OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Funkcionalni trening – prvi dio

Image

Danas fitness eksperti preporučavaju funkcionalni trening snage kao najbolji način za popravljanje mišićne koordinacije, snage i izdržljivosti. Funkcionalni trening popravit će mišićni balans, stabilnost zglobova i pripremiti nas za svakodnevne aktivnosti i obaveze.

Neki od svjetski poznatih fitness autoriteta potpuno negiraju estetske ciljeve vježbi, već samo uvažavaju njihovu primjenjivost u stvaranju funkcionalne cjeline, tj. zdravog i upotrebljivog tijela. Revolucija funkcionalnog treninga u svjetskoj fitness industriji već je odavno započela. Kod nas se postepeno uvodi u trenažni proces, proporcionalno sa povećanjem broja educiranih i kvalificiranih osobnih trenera i fitness instruktora.

Izolirajuće sprave u teretani nisu stvar prošlosti. Dapače zbog svoje jednostavne primjene i efikasnosti, naći će se u programu svakog fitness entuzijasta, no znanost tjelesnog vježbanja napredovala je i postavljaju se nova pravila za fitness centre budućnosti. Danas dobro osmišljeni i sastavljeni rekreativni programi uvažavaju tijelo kao cjelinu. Kinetički lanac koji se ne može izgraditi samo izolirajućim vježbama, već holističkim, integriranim pristupom vježbanju, jer kao što znamo: “Cjelina je više nego zbroj svih njezinih dijelova”.

Usporedite fizionomiju vrhunskog sprintera u atletici sa većinom bodybuilding populacije bilo kojeg fitness centra. Bez obzira na veliku disproporciju u mišićnoj masi, velika većina ljudi pogotovo ženska populacija uvijek će se složiti kako je maksimalno skladno i kroz cijelu godinu definirano tijelo vrhunskog sportaša puno privlačnije od krute, disproporcionalne i van teretane potpuno neupotrebljive muskulature. Svaka čast naturalnim bodybuilderima koji su u svoju rutinu ukomponirali različite sportske aktivnosti i uspjeli iskombinirati funkcionalnost i veliku mišićnu masu, no takvih je vrlo malo. Važno je zadržati finu kinestetiku pokreta, pravilno držanje i neuromuskularnu inteligenciju uz sve estetske ciljeve koje želimo postići poput mišićne mase, definicije i simetrije.

Umjesto detaljnog objašnjavanja svih navedenih pojmova predočit ću vam jednostavne primjere iz svakodnevnog života. Još iz svoje srednje škole sjećam se momka koji je naglo podignuo mišićnu masu uz pomoć steroida, te nezaboravne trenutke na satovima tjelesnog odgoja kada su dotičnom kolegi, lagano dodane košarkaške lopte ispadale iz ruku i pogađale ga u glavu. Naravno neću ni napominjati kako je i kolut unatrag njegovoj krutoj i glomaznoj muskulaturi predstavljao nerješivu zagonetku.

U fitness centrima nerijetko ćete vidjeti momke koji imaju impresivno građen gornji dio tijela, dok su im noge blago rečeno zaostale u razvoju. Također pretjeranu upotrebu bench press vježbi i potisaka, a zanemarivanje antagonističkih leđnih mišićnih skupina, što onda transformira čak i atletskom genetikom blagoslovljene momke, u neandertalne nalik spodobe, sa apologetskim držanjem. Bez uvrede našem Krapinskom pračovjeku i ostalim precima. Njihovo snažno i okretno tijelo bilo je konstruirano za preživljavanje a ne za pokazivanje.

Kroz svoj osobni rad sa rekreativcima empirijski mi se nametnuo zaključak kako je najbolja kombinacija funkcionalnog treninga i kvalitetno koncipiranog tradicionalnog treninga snage u teretani. Ovakav holistički pristup kombinira estetske ciljeve: povećanje mišićne mase, redukciju potkožnog masnog tkiva i simetrično oblikovanje tijela po klijentovim željama, dok ne kompromitira pravilnu posturu i finu kinestetiku pokreta.

U prvom dijelu ovog teksta predstaviti ću vam fitness rekvizit koji je mnoge, tako i dolje potpisanog, oduševio na prvi pogled, a u potpunosti sadrži sve odlike funkcionalnog treninga i još mnogo više.

Gymstick spada u plejadu funkcionalnih rekvizita koji su preplavili tržište posljednjih par godina, no izdvaja se od prosjeka zbog raznolikosti primjene, pristupačnosti cijene i jednostavnosti korištenja. Idealan je za rekreativno vježbanje zbog svih navedenih prednosti.

Isprva je zamišljen kao rekvizit za rehabilitacijske programe zbog sigurnosti uporabe, propriocepcije i balansa, fleksibilnosti i uklanjanja mišićne prenapregnutosti. Također zbog funkcionalnosti, lakog komponiranja specifičnih vježbi i osvješćivanja te jačanja core mišića, primjenjiv je u svim sportovima, kako za mlađe sportaše tako i za profesionalce. Kombiniranje Gymsticka sa treningom u teretani učiniti će vaš trening raznovrsnim, te pomoći da ga razvijete i unaprijedite na više načina.

Vrlo je koristan i zanimljiv je kao rekvizit za vježbanje u grupama, pa ne čudi što su ga mnogi fitness centri uvrstili u koncepciju svojih satova Yoge, Pilatesa itd. Također koristan je za rad osobnog treninga u grupama. Upotrebljavam ga redovito u programima priprema za skijanje, kao i ostalim vrstama osobnog treninga u grupama. Klijenti vole raznovrsnost vježbi i slobodu pokreta koju im omogućava, dok gymstick kao izniman propriocepcijski alat jača ligamente i male posturalne mišiće, što ga čini iznimno efikasnim kod pripreme rekreativnih skijaša.

Za one koji ne mogu ili ne žele trenirati u fitness centrima Gymstick je idealno rješenje za vježbanje kod kuće. Sam naziv rekvizita objašnjava kako je riječ o napravi koja može zamijeniti sve sprave u teretani, pa i pružiti puno više od običnog izolacijskog treninga.

Ovaj članak se nastavlja u drugom dijelu sa detaljnim opisom pojedinih vježbi.

Objavljeno 04.10.2007.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!