Zašto nakon obilne večere ujutro uvijek umiremo od gladi?

Image

Svima nam se, s vremena na vrijeme, dogodi da se prejedemo za večeru. Ponekad je to na druženju s prijateljima, a ponekad jednostavno kod kuće pojedemo puno više nego bismo trebali. No, jeste li primijetili da gotovo redovno, nakon što navečer pretjerate s hranom, ujutro se probudite gladni kao da niste jeli danima?

U nastavku pročitajte pojašnjenje za takvu ludu jutarnju glad.

1. Previše glukoze

Većina onoga što pojedemo svaki dan pretvara se u našem tijelu u glukozu. Naime, svaki organ u ljudskom tijelu treba glukozu da bi pravilno radio, pa je ovaj proces poželjan. Primjerice, mozak troši gotovo petinu ukupne količine glukoze koja tijelu treba svaki dan.

Glukozu ne nalazimo samo u očito slatkim namirnicama poput kolača, peciva, sladoleda, slatkih pića i sl., već i namirnice koje naizgled nisu slatke sadrže ovaj šećer - kruh, riža, tjestenina itd.

U slučaju kad pojedete jako puno namirnica koje sadrže šećer, u tijelu dolazi do porasta razine glukoze. To izaziva rad gušterače kojoj je zadaća da izlučivanjem inzulina regulira razinu glukoze u krvi. Inzulin signalizira stanicama da krenu apsorbirati glukozu iz krvotoka, čime inzulina „otključava“ stanice i dozvoljava glukozi da bude iskorištena za energiju. Time se razina glukoze u krvi spušta na normalne razine.

No, u slučaju prekomjernog unosa šećera, dolazi do prekomjernog izlučivanja inzulina što može imati niz štetnih posljedica za ljudsko zdravlje.

dorucak

2. Previše inzulina

Prevelika količina inzulina kojega proizvodi gušterača, nakon šećerima bogate večere, uspijeva „izgurati“ glukozu iz krvotoka u stanice, pa se ujutro budimo s iznimno niskom razinom šećera u krvi. Rezultat niske razine šećera u krvi je osjećaj gladi!

3. Dehidracija

Višak šećera i natrija u večeri može ujutro izazvati pojačanu dehidraciju, uz uobičajenu dehidraciju koja je rezultat sati spavanja (zbog koje se ujutro redovno budimo žedni).

Kako je poznato, mozak može lako zamijeniti žeđ za glad. Stoga, prije obroka popijte čašu vode, što će vam možda značajno smanjiti osjećaj gladi.

4. Loš san

Kad idemo na počinak s punim želucem, tijelo koristi energiju za probavu hrane koju smo jeli i, prema tome, ne može se u potpunosti opustiti i obnoviti dok radi na razbijanju hranjivih sastojaka koje smo unijeli hranom. Ovo onemogućava kvalitetno i mirno spavanje tijekom noći.

Budući da san pomaže u održavanju ravnoteže hormona, poput grelina i leptina koji utječu na osjet gladi, loš san dovodi do neravnoteže tih hormona i pojačanog osjećaja gladi ujutro. Grelin, koji potiče osjećaj gladi, raste, dok leptin, koji smanjuje apetit, opada.

los san

Što učiniti nakon obilne večere?

Stoga, kako biste izbjegli ovu jutarnju snažnu glad savjetujemo da poduzmete sljedeće korake:

Omogućite si vrijeme za probavu – posljednji obrok u danu pojedite barem 2 sata prije odlaska na počinak kako biste odradili barem dio probave prije nego odete spavati. Ovo će doprinijeti probavi, ali i kvalitetnijem spavanju.

Prošećite nakon obilne večere – lagana aktivnost će također potaknuti probavu. Ova šetnja ubrzava probavu i apsorpciju hrane i ponovo, kasnije vam olakšava san, ali i sprječava nagle hormonalne promjene tijekom noći.

Pokušajte se naspavati – odradite sve preduvjete da spavate što kvalitetnije: ohladite sobu, ugasite svjetla, izbjegavajte svjetla ekrana i monitora neposredno prije spavanja te se obavezno istuširajte mlakom vodom.

dorucak

Što učiniti ujutro?

Kako je rečeno ranije: dan započnite čašom vode. Za doručak izaberite kombinaciju proteina i vlakana poput primjerice:

  • Jogurta s lanenim sjemenkama i bobičastim voćem
  • Zobene kaše s bananom i maslacem od kikirikija
  • Omleta s avokadom

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

100% Kikiriki maslac - 1 kg

Prirodni maslac od kikirikija je savršen izvor proteina, zdravih masti i vlakana. Ovaj proizvod ne s...

  • 65,00 kn

Vodite računa da vam doručak bude nutritivno bogat i energetski primjeren aktivnostima koje slijede u danu.

Sljedeći put kad budete u prilici pojesti preobilnu večeru, pokušajte se fokusirati na proteine, zdrave masti i vlakna te maksimalno izbjegavajte unos šećera.  Ako ne možete izbjeći slasticu, odaberite najmanju i ograničite se na samo jedan komad.

Ujutro ćete se osjećati bolje, vjerujte nam!

Objavljeno 20.06.2020.

Fitness.com.hr trgovine i webshop

Sve proizvode za ostvarenje svojih fitness ciljeva potražite u Fitness.com.hr trgovinama u Zagrebu i u Fitness.com.hr webshopu. Najveća ponuda rekvizita, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!