Savjeti - čega se držati preko blagdana

Image

Glavni problem jelovnika za vrijeme blagdana je neželjena težina, kažu nutricionisti. Ne brinite, imamo odlične savjete kako izbjeći te probleme ovih blagdana.

Ovo je vrijeme kada imamo više vremena posvetiti se svojoj obitelji, i zapravo napraviti neke od onih stvari za koje niste imali vremena u toku godine. Sada vam glavni problem predstavljaju kilogrami koje tako lako možete dobiti u toku ovih praznika. Pomislite na svo to jelo koje dolazi sa blagdanima. Gdje god odete, svuda vas dočeka gomila ukusne hrane.

Da biste izbjegli ulazak u Novu godinu sa viškom kilograma uzmite u obzir savjete koji slijede vezane za način konzumiranja hrane tokom praznika.

Opći savjeti :

Sakrijte sportske proizvode

Zapravo, ovo je trebalo učiniti odmah nakon vašeg posljednjeg treninga ove godine. Dajte sebi oduška. Sačuvajte sportske napitke, čokoladice i ostale preparate za početak sljedeće godine. Van sezone je vrijeme kada se konzumira prava hrana.

Probajte novu hranu

Ovo je najbolje doba godine kada možete eksperimentirati sa hranom i probati nešto novo. Provedite malo više vremena u razgledanju šarenog voća i povrća. Uzmite u obzir da bi mogli probati crvene ili zelene ljute papričice, crvenu naranču ili avokado. Vaš cilj je da probate nešto novo ili nešto što odavno niste jeli. Neka vam bude običaj da svaki put kada odete u dućan kupite neko drugo voće ili povrće.

Smanjite porcije

Zdrav razum trebao bi vam reći da manje aktivnosti znači konzumiranje manje hrane. Međutim, mjesecima unosite velike količine hrane da bi izdržali treninge, zato ovo može biti teško prilagođavanje. Mjera vaše porcije može biti vaša šaka. U osnovi, porcija proteina treba biti veličine vašeg dlana, voće i ugljikohidrati trebaju biti veličine vaše šake. Najveći dio porcije treba sadržavati povrće koje ima malo kalorija, od njega budete siti, puno je hranjivih materija koje vam pomažu da budete zdravi cijele godine.

Nemojte dehidrirati

Ovo zvuči jako jednostavno, ali ponekad izađemo iz navike da pijemo dovoljno tekućine za vrijeme hladnijih mjeseci i kada ne treniramo. Fokusirajte se na unošenje dovoljne količine vode (ili drugih napitaka sa malo kalorija) i konzumiranja puno voća i povrća da ne biste dehidrirali.

Ograničite alkohol i ostala visoko kalorična pića

Nema ništa loše u krigli piva, čaši dobrog vina ili pelinkovca, samo ne zaboravite da ova pića sadrže puno kalorija. Ograničite konzumaciju visoko kaloričnih napitaka na jednom tjedno, jedno do dva pića maksimalno.

Krigla piva 3dl. 160 kalorija
Čaša vina 1dl. 80-90 kalorija

Uživajte u jelima tijekom blagdana. Okupljanja tijekom praznika obično prati i nekontrolirano konzumiranje grickalica. Najbolji način da izbjegnete to je da kod kuće pojedete nešto lagano prije nego što odete u goste. Ako volite grickati zadržite se na voću i povrću.

Drugi način da se izbjegne grickanje (jedan od najomiljenijih trikova) je da pri ruci imate jake mentol bombone. Stavite jedan u usta i ništa neće imati lijep okus nakon toga. Ova metoda ima još jedan bonus - svjež dah, tako da će svi uživati u razgovoru sa vama.

Riješite se preostale hrane

Ako se kod vas slavilo i servirali ste blagdanski jelovnik koji je sve samo ne zdrav, riješite se preostale hrane. Ako nije tu - ne možete ju ni jesti. Međutim, ako se ne možete nositi sa tim da bacite pečenje ili tortu, onda spakirajte i stavite u zamrzivač.

Preuzimanje kontrole nad izborom namirnica za vrijeme praznika može biti početak vaših pozitivnih navika pri jelu.

Objavljeno 06.10.2006.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
1
1
Podijeli s prijateljima!