Božićna akcija: iskoristi do 40% popusta na svih 250 proizvoda iz kategorije Zdravlje!

3 znanstveno potvrđena načina suzbijanja apetita!

Image

Kalorijski deficit, odnosno manji unos kalorija od dnevne potrošnje, kroz dulji vremenski period može biti iznimno težak, pogotovo mentalno. Borba sa željom za određenim namirnicama, ali i većim kalorijskim unosom ponekad je ogromna unutarnja borba i uvjeravanje samoga sebe da vam više hrane ili ono za čim čeznete zapravo nije potrebno.

glad

Srećom postoji nekoliko znanstveno potvrđenih metoda kojima se može suzbiti apetit i želja za pojedinom hranom:

1. Vlakna i volumen hrane

Ljudski organizam prirodno proizvodi niz različitih peptida i hormona koji smanjuju osjećaj gladi.

Jedna klasa receptora, nazvana mehanoreceptori, nalazi se u želucu i crijevima te ih zapravo ne aktivira neka specifična molekula, već istezanje tkiva. Naime, to znači da će širenje želuca rezultirati suzbijanjem apetita, bez obzira na to što je uzrok ekspanzije.

Unos niskokalorične hrane koja rezultira punjenjem crijeva dobar je način da ograničite unos kalorija, istovremeno suzbijajući nagon da jedete više. Dok će se povrće s visokim udjelom vode smanjivati nakon konzumacije, hrana s visokim sadržajem topljivih vlakana će se „gelirati“ i povećati u želucu. Povrće s puno celuloze i neprobavljivi ugljikohidrati, također će rezultirati povećanom crijevnom masom.

2. Otpuštanje stresa

Emocionalno prejedanje je čest simptom stresa i može značajno onemogućiti gubitak kilograma. Budući da emocionalno prejedanje nije rezultat stvarne fizičke gladi, ono se ne može ni kontrolirati gore spomenutim unosom vlakana.

Najbolji način borbe protiv emocionalnog prejedanja je borba protiv uzročnika stresa. Iako ne postoji opće rješenje koje će svima pomoći u smanjenju ili boljem nošenju sa stresom, održavanje redovnog i dovoljnog spavanja te briga o zdravoj i unaprijed planiranoj prehrani uvelike mogu pomoći u borbi protiv stresa.

Za redovno i dovoljno spavanja je potrebno približno slično vrijeme odlaska na počinak i buđenja, zatamnjena prostorija u kojoj se spava, te tišina.

Ako se s uvedenim promjenama, stres i dalje ne smiri i nastave se epizode emocionanlog prejedanja, savjetuje se uzeti neki adaptogen. Adaptogeni su biljni dodaci koji izazivaju reakciju na stres te  desenzibiliziraju tijelo na budući stres. Popularni adaptogeni su Rhodiola rosea, Panax ginseng i ashwagandha.

Uzimanje adaptogena neće izravno smanjiti glad, ali može umanjiti žudnju za određenim namirnicama koja je ponekad povezana s povećanom razinom stresa.

glad

3. Dodaci prehrani

Adrenalin je također jedan način smanjenja apetita. Kada je organizam uzbuđen, krv se preusmjerava iz probavnog trakta i priprema se za borbu ili reakciju. Isto ovo djelovanje imaju dodaci prehrani koji povećavaju lučenje adrenalina, a njihova mala doza pomaže u smanjenju osjećaja gladi. No, imajte na umu, prevelike doze mogu izazvati mučninu i povraćanje.

Primjerice, osobe koje nisu navikle na kofein, mogu ujutro popiti kavu da smanje osjećaj gladi. No, ova strategija neće biti djelotvorna kod osoba koje redovno piju kavu i kod koje kofein više nema ovakav učinak. S drugim, jačim stimulansima treba biti oprezan jer mogu ugroziti san.

Da biste se riješili viška kilograma, morate biti uporni, ustrajni i strpljivi. Nijedno rješenje ili pomoćno sredstvo, neće vam pomoći u tom naumu, ako vi niste donijeli čvrstu odluku da ćete se držati dijete, redovito vježbati i dovoljno spavati, kako biste na zdrav način izgubili kilograme i spriječili njihov povratak.

Objavljeno 23.09.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!