Sherajte da se pročuje: 11 prednosti vježbanja (10. je danas važnije nego ikad)

Image

Da vas netko pita: „Zašto je dobro vježbati?“, vaš odgovor bi vjerojatno bio. „Zato jer je vježbanje zdravo“, zar ne? No, što točno to znači i koje su to zdravstvene prednosti vježbanja pročitajte u nastavku teksta.

Donosimo vam 11 prednosti vježbanja, a posebno obratite pozornost na 10. natuknicu koja je danas važnija nego ikad!

trening

1. Povećava razinu sreće

Iako toga možda često nismo svjesni, sve što radimo u životu, činimo s ciljem da budemo sretni. Redovna fizička aktivnost je direktan način kako da dosegnete osjećaj sreće. Studije su pokazale da osobe koje redovno vježbaju, bez obzira radi li se laganom, umjerenom ili intenzivnom treningu, nakon aktivnosti bilježe poboljšanje raspoloženja.

2. Uči postavljati i ostvarivati ciljeve

Bez obzira postavljate li za cilj istrčati 5 km, podići vlastitu težinu u mrtvom dizanju ili odraditi 100 kilometara na biciklu, postavljanje i ostvarenje nekog fitness cilja je izvanredan način za podizanje samopouzdanja.

3. Smanjuje rizik od srčanih bolesti

Velika studija koju su proveli Nasi i Ioannidis pokazala je da nema značajne statističke razlike između osoba koje vježbaju i onih koji uzimaju lijekove u prevenciji bolesti srca i dijabetesa.

Dodatno, kod osoba koje su preboljele srčani udar, redovna tjelesna aktivnost se pokazala učinkovitijom od lijekova u poboljšanju stanja i smanjenju rizika od novog infarkta.

4. Doprinosi boljem spavanju

Ako imate problema sa spavanjem, fizička aktivnost je pravi lijek za vaš problem. Jačanjem cirkadijalnog ritma (ritam dnevnih aktivnosti određen izmjenama dana i noći), trening pomaže da tijekom dana budete budniji i fokusiraniji, a tijekom noći da kvalitetnije i čvršće spavate.

sreca

5. Povećava razinu energije

Kad se osjećate iscrpljeno, vjerojatno je trening nešto što vam zadnje pada na pamet. No, stručnjaci tvrde upravo suprotno: ako tada odradite trening nižeg intenziteta razina umora smanjit će vam se za do 20 posto.

6. Povećava jakost i fleksibilnost

Ako dosad niste radili vježbe snage i istezanja, počnite! Iako većina bira neku kardio aktivnost, struka savjetuje uključivanje vježbi snage. Trening snage povećava mišićnu jakost, mišićnu masu te održava zdravlje kostiju, što je izvrsna prevencija za osteoporozu. Dodatno, povećana mišićna masa, pomaže učinkovitijem topljenju kalorija i nakon treninga.

Istezanje doprinosi fleksibilnosti, a ono olakšava svakodnevno funkcioniranje. Također, fleksibilnost doprinosi boljoj cirkulaciji, boljoj opskrbi mišića kisikom te snižavanju rizika od niza bolesti.

7. Poboljšava pamćenje

Ako redovno zaboravljate sitnice, trening je način da poboljšate pamćenje. Studije su pokazale da aerobne aktivnosti poput trčanja ili plivanja, povećavaju hipokampus, dio mozga odgovoran za učenje i pamćenje, kod osoba s povećanim rizikom od demencije.

8. Povećava samopouzdanje

Nesumnjivo, redovna tjelesna aktivnost doprinosi boljem osjećaju „u vlastitoj koži“ i povećanju samopouzdanja. Već nakon samo jednog treninga, mnogi imaju osjećaj da izgledaju bolje, a time se povećava i samopouzdanje.

sklek

9. Doprinosi boljoj učinkovitosti na poslu

Studija koju su proveli Coulson i sur. pokazala je da osobe koje odrade trening prije radnog vremena ili tijekom pauze za ručak bilježe znatno manji osjećaj stresa, veću razinu sreće i bolju produktivnost na poslu, u usporedbi s danima kad ne odrade takav trening.

10. Smanjuje rizik od niza drugih bolesti

Redovna tjelesna aktivnost jača imunitet, a što je posebno važno u obrani od bolesti. Stoga, redovnoj fizičkoj aktivnosti se pripisuje smanjenje rizika od niza karcinoma, do niza drugih bolesti.

Iako zasad nije jasno kako trening poboljšava imunitet (teorije idu od one da trening doslovno „ispire“ tijelo od bakterija, do smanjenog ispuštanja hormona stresa), no važno je da se to događa.

11. Doprinosi dugovječnosti

Jedna od najvećih prednosti vježbanja je njezin doprinos dulje, zdravijem i kvalitetnijem životu. Studija koju su proveli Moore i sur. nad više od 650.000 ljudi pokazala je da 150 minuta treninga tjedno (ili 30 minuta 5 dana u tjednu) produljuje život za 3,4 godine!

Čak i manje aktivnosti tjedno ima pozitivne učinke: 10 minuta na dan, odnosno 75 minuta tjedno produljuje život za 1,8 godina. Istovremeno, pretilost ili prekomjerna težina skraćuju život za 7,2 godine.

Visokih 300 minuta aktivnosti tjedno (60 minuta, 5 puta tjedno) produljuje život za 4,2 godine.

Stoga, kad sljedeći put pomislite da nemate vremena za trening, bacite pogled samo na ovaj popis i krenite na trening. Kasnije će vam biti drago da ste otišli!

par

Reference:

  1. Naci, H. Ioannidis, JPA (2013). Comparative effectiveness of exercise and drug interventions on mortality outcomes: metaepidemiological study. BMJ; 347:f5577
  2. Coulson, JC., Mckenna, J., & Field, M. (2008). Exercising at work and self-reported work performance. International Journal of Workplace Health Management, 1, 176 - 197.
  3. Moore, SC. Patel AV. Matthews CE. i sur. (2012) Leisure Time Physical Activity of Moderate to Vigorous Intensity and Mortality: A Large Pooled Cohort Analysis. PLOS Medicine.

Objavljeno 21.11.2020.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!