u početni položaj pa istežite tijelo na drugu stranu. Ponovite triput.

Noge

Stanite uspravno, ruke su na naslonu stolca, ramena spuštena. Noge su raširene, s vrhovima prstiju usmjerenim prema van. Držeći tijelo ispravljeno, gurajte koljena prema van, spuštajući karlicu prema podu, pa se vratite u početni položaj. Ponovite petnaest puta.

Zanimanje : DOMAĆICA
(i ostala zanimanja koja podrazumijevaju dugo stajanje)

Sport koji vam odgovara :

Svima koji dugo stoje odgovara vožnja biciklom za pokretanje i učvršćivanje mišića nogu i gležnjeva. Osim u prirodi, možete voziti i sobni bicikl u ritmu glazbe.

Aerobik i ritmika dobri su za jačanje gležnjeva i koljena, kao i poticanje periferne cirkulacije. Vrlo je korisna i gimnastika u vodi - u bazenu ili u moru.

Slabe točke

Kralježnica, gležnjevi i noge, točnije njihovo oticanje zbog sati provedenih stojeći, općenito problemi s cirkulacijom.

Zanimanje : MENADŽERICA
(i ostala zanimanja koja podrazumijevaju povišenu razinu stresa)

Sport koji vam odgovara :

Joga, stretching, plivanje i jahanje su sportovi koji se preporučuju za rješavanje nervoze i pritiska.

Trčanje umirujuće djeluje na mišiće i živčani sustav. Možete trčati i u pauzama tijekom radnog vremena.

Korisni su i tenis i skvoš, koji uklanja nagomilanu agresivnost, ali i napetost mišića, posebno u ramenima i rukama. Preporučuju se i aerobik, step i mačevanje, dakle vježbe koje omogućuju slobodne pokrete tijela.

Slabe točke

Vrat i zglobovi, posebno leđa (bolovi u potiljku i ramenima, odnosno u gornjem dijelu kralježnice). Nervni sistem (nadraženost, stres i nervoza) i mišići (smanjena elastičnost), piše Vipnet.

Objavljeno 10.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!