Suplementi koji preveniraju stres i pretreniranost

Image

Suplementi pažljivo odabrani od poznatog proizvođača mogu biti vrlo korisni za pomoć u prevladavanju stresa i pretreniranosti sportaša.

Dodaci na bazi kombinacije ugljikohidrata i proteina

Upravo zbog toga što većina vrhunskih sportaša nema vremena baviti slaganjem i miksanjem obroka, te kontrolom energetskog i proteinskog unosa, pribjegava se korištenju gotovih napitaka koji stoje na raspolaganju bilo u granuliranom (praškastom) bilo tekućem obliku. Temeljna stvar kod izbora takvih preparata je pažljivo pogledati etiketu:

  1. tko je proizvođač (američki ili europski)
  2. kakve su sirovine za ugljikohidrate i proteine (mlijeko, soja, fruktoza)
  3. koji su dodaci (kofein, sladila itd)

Protein shake

Takvi se suplementi uzimaju 4-6 puta dnevno između redovnih obroka i oni izvrsno pokrivaju temeljne potrebe sportaša. Oni koji si žele dati truda, nabavljaju sirovine sami i miješaju ih (primjerice maltodekstrin + Whey protein + mljeveni šećer). Pažljivo korištenje suplemenata na bazi kombinacije ugljikohidrata i proteina, pokazalo se u praksi efikasnije od forsirane prehrane špagetima, krumpirom i drugim namirnicama.

Dodaci na bazi glukoze i elektrolita

Danas postoje cijeli instituti za studiranje učinaka pojedinih elektrolitskih napitaka u sportu i njihovih komponenti, pa nikoga na treba čuditi da postoje brojni gotovi preparati (GES drinks). Utvrđeno je njihovo preventivno djelovanje u smislu čuvanja mišića od posljedica dehidracije i povećanja kapaciteta osobito kod disciplina izdržljivosti. Pod uvjetom da se pravilno koriste, oni bez sumnje mogu odgoditi pojavu umora.

Dodaci na bazi aminokiselina

Postoje istraživanja s jakim dokazima da neke aminokiseline a osobito BCCA povoljno djeluju u smislu supresije pojave pretreniranosti i stresa. Više njih dokazuju da BCCA odgađaju pojavu umora kod sportova izdržljivosti.

BCAA

Zatim, da odgađaju ulazak triptofana kroz barijeru u mozak, a time i konverziju u serotonin. Na koncu postoje gotova istraživanja koja potvrđuju bolju adaptaciju na visoku razinu treninga. Kod toga se spominju i brojni eksperimenti i naravno doziranje koje iznosi prema dr. Keideru 4-21 g/dnevno i 2-4 grama u glukozno-elektrolitski napitak.

Sljedeća amino kiselina je svakako glutamin koji služi kao primarno gorivo za limfocite. Njegovo dodavanje popravlja imunu funkciju koja je inače kod vrhunskih sportaša na 'staklenim nogama'. Osim toga glutamin regulira staničnu sposobnost hidracije, a taj fenomen je važan kod sinteze proteina. Njegov dodatak u količini od 6-12 grama/dnevno, vrlo često se koristi kao sredstvo za razvitak mišićne mase.

Objavljeno 23.08.2012.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!