Namirnice koje smanjuju apetit

Image

Činjenica je da koju god dijetu provodili, da izgubite višak kilograma, morate se suočiti sa osjećajem gladi i čežnjom za jelom. Postoji puno strategija koje pomažu da se smanji osjećaj gladi kao što su uzimanje dosta tekućine, unošenje veće količine namirnica bogatih biljnim vlaknima, izbjegavanje rafiniranih ugljikohidrata, sunčanje, ali ne postoji ništa što bi apsolutno moglo otkloniti osjećaj gladi.

Nema ničeg lošeg u osjećaju gladi s vremena na vrijeme, to je normalan odgovor na smanjeni unos kalorija , nezgoda leži u tome što mnogi ne mogu odoliti tom osjećaju, ne shvaćajući da je ovaj signal gladi najčešće lažan i da njima tijelo samo signalizira da nema dovoljno kalorija da doda nove masnoće masnim skladištima , no ipak osjećaj gladi pobjeđuje svako logično razmišljanje.

Sreća je što postoje namirnice za "hitno gašenje apetita" tj. daju osjećaj da je želudac pun kaloričnom hranom, a u suštini ove namirnice ne sadrže puno kalorija.

1. Voda - ukoliko popijete jednu čašu vode i disciplinirano pričekate 10 minuta, osjetit ćete da je osjećaj gladi drastično smanjen.

2. Druga strategija je da jedete zeleno povrće kao što je salata, kupus, kelj, brokula. Salata ima toliko malo kalorija da ih nije potrebno ni računati i može ju se jesti u neograničenim količinama.

3. Jedite jabuke, kada osjetite glad možete uzeti najveću moguću jabuku i pojedite je bez ikakvih posljedica po dijetu. U trenutcima kada osjetite glad, najlakše je da dohvatite vrećicu sa čipsom ili nekim drugim grickalicama čime ćete za tren unijeti 1000 kalorija, što je otprilike polovina vaših dnevnih kalorijskih potreba, ali teško da možete unijeti 1000 kalorija jedući jabuke.

Jabuke odlično zaustavljaju glad jer su bogate biljnim vlaknima koje napune trbuh i vrlo brzo preokreću stanje hormona koji kontroliraju apetit prije nego što se prejedete.

4. Banane, prije svega, sadrže materije koje reguliraju probavu. Ipak, za razliku od ostalih namirica koje ih također sadrže (npr. musli ili orasi), bananu odlikuje nizak stupanj masnoće. U 100 grama banane ima svega 0,5% masnoće, što je oko 80 puta manje nego postotak masnoće u prosječnom hamburgeru. Banana, međutim, trenutno stvara osjećaj sitosti, te je idealna namirnica za držanje dijete. Prosječna banana sadrži svega 90 kalorija.

5. Prednosti žitaricama donose prvenstveno balastni sastojci i beta-gluteni kojih ima u ječmu, a koji utječu na smanjenje kolesterola. Veću količinu dijetalnih vlakana sadrži i laneno sjeme. Ono sadrži veliku količinu pentoza (sluzi) koja, pored povoljnijeg djelovanja na organe za probavu, ima i laksativno djelovanje (protiv zatvora).

Rastvorljiva dijetalna vlakna utječu na održavanje nivoa šećera u krvi i na snižavanje vrijednosti kolesterola. Sojini proteini mogu se koristiti u pekarskim proizvodima radi smanjenja masnoće i povećanja sadržaja bjelančevina.

U svemu ovom postoji zamka, poslije sat ili manje tijelo će shvatiti da nema puno kalorija u hrani koju ste konzumirali, glad će se ponovno pojaviti, ali ste je ipak izbjegli. Ako kombinirate odlaganje napada gladi namirnicama siromašnim kalorijama sa povećanom fizičkom aktivnošću, osjećaj gladi možete još više izbjeći jer se fizičkom aktivnošću zalihe masnoća pretvaraju u šećer koji odlazi u krv što također utječe na gubitak osjećaja gladi.

Naravno tokom dana ćete unositi obroke propisane dijetom; ove namirnice mogu poslužiti samo u hitnim slučajevima da ublaže intenzivnu glad koja bi mogla voditi prejedanju ili narušavanju dijete.

Objavljeno 06.10.2006.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
34
2
Podijeli s prijateljima!