OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Da li ste upoznati sa south beach dijetom ?

Image

Dijeta 'south beach' ne bazira se na nemasnoj hrani i smanjenom unosu ugljikohidrata, ova dijeta uči kako postići ravnotežu među namirnicama koje jedete, a sve s ciljem poboljšanja zdravlja i gubitka na težini. Dakle, ovakvom ćete prehranom izbaciti štetne ugljikohidrate i masti te uvesti one zdrave.

Sve je osmislio doktor kardiologije Arthur Agatston koji je tražio najbolji način prehrane za svoje pacijente. Cilj te prehrane je trebao biti zdravo, sigurno, učinkovito i postupno mršavljenje. Njegovo istraživanje je temelj dijete koja je postala fenomenom – naročito u Južnoj Floridi.

Podijeljena je u tri faze, od kojih se prve dvije provode u točno određenom periodu. Treća faza uvodi vas u usvajanje ovakvih prehrambenih navika za cijeli život. Evo kako dijeta 'south beach' djeluje.

Faza prva – gubitak na težini

Za prvih četrnaest dana dijete 'south beach' naučit ćete kako jesti, na sasvim nov način. Bez obzira želite li izgubiti samo nekoliko ili dvadeset kilograma, dr. Arthur Agatston kaže da je ovo najrealističniji i najlakši način za mršavljenje.

Što ćete jesti : Srednje velike porcije mesa i morskih plodova, dovoljne da bi se umirio osjećaj gladi.

To znači da ćete konzumirati piletinu, teletinu, ribe i rakove. Isto tako, svaki bi obrok trebao sadržavati puno povrća, jaja, sira, a uz svaki obrok obavezne su salate. Najvažnije od svega je da svakog dana pojedete tri izbalansirana obroka, da jedete zdrave namirnice i zadovoljite glad.

Ovom ćete dijetom zatomiti želju za nepotrebnim količinama hrane, a pritom ćete moći posegnuti i za čak dva međuobroka i desertom nakon večere.

Što ne smijete jesti : Prvih četrnaest dana ne smijete jesti kruh, rižu, krumpire, tjesteninu.

Za to vrijeme nije dozvoljeno voće, ono se uvodi tek u drugoj fazi. Isto tako, uz zabranjeno voće na popisu nedopuštenog nalaze i slatkiši, kolači, torte, sladoled i šećer, te pivo i alkohol.

Nakon ove faze, opet ćete moći piti vino uz ručak i jesti neke od deserta. Tijekom ove faze predviđen je gubitak od četiri do sedam kilograma.

Faza druga - bliže cilju

U ovoj fazi uvode se neke namirnice koje su u prvoj fazi bile na popisu strogo zabranjenih. One se uvode postepeno, baš kao i ugljikohidrati.

Što ćete jesti : Sada kada ste donekle uravnotežili prehranu na redu je ponovno uvođenje nekih namirnica. Iako ste još na dijeti, kruh je sada dozvoljen, baš kao i tjestenina, riža, žitarice i krumpir. Dopušteno je i voće, vino, pa i čokolada.

Preporučuje se hrana bogata vlaknima koja se probavlja dulje i uzrokuje manji porast razine glukoze u krvi. Zašto? Jer cjelovita hrana, posebice žitarice, koja sadrži prirodno prisutnu količinu vlakana, sporije prolazi kroz probavni sustav. Osjećaj sitosti traje dulje nakon konzumacije takve hrane. Hrana bogata vlaknima su cjelovite žitarice, povrće, mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke i voće.

U ovoj ćete fazi ostati sve dok ne postignete željenu tjelesnu težinu. Bez obzira koliko će to trajati, vi ćete za to vrijeme jesti zdravo. Kada postignete svoj cilj, tada ćete moći uvesti još neke namirnice opasne po vašu težinu i dalje je održavati na željenoj razini, objašnjava Tportal.

Faza treća - Stil života

Dijeta 'south beach' može biti vašim odabirom za dugotrajno mršavljenje. Za razliku od dijeta koje nude kratkoročno mršavljenje, ova vas uči kako zdravo jesti – i to cijeloga života. Jednom kada postignete željenu težinu ovaj način prehrane možete slobodno primjenjivati cijeli život. A dobijete li na težini, uvijek se možete vratiti provođenju prve i druge faze.

Prednost ove dijete je poticanje na učestalo konzumiranje manjih obroka. To je važno jer se na ovaj način izbjegava izgladnjivanje organizma, a i prejedanje kao posljedica izgladnjivanja.

Objavljeno 09.10.2006.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!