Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

7 razloga zašto je dobar maslac od badema i kako ga koristiti

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Ako ste ljubitelj badema, onda biste (ako dosad niste) svakako trebali probati maslac od badema. Iako se među maslacima, onaj od kikirikija može pohvaliti najvećom popularnošću i maslac od badema dobiva svoje zasluženo mjesto među namazima od orašastih plodova kojem svakako trebate dati mjesto na svojem jelovniku.

Osim što je izvanrednoga okusa, maslac od badema se može pohvaliti izvrsnim (pozitivnim) svojstvima i utjecajem na ljudsko zdravlje, ali i nizom recepata koje će obogatiti, kako nutritivno tako i okusom.

badem

U nastavku pročitajte 7 razloga zašto je dobar maslac od badema i kako ga koristiti:

1. Maslac od badema doprinosi zdravlju mozga

Osim vlakana i folata, bademi imaju širok raspon nutrijenata poput vitamina E, ključnog hranjivog sastojka koji usporava starenje moždanih stanica što bi moglo utjecati na pamćenje.

Također je poznato da bademi sadrže puno omega-3 masnih kiselina koje pomažu u odgađanju propadanja mozga povezanog sa starenjem i djeluju kao antioksidanti u mozgu kako bi smanjili upalne procese i štetno djelovanje slobodnih radikala.

Osim toga, bademi su bogati vitaminom B6, koji pomaže u proizvodnji kemikalija neurotransmitera koji poboljšavaju komunikaciju između moždanih stanica. Cink kojega ima dosta u bademima, mineral je za koji se zna da jača imunološki sustav, koji može spriječiti bakterijske i virusne infekcije koje mogu oštetiti moždane stanice.

2. Maslac od badema pozitivno utječe na razinu kolesterola

Monozasićene masti, kojih bademov maslac ima u izobilju, vrsta su masnoće koja pomaže u regulaciji lošeg kolesterola koji se nakuplja na arterijama, poznatog kao LDL (lipoprotein male gustoće).

3. Maslac od badema pomaže u kontroli razine šećera u krvi

Glikemijski indeks namirnice pokazuje koliko brzo određena namirnica podiže razinu šećera u krvi. Studije su pokazale da konzumacija maslaca od badema pomaže snižavanju razine glukoze i inzulina.

Studija koju su proveli Li i sur. pokazala je da maslac od badema pozitivno djeluje na ljude s dijabetesom jer im pomaže sniziti razine glukoze i inzulina.

badem

4. Maslac od badema pomaže u kontroli apetita

Radi visokog udjela vlakana, jedna od velikih prednosti maslaca od badema je kontrola i supresija apetita.

Studija koju su proveli Hollingworth i sur pokazala je da konzumacija maslaca od badema u jutarnjem satima značajno smanjuje učestalost posezanja za visokokaloričnim i masnim grickalicama. Razlog tome nalazi se u činjenici da se maslac od badema sporo probavlja, nutritivno je gust i duže vrijeme će vas držati sitima, što nije slučaj s nizom ugljikohidratima bogatih međuobroka.

5. Maslac od badema doprinosi zdravlju crijeva

Studije pokazuju da maslac od badema, ali i sami bademi, djeluju kao prebiotici i hrane dobre bakterije u našim crijevima. Prebiotici su vrsta dijetalnih vlakana koje pomažu u održavanju zdravih crijeva i pravilnom radu probavnog sustava.

Zdrav probavni sustav temelj je općeg zdravlja, od toga da utječe na zdravlje imunološkog sustava, do pozitivnog utjecaja na raspoloženje, pa do sprječavanja probavnih tegoba, nemirnog i lošeg sna do povećanja tjelesne težine.

6. Maslac od badema pomaže u održavanju zdrave kože

Maslac od badema se od pradavnih vremena koristi kao sredstvo za zaštitu kože. Uz spomenuti vitamin E koji usporava starenje, maslac od badema je bogat izvor cinka, vitamina B te bakra koji direktno utječu na zdravlje i lijep izgled kože.

7. Maslac od badema pomaže u održavanju zdravih kostiju

U samo jednoj žlici maslaca od badema nalazi se oko 50 mg kalcija i 45 mg magnezija. Studija koju su proveli Platt i sur. pokazala je da konzumacija badema pomaže u očuvanju kalcija u kostima.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

Kako konzumirati maslac od badema?

Baš kao i maslac od kikirikija, i maslac od badema možete koristiti na neograničen broj načina, od onoga da ga jedete na žlicu do toga da ga koristite kao namaz za tost, neki zdraviji kruh, palačinke ili waffle, pa sve to dodavanja u različite recepte.

Donosimo vam nekoliko recepata koji uključuju maslac od badema:

bajadere

Reference

  1. Li SC, Liu YH, Liu JF, Chang WH, Chen CM, Chen CY. Almond consumption improved glycemic control and lipid profiles in patients with type 2 diabetes mellitus. Metabolism. 2011 Apr;60(4):474-9.
  2. Hollingworth S, Dalton M, Blundell JE, Finlayson G. Evaluation of the Influence of Raw Almonds on Appetite Control: Satiation, Satiety, Hedonics and Consumer Perceptions. Nutrients. 2019;11(9):2030.
  3. Platt ID, Josse AR, Kendall CW, Jenkins DJ, El-Sohemy A. Postprandial effects of almond consumption on human osteoclast precursors--an ex vivo study. Metabolism. 2011 Jul;60(7):923-9.

Objavljeno 01.06.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!