Klikni i iskoristi do 30% popusta na fitness kardio sprave

Znate li: Zašto je dobro jesti crveni kupus? (Donosimo 8 razloga)

Image

Crveni kupus je mnogima od nas namirnica koju redovito imamo na tanjuru, najčešće u obliku salate, a može ga se jesti ukiseljenog, kuhanog ili u sirovom obliku. No, znate li koje su sve dobrobiti koje ovo povrće donosi našem zdravlju i zašto je dobro da redovno jedete upravo ovu vrstu kupusa?

U nastavku teksta vam donosimo 8 razloga zašto je dobro jesti crveni kupus.

1. Crveni kupus je iznimno bogat nutrijentima

Crveni kupus je nutritivno bogata namirnica koja pripada istoj skupini povrća, u kojoj su brokula, prokulice i kelj. Iako ima jako malo kalorija, crveni kupus je prava riznica nutrijenata.

U 100 grama naribanog, sirovog crvenog kupusa nalazimo:

  • Energetska vrijednost: 31 kcal
  • Proteina 1,43 g
  • Masti 0,16 g
  • Ugljikohidrata 7,37 g
  • Vlakana 2,1 g
  • Vitamin C 57 mg (62% preporučene dnevne vrijednosti)
  • Vitamin K 38,2 µg (31% preporučene dnevne vrijednosti)
  • Vitamina B6 0,209 mg (12% preporučene dnevne vrijednosti)

Osim navedenoga, crveni kupus je bogat vitaminom A te ostalim vitaminima B-kompleksa, a od minerala sadrži kalij, željezo, kalcij, magnezij te u manjim dozama i neke druge minerale.

crveni kupus

2. Crveni kupus je bogat antioksidansima i drugim visokovrijednim spojevima

Crveni kupus je izvrstan izvor antioksidansa i drugih biljnih spojeva koji štite od staničnih oštećenja. Među antioksidansima koje nalazimo u crvenom kupusu su vitamin C, karotenoidi i flavonoidni antioksidanti, kao što su antocijanini i kaempferol te ih sve nalazimo u preko 4 puta većim količinama nego što je slučaj s običnim, bijelim kupusom.

Također, crveni kupus je dobar izvor sulforafana, spoja bogatog sumporom koji nastaje prilikom rezanja ili drobljenja sirovog kupusa. Sulforafan je povezan sa snažnim blagodatima za zdravlje srca i antikancerogenim djelovanjem.

3. Crveni kupus pomaže u borbi protiv upalnih procesa

Upalni procesi mogu doprinijeti razvoju niza bolesti, a upravo se crvenom kupusu pripisuje pozitivno djelovanje na smanjenje upala. Osim klasične konzumacije, čak i stavljanje listova kupusa na kožu može imati antiupalno djelovanje.

Dodatno, listovi kupusa smanjuju bolove u dojkama, oticanje i upalne procese zbog pojačanog stvaranja mlijeka i cirkulacije tijekom prvog perioda nakon poroda.

4. Crveni kupus doprinosi zdravlju srca

Zbog sadržaja antocijanina, flavonoidnig antioksidansa koji crvenom kupusu daje crvenu boju, ovo se povrće smatra učinkovitim i u zdravlju srca. Studije su pokazale da osobe koje redovno konzumiraju namirnice koje sadrže antocijanine imaju čak do 32% niži rizik od srčanih bolesti.

Visok unos antocijanina je povezan s sniženim krvnim tlakom te manjim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, a u crvenom kupusu nalazimo 36 vrsta antocijanina.

crvei kupus

5. Crveni kupus doprinosi zdravlju kostiju

Crveni kupus sadrži nekoliko sastojaka koji doprinose zdravlju kostiju, a među kojima su vitamini C i K te u manjim količinama kalcij, mangan i cink.

Vitamin C kojeg jako puno ima u crvenom kupusu sudjeluje u formaciji kostiju i pomaže u zaštiti koštanih stanica od oštećenja. Vitamin K kojeg također puno nalazimo u crvenom kupusu ima važnu funkciju u održavanju čvrstoće i zdravlja kostiju.

6. Crveni kupus može smanjiti rizik od nekih karcinoma

Iako nedostaje studija nad ljudima, dosadašnje studije su pokazale da crveni kupus može smanjiti rizik od određenih vrsta karcinoma. Zasluge za to se povezuju sa sulforafanu i antocijaninima, spojevima koji imaju antikancerogeno djelovanje.

Studije pokazuju da redovna konzumacija kupusastog povrća može smanjiti rizik od karcinoma debelog crijeva za do 18%, a povezuje se i sa smanjenim rizikom od karcinoma dojke. Osim što smanjuje rizik, pokazano je da kupusasto povrće može uništiti stanice raka te ih spriječiti u rastu i razmnožavanju.

crveni kupus

7. Crveni kupus doprinosi zdravlju crijeva

Studije pokazuju da kupus može smanjiti upalu u crijevima i smanjiti crijevni mukozitis - stanje u kojem se razvijaju lezije u crijevima, često kao nuspojava liječenja raka.

Kupus je također dobar izvor vlakana, koji vaš crijeva održavaju zdravim i pomažu im da lakše probave hranu. Oko 70% vlakana u kupusu su netopiva koja dodaje masu stolici i pomažu hrani da se lakše kreće kroz crijeva, smanjujući rizik od zatvora.

Preostalih 30% su topiva vlakna, koja su hrana korisnim bakterijama koje žive u vašim crijevima. Zauzvrat, ove prijateljske bakterije stvaraju kratkolančane masne kiseline (SCFA), poput acetata, butirata i propionata, koje hrane stanice vašeg crijeva.

Studije pokazuju da SCFA smanjuju upale i druge simptome crijevnih poremećaja, kao što su Crohnova bolest, sindrom iritabilnog kolona i ulcerozni kolitis.

8. Crveni kupus je jednostavno uključiti u prehranu

Crveni kupus je jako svestrana namirnica, može ga se jesti sirovog, kuhanog, ukiseljenog ili u kombinaciji s nizom drugih namirnica. Kako god vam se svidi, pripremite crveni kupus i uključite ga u svoj redovni jelovnik.

Objavljeno 26.12.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!