Božićna akcija: iskoristi do 30% popusta na kettlebelle, bučice i pločaste utege!

7 najčešćih razloga zbog kojih odgađate trening i kako im se oduprijeti

Image

Ako je vježbanje vaš stil života, neće vam biti teško odvojiti vrijeme za trening. Ipak, većinu vježbača treba stalno motivirati, bez obzira što je poznato koliko je redovito vježbanje zdravo.

Postoje tipovi vježbača koji će otići vježbati samo ako im se pridruži najbolji prijatelj ili član obitelji, neke će potaknuti grupa ljudi s kojima vježbaju, dok će druge teško motivirati bilo koji razlog.

Sigurno vam se više puta dogodilo da ste se probudili s velikom željom za treningom, nazvali ste osobnog trenera, najavili ste dolazak u teretanu ili ste rezervirali slobodno mjesto u grupi, ali se na kraju ipak niste pojavili.

Većina nas je jako motivirana za vježbanjem u trenutku kada se na to odlučimo. Umijeće je razviti disciplinu redovitog vježbanja, neovisno o stresnim situacijama s kojima se svakodnevno susrećemo.

Pročitajte koja su najčešća opravdanja zbog kojih odgađate vježbanje i savjete kako im se oduprijeti.

1. Danas ne mogu trenirati jer sam iscrpljen/a od napornog dana

Gotovo svaki dan bismo mogli koristiti ovu izliku kao razlog za izostanak s treninga. U užurbanom dnevnom rasporedu, previše ste umorni pa vam najmanje treba da se još mučite dok vježbate.  

Upravo će vas kvalitetan trening učiniti odmornima ostatak večeri i osjećat ćete se poletnije u nadolazećem radnom danu. Neka vam te misli budu motivacija, svaki put kada vam zbog iscrpljenosti izostane volje za vježbanjem.

Možda ste više jutarnji tip ili je vikend vaše idealno vrijeme. Isprobajte sve mogućnosti kako biste saznali kad vam najviše odgovara vježbati, jer na kraju, to činite zbog sebe. 

2. Prespavao/la sam jutarnji trening jer mi se nije dalo ustati

Ako ste si zacrtali vježbanje rano ujutro prije posla, a od deset planiranih treninga u mjesecu, odradili ste ih samo tri, možda je vrijeme da si priznate da baš niste ranoranioci i kako je za vas ipak izglednije trenirati poslije podne.

Jutarnje vježbanje je vrlo korisno jer vam daje energiju za cijeli dan, ali vam malo pomaže ako ćete prespavati gotovo svaki trening. Zapamtite, nije važno kada ćete vježbati, nego da to činite redovito.

Svaki idući put kada prespavate trening, odredite kasniji termin u danu i pokušajte ostati dosljedni toj odluci.

3. Vani pada kiša i ružno je vrijeme

Kiša i nepovoljni vremenski uvjeti na mnoge djeluju nepoticajno. Tako ste pogledom kroz prozor izgubili volju za odlaskom u fitness centar ili sportski klub.

Ako patite od nepovoljnih vremenskih uvjeta, uvjerite sami sebe kako će vas odlazak na trening lišiti glavobolje i lošeg raspoloženja. Svaki put se sjetite tog dobrog osjećaja nakon vježbanja i kako je pametnije biti aktivan, umjesto da ste cijelo popodne proveli u ležećem položaju pred televizorom. 

Ukoliko trenirate isključivo vani, u slučaju lošeg vremena pronađite alternativni prostor za vježbanje ili trenirajte kod kuće.

4. Ne mogu na trening jer sam se prejeo/la nakon posla

Nakon posla ste došli kući i ne možete izdržati tih sat vremena koje vas dijele od treninga, pa ste se najeli. Punog trbuha, sami sebe uvjeravate kako sada ne možete vježbati jer će vam u suprotnom biti zlo. U pravu ste, ali ste o tome trebali razmišljati prije prejedanja.

"Ne stignem jesti tijekom dana", samo je izgovor i pokazuje da nemate volju za dobrom organizacijom.

Isplanirajte nutritivno bogat ručak, što ranije tijekom dana, a kada netom prije treninga ogladnite, pojedite bananu, energetsku pločicu ili šaku orašastih plodova. Nabrojane namirnice možete pojesti kao međuobrok, čak deset minuta prije treninga, a dat će vam potrebnu energiju da aktivnost izdržite.

Nakon odrađenog treninga, nagradite se omiljenom, zdravom večerom.

5. Druženje s prijateljima baš u terminu treninga

Pozvani ste na kavu, zajedničko druženje, kino ili koncert. Uvjereni ste da to opravdava odgodu treninga.

Većina vaših prijatelja jako dobro zna kojim danima i u kojim terminima trenirate. Ako vam obaveze ne dopuštaju redovite termine treninga, pronađite barem jedan dan u tjednu koji će biti rezerviran za vježbanje, a ostale dane prilagodite obavezama.

Kvalitetan trening možete odraditi kroz najviše sat vremena pa dogovoreno druženje ili kava mogu toliko pričekati, dok kino možete pomaknuti za kasniji termin. Uz dobru organizaciju, stignete odraditi većinu stvari s liste prioriteta.  

6. Svađa ili loša vijest

Koliko god se negativne emocije čine opravdanim razlogom da ne vježbate, pokušajte osvijestiti koliko vam trening pomaže u podizanju raspoloženja.

Vježbanje vam pomaže izbaciti negativne emocije pa ćete možda nakon treninga na postojeći problem gledati drukčije.

7. Što možete danas ostavljate za sutra

Nemojte biti među onima koji odgađaju planove bez opravdanih razloga. Gomilanje obaveza i svih dodatnih aktivnosti u koje spada i vježbanje, na kraju rezultira još većim stresom, nezadovoljstvom i osjećajem da niste ništa napravili.

Istina je da ne uživaju svi jednako vježbajući. Mnogima je tjelovježba nešto što odrađuju i daleko su od strastvenih vježbača.

Zato, napravite plan treninga kroz tjedan i svaki put kada uspijete, nagradite se nečime što vas čini sretnima: druženje s prijateljima, čitanje knjige, gledanje filmova, kuhanje omiljenog jela i dr.

Krenite od sebe i ne uspoređujte se s drugima jer svatko ima svoje prioritete. Ako samo razmišljate kako biste htjeli krenuti vježbati, već ste korak bliže cilju. Napišite vlastiti popis razloga zašto vježbate i svaki put kada vam dođe da odustanete, ponovno ga pročitajte.

Vježbajte redovito i ostanite fit!

Objavljeno 23.06.2015.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!