Marelice - 8 razloga zašto ih morate jesti
Prehrana

Marelice - 8 razloga zašto ih morate jesti

Ljeto je vrijeme kada mnogi uživaju u slatkim marelicama. Ova biljka, koja uz šljive, bademe, breskve, višnje i trešnje, pripada rodu Prunus, potječe iz predjela Srednje Azije i sjeveroistočne Kine, prema granici s Rusijom.

Kinezi koriste marelice kao lijek i kao voćku dugovječnosti, miris cvijeta marelice služi za pravljenje parfema.

Najveći proizvođači ovog voća danas su Uzbekistan, Turska, Iran i Italijom, a najbolje uspijeva u područjima s blagom, mediteranskom klimom

marelice

Nutritivna vrijednost marelica

U 100 grama marelica nalazi se 48 kalorija, od čega je 11% ugljikohidrata, 1% proteina, manje od 1% masti, a 86& je voda.

Pored njihovog sjajnog okusa i mirisa, marelice su zdrave i bogate vitaminima. Od vitamina i minerala u marelicama nalazimo vitamin A i C te kalij, kalcij i mangan.

Uz to, marelice sadrže i niz fitokemikalija, poput provitamina A, beta karotena i polifenola, uključujući katehine i klorogeničnu kiselinu.

marelice

Zdravstvena prednost marelica

1. Dobar izvor vitamina A

Marelice su bogate vitaminom A koji je poznat i pod imenom retinol. Ovo je vitamin topiv u mastima koji pomaže očuvanju vida, uz mnoge druge zdravstvene benefite. Ovaj vitamin čuva imunološki sustav te štiti kožu i održava je mladom.

Retinol i beta karoten koji također nalazimo u marelicama smanjuju rizik od razvoja opasne očne bolesti – makularne degeneracije koja je povezana sa starenjem i koja označava postupan gubitak vida oboljele osobe.

2. Bogate su vlaknima

Bez obzira jede li ih se svježe ili sušene, marelice su dobar izvor dijetalnih vlakana. Uz činjenicu što su bogate vitaminom A topivim u mastima, ovo voće se lako u tijelu probavlja te se nutrijenti koje u njemu nalazimo brzo apsorbiraju.

Zbog toga, probava osoba koje jedu marelice je uredna i redovita, a marelice doprinose i poboljšanoj gastrointestinalnoj funkciji.

3. Doprinose zdravlju srca

Visok udio vlakana, osim probavi, doprinosi i smanjenju lošeg kolesterola u organizmu, što znači da je smanjen rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti. Dodatno, udio kalija u ovom voću održava ravnotežu elektrolita u sustavu što olakšava rad srčanom mišiću.

marelice

4. Bogatstvo antioksidansa

Marelice su izvrstan izvor antioksidansa koji štite od slobodnih radikala koje se smatra odgovornima za razvoj niza bolesti.

5. Doprinose zdravoj krvi

Svaka biljna namirnica koja sadrži željezo, sadrži ne-hem željezo. Ovaj tip željeza zahtijeva određeno vrijeme za apsorpciju, a što se dulje zadrži u tijelu, to su manje šanse za razvoj anemije. Za bolju apsorpciju ne-hem željeza, preporučuje se uzimanje vitamina C.

6. Čuvaju zdravlje kože

Kombinacija vitamin A, C i fitonutrijenata osigurava zdravlje kože. Dodatno, antioksidansi iz marelice usporavaju procese starenja.

marelice

7. Doprinose održavanju zdrave tjelesne težine

Kako dijetalna vlakna doprinose zdravom probavnom sustavu, ona održavaju i pravilan metabolizam. Marelice nisu kalorične pa su izvrstan međuobrok kojim nećete unijeti previše kalorija, a smanjit će osjećaj gladi i zasladiti vas.

8. Doprinose zdravlju kostiju

Kalcij je potreban za razvoj i kvalitetu kostiju, a marelice su bogate ovim mineralom. No, za pravilnu i dostatnu apsorpciju kalcija potreban je kalij, a oba ova minerala nalazimo upravo u marelicama.

Nakon svega rečenoga jasno je da sezonu marelica svakako treba iskoristiti za uživanje u ovom voću uz sve dobrobiti koje ono donosi našem zdravlju.

Prijedlog recepta s marelicama: 

Sladoledni chia puding s marelicom i bananom

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 09.08.2018
Piše:
Zorana Jagodić