Bolnička dijeta - radikalno i brzo gubljenje kilograma!
Prehrana

Bolnička dijeta - radikalno i brzo gubljenje kilograma!

Bolnička dijeta, medicinska dijeta ili dijeta s narančama nazivi su za jednu od najpoznatijih dijeta na svijetu. Posebnu pozornost je dobila reklamom kako se uz ovu dijetu može „u 3 dana može skinuti 3 kilograma!“ Radi se o redukcijskom dijeti koja potiče dramatičan gubitak kilograma, ali i povećava opasnost od razvoja nekih bolesti ili zdravstvenih komplikacija, pa joj treba pristupiti oprezno i uz liječnički nadzor. Naime, dnevni kalorijski unos na ovoj dijeti je oko 900 kcal!

Naziv „medicinska“ ova je dijeta dobila jer se često preporučuje bolesnicima sa srčanim tegobama, kako bi skinuli višak kilograma prije operativnog zahvata, a kako bi pritom zadržali dostatan unos vitamina i minerala koji osiguravaju potrebnu razinu energije i snage za svakodnevne aktivnosti. Osmislio ju je Herman Tarnower, kardiolog iz New Yorka davne 1950., a dijeti je namijenio pacijentima sa srčanim bolestima.

Naglasak bolničke dijete je na nemasnom mesu peradi, povrću, voću i unosu vode i nezaslađenih sokova. Od dodataka hrani dopušteni su biljni začini, papar, limunov sok, ocat, senf i kečap. Dozvoljena su tri obroka dnevno uz strogo zabranjeno jelo između tih obroka. Zabranjeni su šećer, krumpir, tjestenina, slatkiši, punomasno mlijeko, premasno meso i maslac od kikirikija.

Budući da se radi o izrazito teškoj dijeti, a plan se sastoji od 5 dana, nije preporučljivo držati je se duže od 15 dana (3 puta po 15 dana). Nakon 15 dana dijete, bez obzira na rezultate, liječnici preporučuju stanku od 15 dana nakon kojih se može ponovo krenuti s 15-dnevnim ciklusom bolničke dijete.

Ova se dijeta ne preporučuje osobama s bubrežnim bolesti, kao ni trudnicama i dojiljama. Također, osobe koje su se podvrgle ovoj dijeti su navele zatvor i proljev kao česte reakcije na ovaj režim prehrane. Također, ova dijeta se ne preporučuje aktivnim sportašima jer se radi o izrazitom kalorijskom deficitu pa vrlo lako kod sportaša može izazvati pad imuniteta i bolest.

1. DAN

DORUČAK:

1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera

RUČAK:

1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 1 kuhano jaje, pola šalice jogurta ili 1 kiselo vrhnje

VEČERA:

2 rajčice ili 2 dl soka od rajčice, 2 kuhana jaja, krastavac ili pola zelene salate

2. DAN

DORUČAK:

1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera

RUČAK:

1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 1 kuhano jaje, pola šalice jogurta

VEČERA:

1 pljeskavica od 125 g mljevene junetine, 1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 1 rajčica, 4 krekera, šalica nezaslađene kave ili čaja

3. DAN

DORUČAK:

1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera

RUČAK:

Naranča, kuhano jaje, 1/2 šalice jogurta ili 1 kiselo vrhnje, zelena salata ili 2 krastavca, nezaslađeni napitci

VEČERA:

1 pljeskavica od 125 g mljevene junetine, 1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera

4. DAN

DORUČAK:

1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera

RUČAK:

125 g nemasnog kravljeg sira,1 rajčica ili 1dl soka od rajčice, 4 krekera

VEČERA:

1 pljeskavica od 125 g mljevene junetine, 4 krekera, 2 rajčice ili 2 dl soka od rajčice, 1 jabuka

5. DAN

DORUČAK:

1 naranča ili 2 dl soka od cijeđene naranče (bez šećera), 4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera

RUČAK:

200 g kuhane ribe ili piletine, 4 krekera, 1 rajčica ili 1 dl soka od rajčice

VEČERA:

500 g kuhanog povrća, 1 kuhano jaje, 1 rajčica ili 1 dl soka od rajčice

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Medicinska dijeta - dijeta za bolesnike ili? x 43
    Medicinska dijeta u početku je bila samo režim prehrane kojeg su se pridržavali bolesnici pred rizične operacije srca, a prije toga su morali relativno brzo smršaviti kako bi rezultati operacija bili...
Na forumu ima 21 komentara na ovu temu
Forum
Zato cu sad poslije ruèka odmah mrknuti kroasan s èokoladom :)
Ekipa, hvala svima
Simpica
27.08.15. u 11:32
line
dena, internet je divna stvar i omoguæuje nam da se obrazujemo dok god smo živi, èak se može naæi i informacije o prosjeènim temperaturama i prosjeènim temperaturama za bilo koje mjesto na kugli zemaljskoj

simpica, kroasan ne,, ni da je sa èvarcima, a kamoli s industrijskom imitacijom èokolade. jedi hranu a ne procesuirana fast food smeæa.
Goranchero
27.08.15. u 11:38
line
Draga Simplica i bolje ti je da pojedeš taj kroasan :) Prehranu treba prilagoditi sebi jer neæe svatko reagirati isto...nekom pašu UH + P, nekome više odgovaraju M + P. Najèešæe ljudi krenu preoštro s dijetama pa nakon par dana cijelo vrijeme razmišljaju o èokoladama, keksima, kolaèima ili èemu veæ. Ako ti se baš jede nešto takvo pojedeš to, odradiš trening i ideš dalje. Drugi problem je što ljudi oèekuju rezultate prebrzo. Prvo se drži nekog programa 2-3 mjeseca i rezultati æe se vidjeti sigurno.
I da odgovorim za svoj trening, trenutno 5 ili 6 puta teretana po 45minuta plus badminton ili šetnja kad vrijeme i obveze dozvole.
Josiphnb
27.08.15. u 13:25
line
pocetnik u svemu......i sto vise citam manje znsm....:O
0704971
24.09.15. u 17:21
line
070,,,tako ti je to,,,,covjek se uci dok je ziv, i opet zavrsi kao.....😊
prikraj
22.11.16. u 09:46
line
Ja cu vam napisati moju storiju: u sijecnju ove godine 2016😊, sam imao 109 kg.(182 cm visok),Za dva mjeseca, sam smrsavio 19 kg.Pitate se, pa kako je to moguce,,,,to sam se i ja pitao.Broj odijela je bio 58.....sa 90 kg je bio 50. Obim stomaka pao za 18cm....svu sam garderobu promijenio (dijeta je skupa stvar).Moj nacin dijete, ne mora odgovarati svima....hormoni, metabolizam, navike, posao, stres i ostalo,,,uticu svake minute na dijetu. Ukoliko vas bude zanimalo moje iskustvo, vrlo rado cu vam pisati detalje. P.S. trenutno vazem 87 kg,,,dakle jos tri kilograma manje,,,,neprimijetno.Ali,novo odijelo ne kupujem😊
prikraj
22.11.16. u 09:53
line
Simpica,,, u tome i jest problem-metabolizam te ne slusa...od njega trazis puno-vjezbama, a ne dajes mu skoro nista.Bez goriva, ni jedan automobil ne vozi.
prikraj
22.11.16. u 09:56
line
On misli, da je na rezervi,,,a tako i jest,,,,i sve sto ubacis u usta,on stavlje za "gladne" dane i ne dozvoljava da se trosi.Metabolizam je pametan😊
prikraj
22.11.16. u 09:58
line
[QUOTE=prikraj] Ja cu vam napisati moju storiju: u sijecnju ove godine 2016??, sam imao 109 kg.(182 cm visok),Za dva mjeseca, sam smrsavio 19 kg.Pitate se, pa kako je to moguce,,,,to sam se i ja pitao.Broj odijela je bio 58.....sa 90 kg je bio 50.
Obim stomaka pao za 18cm....svu sam garderobu promijenio (dijeta je skupa stvar).Moj nacin dijete, ne mora odgovarati svima....hormoni, metabolizam, navike, posao, stres i ostalo,,,uticu svake minute na dijetu.
Ukoliko vas bude zanimalo moje iskustvo, vrlo rado cu vam pisati detalje.
P.S. trenutno vazem 87 kg,,,dakle jos tri kilograma manje,,,,neprimijetno.Ali,novo odijelo ne kupujem??[/QUOTE]

šta je ovo ? p0rikraj jel ti to sam objavljujes i onda komentiras sam sebi ili ja dobro ne vidim?avangarde2016-11-23 11:14:50
avangarde
23.11.16. u 11:13
line
1000kcal dnevno? Pa sta zelis od sebe stvoriti? Kostura? Nikalve dijete, nije ni cudo sto se nista ne dogada, tijelo s tim kalorijama ne moze obavljati ni dnevne potrebe i nemas snage za treninge i metabolizam se usporava umjesto da se ubrzava. Voce ima puno ugljikohidrata, i mozes ga jesti najvise 30dag dnevno ne vise. Imas puno kalkulatora za racunanje bazalnog metabolizma i okvirno ces znat koliko dnevno trebas unositi ne manje od 1300kcal. Dorucak mora biti bogat proteinima i slozenim ugljikohidratima. Malo si pogledaj namirnice niskog i visokog glikemijskog indeksa i izbjegavaj one s visokim. Navecer nemoj jesti ugljikohidrata, mast i protein jedi navecer ugljikohidrate za mozes za dorucak i prije i poslije treninga, za rucak puno povrca s mesom ili ribom, vise ono zeleno povrce bogato je vlaknima. I mozes ti to nemoj se deprimirati zbog toga sto ne gubis kg na pocetku si i ima jos vremena. Stay strong☺
lucijaprsa12
29.11.16. u 18:15
line
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 13.08.2015
Piše:
Zorana Jagodić