Želite smršaviti, a kilogrami idu prema gore ?

Image

Usprkos svim naporima, umjesto da mršavite, kile se naprotiv povećavaju ! Možda je vrijeme za promjene u vašem životu.

Tri puta tjedno posjećujete fitness centre, a masne naslage oko struka sve su veće umjesto da se smanjuju. Odričete se svih slatkih zadovoljstava, a hlače su vam još uvijek preuske.

Vrlo često se događa da su rezultati dijete nevidljivi, tj. ponekad vam se čini da je vaše tijelo otporno na sve tipove dijeta, a svi vaši napori djeluju uzaludno. U tim trenucima sve više počinje prevladavati ideja da je to nemoguća misija i da je bolje odustati. Ali ako shvatite bit problema, tada ćete vi početi vladati situacijom, a ne hrana.

Dijetolozi i liječnici sve se više slažu u činjenici da gubljenje težine nije samo fizičko pitanje nego itekako zadire u status naše psihe. Želite li postići rezultate, nije dovoljno vježbati, izmarati se do iznemoglosti, dovoljno je osjećati se dobro. Dakle, problem je u glavi !

Možda vam se čini suludo, sjetite se trenutka kada započinjete dijetu, to je uvijek kada se osjećate loše. Možda to niste primijetili, ali razlozi takvom ponašanju kao i mnogo toga što djeluje neobjašnjivo, ima korijene u našem djetinjstvu.

Pogledajte malo svijet oko sebe i bit će vam mnogo jasnije o čemu se radi ! Nezadovoljno dijete koje plače jer je umorno, palo je ili je frustrirano zbog vožnje u kolicima… što dobiva za utjehu? Obično hranu ili piće !

Tako napunjenih usta dijete je prisiljeno potisnuti vlastite frustracije i razriješiti problem na neadekvatan način, pa pronalazi izvor zadovoljstva u „trpanju u sebe"! Tijekom vremena takav model ponašanja prelazi u uvjetovanu naviku, pa svaka pojava frustracije kao refleks traži hranu.

A sada se vratimo u sadašnjicu, preispitajte se kako reagirate na frustracije? Problemi na poslu, u školi, faksu, s partnerom… ili naizgled bezazlene situacije gledanje napetog filma… što radite u tim trenucima, većina poseže za hranom tražeći utjehu kao nekada u djetinjstvu. Upravo to pokazuje povezanost tijela i (ne)razuma, jer su tijelo i glava nerazdvojni.

Drugi ekstremni slučaj su nagrade i kazne u obliku hrane. Možda mnogi od vas i sami to prakticiraju u odnosu s vlastitom djecom. Primjeri dobit ćeš bombone, čokoladicu, lizalicu… ako budeš dobar, vrlo su česta pojava u odgoju djece.

Nasuprot nagradi zadovoljstvo uživanja u slatkišima roditelji uskraćuju u slučaju neposluha. Oba primjera predstavljaju loš odgojni model jer je hrana u tom slučaju sredstvo manipuliranja.

Ako ponovo povučemo paralelu sa sadašnjošću, većina uspjeha proslavlja se u restoranima na ručkovima i večerama. Čak su i neki radni sastanci tempirani u vrijeme ručka kako bi se poslovni partner udobrovoljio ili raspoložio-naravno uz finu hranu kao nagradu…

Rješenje ipak postoji. Kako bi se vaši kilogrami ipak istopili, a navike iz prošlosti promijenile, slijedite neke upute koje će vam pomoći u savladavanju dijete.

S dijetom započnite u fazi kada ste nježniji i manje strogi prema samom sebi . Ne dozvolite da se osjećate dobro samo kada ste se odrekli nekog jela ili da se osjećate loše ukoliko to niste uspjeli.

Postavite realne ciljeve, što znači izbjegavati drastične dijete !

Ništa u životu ne ide preko noći, pa tako niti gubljenje kilograma, zbog toga prvi tjedan dijete ne započinjite prestrogim režimom, jer će vas spoznaja da nećete ništa jesti još više izglađivati i stimulirati osjećaj gladi. Zato je nabolje izabrati sporu dijetu koja, malo po malo, mijenja vaše prehrambene navike.

Ne započinjite dijetu od ponedjeljka ! Svi dobro znamo kako je dug period do ponedjeljka, neke osobe su u stanju dobiti nekoliko kila čekajući taj dan.

Ne očajavajte da ste baš vi taj koji pati od viška kilograma, ako vam je lakše niste sami, prema istraživanjima 60% ljudi barem jednom godišnje kreće na dijetu.

Prestanite brojati kalorije namirnicama . Ta radnja će biti suvišna ukoliko prestanete posezati za hranom u stresnim situacijama. Naravno jedite u normalnim okvirima slijedeći staru izreku za doručak kao kralj, ručak kao sluga, a za večeru kao prosjak.

Izaberite partnera za dijetu , nekoga tko će vam biti podrška i ohrabrenje. Netko tko će porazgovarati kada vam je teško i na taj način pomoći u prevladavanju poteškoća, netko s kim ćete moći podijeliti radost bez večere u nekom restoranu, jer i radost i tuga imaju mjesta izvan okvira hrane.

Kada je uspostavljen takav odnos između dvije osobe, otkrit ćete nove izvore radosti i utjehe koji nisu nužno hrana, a kilogrami će se topiti da to nećete niti primijetiti.

Objavljeno 17.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!